Skip to main content

Hallo allemaal,

In verschillende topics hebben we de afgelopen tijd de vraag langs zien komen of het mogelijk is om je accountnaam te houden als je te oud bent geworden voor het forum. Dan zouden mensen nog wel kunnen zien wie de berichten geplaatst heeft, zonder dat diegene nog kan reageren. 

Omdat we dit een goede vraag en goed verzoek vonden hebben we hier contact over gehad met de makers van het forum. Helaas is het technisch niet mogelijk om een account te verwijderen zonder dat de accountnaam ook verwijderd wordt. We kunnen jouw naam dus helaas niet laten bestaan als jouw account verwijderd wordt.

Ik heb deze vraag, samen met het antwoord, ook bij de veel gestelde vragen gezet.

Groet, 

Luuk

Daarmee heb je wel een punt ja. Dit kan dan vervangen worden door dit?:

• Je mag op de lijst als je niet opzettelijk regels hebt verbroken. (en natuurlijk de andere criteria).

nouja ik ben hier weer niet mee eens. ik heb een jaar geleden. heel stom expres een waarschuwing gekregen... ik had er toen meteen spijt van. maar ik deed het toen wel bewust. dus dan kan iemand mijn naam wel over nemen. er zijn nu ook 2 blue's genaamd blue. en blue789. ik weet dat er ook een blue2 of zo, ik weet niet meer precies. en die sloot ook met groetjes blue af. maar ja weinig aan te doen 🤷🏻‍♂️

die was ook een stuk anders in typen als ik. ik ben gewoon blue. ik typ regelmatig super vaag. maar toch kan je het begrijpen haha. ik typ gewoon op gevoel. soms helpt het niet. maar soms is het juist fijn voor andere.

de 1000 reacties vind ik wel een goeie. en dan naar de inhoudelijke reacties kijken. 

ik ben natuurlijk vooral actief op m'n eigen topics. maar ik probeer voor zover ik dat kan en energie heb een helpende reactie te plaatsen. 

@Gebruiker c hou jij me in mijn topic beetje op de hoogte. want heb geen zin om elk bericht telkens te lezen met dat ene streepje berijk 😅

groetjes blue

Hallo Blue :)

Jij bent  daarin een uitzondering qua dat je toen opzettelijk iets deed tegen de forumregels en nu een goede een actieve forummer. Je kunt daarin meenemen dat jij actief bent en een goede forummer nu. Dus jij zou dan wel op de lijst kunnen volgens mij.

-TheMightySlayer <3

Ik denk dat het ook ligt aan de naam stel iemand heeft anoniem38023

Dan is dat lastig op de lijst te zetten gezien die naam zo "normaal" is in vergelijking met andere

Mijn naam hoeft iig niet op de lijst, het eindigt met 2001 dus denk dat niemand dat gaat gebruiken ivm leeftijd

Hi allemaal, dus incl. @Luuk  ,

wat goed dat jullie allemaal reageren op dit topic.

Kennelijk is de actuele vraag die hier beantwoord wordt:

‘aan welke criteria moeten forumleden voldoen om op een lijst te komen van mensen waarvan de gebruikersnaam niet opnieuw gebruikt mag worden nadat hun account is verwijderd.’

Ik heb al gezien dat er verschillende criteria genoemd worden en dat er hier en daar verschillend over wordt gedacht. Eigenlijk had ik ook niets anders verwacht, want ja, wat is ‘eerlijk’ om te doen.

Het liefste zou ik iedereen op die lijst zien staan. Alleen is dat kennelijk nu niet mogelijk zoals de site is ingericht. Maar is dat werkelijk ook zo. Is er niet toch een mogelijkheid om dat grotendeels en liefst helemaal automatisch te doen.

Volgens mij is het op de bestaande site zo dat bij het aanmaken van een account er een controle is of de gewenste naam die ingevuld wordt door het aanstaande forumlid, niet al in gebruik is bij een ander forumlid.

Wat ik zou willen, is dat de nieuwe gewenste naam vergeleken wordt met een ‘bak’ vol met alle namen die bekend zijn op het moment dat er een nieuw account wordt aangemaakt.

Het is dus de vraag of het mogelijk is om alle namen van bestaande forumleden te ‘exporteren naar een nieuw database (die bak waar ik het net over had) en die noem ik vanaf nu ‘alleen namen’.

Wel is het dan belangrijk dat er in die nieuwe database alleen namen komen, zonder allerlei tags. Ik kan me voorstellen dat in de huidige database waarin de namen staan, die gekoppeld zijn aan een gebruikersnummer of hoe dat ook heet. Er is dus een trucje nodig om alleen de namen over te houden.

Indien gewenst kunnen er nieuwe tags (die niet herleidbaar zijn naar een forumlid) aan die namen gekoppeld worden, zoals de datum van de dag dat ze toegevoegd zijn, zodat op een later moment er een selectie gemaakt kan worden welke namen uit de database verwijderd mogen worden.

Als je die namen in een nieuwe database hebt dan zou je die kunnen gebruiken om die te vergelijken met de gewenste naam die een aanstaand forumlid invoert.

Daar zal dan ook een oplossing voor bedacht moeten worden. Eén of ander tooltje dat dan automatisch akkoord geeft of de naam beschikbaar is.

Er zou dus eerst de gebruikelijke controle plaats moeten vinden (dus of de naam al voorkomt bij een huidige gebruiker) en als die controle aangeeft dat de naam al in gebruik is, dan is het simpel dan wordt zoals nu ook al gebeurt aan het aanstaande forumlid medegedeeld dat de naam al in gebruik is.

Als bij die eerste controle blijkt dat de naam nog niet in gebruik is bij een actief forumlid (het zegt iets over het account en niet over of dit forumlid veel, weinig of geen reacties post), dan zou een tweede controle nodig zijn en in dit geval is dat een vergelijking met de database ‘alleen namen’, waarin alle namen van forumleden vanaf moment nul, dus als ‘hergebruik van oude namen’ niet langer is toegestaan.

Is de uitslag: ‘naam komt niet voor, dan mag de naam gebruikt worden.

Ik de uitslag: ‘naam komt wel voor’, dan krijgt  het aanstaande forumlid de mededeling ‘kies een andere naam, want deze is al in gebruik’ (dit wil dus niet zeggen dat die naam nu aan een actief account is gekoppeld, het kan ook aan een verwijderd account gekoppeld zijn geweest).

Namen van nieuw aangemaakte accounts moeten natuurlijk ook gelijk aan de database van ‘alleen namen’ toegevoegd worden.

Om die extra controle te kunnen doen is er dus een ‘tooltje’ nodig. Ik ben geen programmeur, maar mij lijkt het dat het technisch niet onmogelijk is. Geen idee hoeveel werk zoiets is en wat dat kost, maar als dat kan zou het voor mij de ideale situatie zijn. Geen criteria om op de lijst te komen. Iedereen komt op de lijst.

Ik heb er nog aan gedacht om aan mensen die het forum moeten verlaten vanwege hun leeftijd of zelf al eerder beslissen om hun account te laten verwijderen een vraag te stellen of ze bezwaar hebben tegen het gebruik van hun naam in de toekomst. Als ze toestemming geven voor hergebruik zal de lijst met namen minder snel groeien dan dat iedereen standaard wordt toegevoegd.

Die toestemming zou per mail kunnen. Zodra ze aangeven bij de Kindertelefoon dat ze hun account verwijderd willen hebben dan zou KT een mail kunnen sturen met de vraag ‘heb je bezwaar tegen hergebruik van je naam ja/nee. Maar dan moeten ze weer een antwoord terugsturen en dan kan het account verwijderd worden. Geven ze aan dat ze geen bezwaar hebben, dan moet hun naam toegevoegd worden aan de database ‘alleen namen’

Geven ze aan wel bezwaar te hebben dan hoeft er technisch niks te gebeuren. Hun naam zit immers al in de database ‘nieuwe namen’, want die database is op moment nul gevuld met alle namen van de actieve accounts en daarna aangevuld met alle namen van nieuw aangemaakte accounts. Natuurlijk moet er bij elke wijziging van een naam, want die mogelijkheid is er op het forum, ook weer die nieuwe naam toegevoegd worden aan ‘alleen namen’. Bij wijziging van een accountnaam door iemand die op dé lijst staat (misschien weet hij/zij dat niet) is het even de vraag wat je doet als KT zijnde. Ga je die naam gelijk veranderen of niet of doe je dat pas na navraag bij die persoon? Vraag je dan of ie hergebruik toestaat of niet en wat doe je dar mee? Nog een puntje om over na te denken.

Om de toestemming ja/nee akkoord met ‘hergebruik van mijn naam’ te verwerken is wel extra handwerk van een medewerker nodig.

Om dat laatste te voorkomen, zou je aan het forumlid kunnen vragen om een akkoord voor verwijdering van hun account te geven door in hun profiel een aantal handelingen te doen. Namelijk aangeven of ze wel of geen bezwaar hebben van hergebruik van hun naam en daarna op een knop te klikken waardoor definitief akkoord wordt gegeven voor verwijdering van het account.

Dus eerst vraag je op het forum of je account verwijderd kan worden, dan krijg je een mail met instructies en dan voer je wat handelingen uit in je profiel. Het profiel moet dan wel voorzien worden van een aantal nieuwe knoppen, waardoor je een soort 2-traps manier van account verwijderen krijgt.

Ik ben wel benieuwd wat de mogelijkheden zijn dat dit gerealiseerd kan worden.

Als het eenmaal werkt dan ben je er ook vanaf en hoef je niet handmatig te bepalen of iemand aan alle criteria voldoet om op de lijst te komen van ex-forumleden waarvan de naam niet hergebruikt mag worden.

Als het niet automatisch kan moet er dus handmatig gecontroleerd worden.

Elke keer voordat er een account verwijderd kan worden moet er op één of andere manier gecontroleerd worden of diegene op dé lijst mag en als die op dé lijst staat moet er ook actie worden genomen bij elk nieuw account wat aangemaakt wordt, want door het verwijderen van een account, dus ook dat van iemand die op dé lijst staat, wordt automatisch hun naam ‘vrijgegeven’ (zoals nu kennelijk al gebeurt omdat hun naam dan verdwenen uit de database waarmee vergeleken wordt of een nieuw account met die naam aangemaakt mag worden).

Wat een oplossing ter voorkoming van hergebruik van die naam is, is dat de Kindertelefoon gelijk een nieuw account aanmaakt met diezelfde naam. De Kindertelefoon beheert dan dat account en op die manier kan niemand anders het gebruiken. Wel moet je dan op één of andere manier voorkomen dat dit account niet bij één of andere opruimactie van de Kindertelefoon alsnog verwijderd wordt.

Het lijkt me nogal een opgave al die handmatige controles.

Ik heb daarom een vraagje of het volgende technisch kan.

Kunnen jullie nu aan een bestaand account een extra tag toevoegen waardoor het onmogelijk wordt om dat account op de gebruikelijke manier te verwijderen?

Ik bedoel een ‘foolproof’ tag natuurlijk. Niemand hoeft dan op te letten of het iemand van dé lijst is. Zodra iemand die extra tag heeft dan moet het onmogelijk zijn om die persoon op de gebruikelijke manier te verwijderen. Daarvoor moeten er wel aanpassingen in de vorm van controle op die extra tag zijn, zodra er op de knop ‘account verwijderen’ wordt geklikt. Ik weet niet of dat door een druk op de knop gebeurt, maar ergens in dat proces, vóór het daadwerkelijke verwijderen moet er een controle op die extra tag zijn.

Het mooiste is natuurlijk dat het resultaat van op de knop ‘account klikken is, dat of het account gewoon verwijderd wordt, in het geval er geen extra tag wordt gedetecteerd of dat er een melding komt van ‘deze persoon staat op de lijst van namen die niet hergebruikt mogen worden. Onderneem dus na verwijdering actie en maak gelijk een nieuw account aan met exact dezelfde naam’. Als dat aanmaken van dat account in een scriptje ook automatisch zou kunnen dan is er nauwelijks handwerk nodig.

Misschien is er ook iets mogelijk om de autorisatie van accounts met die extra tag alleen door de Community Manager mogelijk te maken, maar ik weet totaal niet hoe het verwijderen werkt. Ik neem wel aan dat jullie op het systeem moeten inloggen en dat dan bepaalde mensen meer mogen en kunnen doen dan andere. Dus ook om alleen aan de Community Manager toestemming geven om een account met die bewuste tag te verwijderen.

Jullie mogen niet alle gegevens van het oude account overnemen, dus zullen jullie zelf een fake geboortedatum in moeten vullen en ook dit account moet weer op die lijst komen van mensen van wie de naam niet gebruikt mag worden en dus moet ook dit account die extra tag krijgen, zodat die niet per ongeluk verwijderd kan worden bij één of andere leeftijdscheck of omdat ie lang inactief is ofzo.

Ik hoop dat alles nog duidelijk is.

In allebei de gevallen, handmatig of door technische aanpassingen is er wel wat werk nodig om dit voor elkaar te krijgen.

Ik heb het zelf nog helemaal niet gehad over aan welke criteria iemand zou moeten voldoen om in aanmerking te komen om op dé lijst te komen van mensen van wie de naam niet hergebruikt mag worden. Ik ga dat een volgende keer wel doen, want ik heb eerst nog een vraagje. Ach ja, als ik dan toch bezig ben….

Ik heb al verschillende keren meegemaakt dat als ik aan het meedenken was dat er een moment kwam dat de mededeling vanuit de Kindertelefoon was, dat dit niet de plek was om zulke dingen te bespreken en dat vond ik wel heel jammer, want vervolgens heb ik ook nooit echt gehoord wat er met mijn idee gebeurd is. Het zou mee worden genomen en daar moest ik het mee doen….

Aan de ene kant kan ik er nog wel begrip voor opbrengen, maar aan de ander kant vind ik het ook zonde als er geen gebruik van die tips gebruik worden gemaakt. Ik bedoel je krijgt ze gratis aangeboden. Jullie vragen elk jaar weer mensen voor de Jongerenraad en voor het panel, dus waarom is er online die mogelijkheid niet om iig uitgebreidere ideeën te posten.

In de tijd waarin veel bedrijven er achter gekomen zijn dat thuiswerken in een heleboel gevallen prima kan, zou je toch denken waarom wordt er niet meer gebruik gemaakt van die mogelijkheid om forumleden in de vorm van thuiswerkers vaker mee te laten denken en daarmee bedoel ik dus ook vergaande reacties vergelijkbaar met deze te kunnen posten en dat er daarna ook nog iets mee gebeurt.

Is er niet een mogelijkheid om een subforum aan te maken waarin speciaal dit soort reacties geplaatst kunnen worden?

Dat subforum zou dan geraadpleegd kunnen worden net zoals er nu een aantal forumleden in de Jongerenraad geraadpleegd worden. Dat subforum zou dan een brainstorm plek moeten zijn. De ‘gewone’ vragen kunnen op de huidige plek ‘veelgestelde vragen…’ gesteld worden en dit soort reacties op het nieuw subforum. Dan blijft ‘veelgestelde vragen..’ overzichtelijk.

Ik heb ook al een naam voor dat nieuwe subforum en dat is ‘k-box’ en de slogan erbij zou zoiets kunnen zij  als ‘k-box is de plek waar je met anderen kunt sparren om Kindertelefoon nog beter te maken. Haal het beste in elkaar boven en ga de strijd aan. Respectvol en opbouwend.

Zoiets, maar daar komen we wel uit :joy: Ik denk namelijk dat dit niet het grootste probleem is….

K-box, zou dan een afkorting kunnen zijn van Kennis-box, maar het kan tegelijk, met een knipoog en alleen bekend bij insiders, ook een verwijzing zijn naar Kenshin. Van de letters Kenshin kun je ook Kennish maken hahaha. Ik maakte wel vaker van die inside jokes met Kenshin en ook wel met anderen hier op het forum. Kenshin zou het zelf ook niet willen, denk ik, om vernoemd te worden hier met volledige naam, maar ik kan me voorstellen dat Kenshin dit wel grappig zou vinden.

Met K-Box heb je een beetje een ‘catchy’ naam en dat kan nooit kwaad in deze tijd. Dat spreekt jongeren aan. Ik heb ook al gedacht om het forum ‘Succesverhalen’ een andere ‘catchy’ naam te geven, namelijk de ‘Pinballcorner’, maar misschien dat we daar nog even mee moeten wachten totdat @Pin  afgevloeid is als de nieuwe regels ivm de leeftijd uitgevoerd worden.

Ik bedoel straatnamen in Nederland worden over het algemeen pas toegekend na iemands afscheid van de samenleving en als iemands account op is geheven is dat vergelijkbaar.

Alleen voor ‘mensen’ als Mickey Mouse wordt een uitzondering gemaakt, geloof ik.

Maar ja, dan moet je wel in Almere gaan wonen als je in de Mickey Mouse-straat wilt wonen, dus ja, alleen de zon gaat voor niks op…..

Nou, volgens mij heb ik nu wel genoeg ‘gepraat’.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie(s).

Groetjes,

M&M’s

Zijn deze regels nog steeds zo?
Wel zo fijn om te weten, omdat ik binnenkort dit account gedag moet zeggen.
(Ik weet dat ik al een afscheidstopic had gemaakt, maar zoals je merkt verloopt dat afscheid niet echt spontaan)

Beste Luuk,

Bedankt voor uw antwoord en de verduidelijking! 

Groetjes Gebruiker c 

Hey allemaal, 

Ik ben het voor een groot deel eens met de procedure,  maar als het misschien mogelijk zou kunnen zijn om al een mail te krijgen 4 weken van tevoren weet je zeker dat je wel iets zult zien, en dan hebben jullie genoeg tijd en ruimte om dat goed te bekijken ipv dat het gehaast word en misschien fouten worden gemaakt , en dan hoeft de gebruiker ook niet te schrikken als hij of zij een mail krijgt van hoe en wat. Dan kan de gebruiker rustig de tijd nemen en beslissen of hij of zij de naam wil beschermen.

daarbij ik zelf ben nu soms wel soms niet actief maar dat komt nu even door prive omstandigheden en school. Ik zou dus wel rekening nog houden dat sommige misschien wel erg druk zijn met school, ik merk bij mezelf dat ik nu ik een beetje druk met school en prive zaken ben dat ik weinig actief ben. 

En zoals @M en Ms al vroeg, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe jullie dat gaan doen.

Sorry als het niet echt te volgen is, maar ik kan het nu even niet echt een beetje goedlopend maken.

Groetjes Gebruiker c 

Hai MensPersoon, volgens mij zijn de regels nog steeds zo, maar ik stel de vraag ook even aan de community manager.

Sterkte met het afscheid!!

Groeten, Britta van de Kindertelefoon

Hi iedereen,

Ik ben het eigenlijk gewoon eens met de huidige regels en procedures. Hoe ik het zie: Als je graag wil dat je naam wordt beschermd, vind ik dat je daar zelf ook wel een beetje aandacht/tijd in mag steken. Ik bedoel, als je het belangrijk vind, doe je dat waarschijnlijk toch wel en kun je die 2 weken vast wel halen. En ja, '’wat als'’ je opeens een ongeluk krijgt en niet online kan zijn en alles vergeet. Kom op, hoe groot is die kans? 

Ik weet niet hoe men van plan is om je account te beschermen, maar als dit gewoon in een bestand gebeurt, kun je misschien ook wel gewoon je naam er al eerder op laten zetten?

Ik ben het niet echt eens met 1000 reacties en dan ben je sowieso beschermd, want wat als je het niet wil? 

De naam Pheebe is genoemd. Ik denk persoonlijk niet dat zij bescherming nodig heeft. Ik was actief toen zij actief was en heb verschillende interacties met haar gehad (ook op mijn topics), maar ik heb haar topics of reacties letterlijk nergens anders dan bij mijn topics nog terug zien komen nadat ze is verwijderd… 

Dus mijn persoonlijke mening is dat alleen Kenshin voor nu de bescherming nodig heeft.

Gr. Pin

@MensPersoon 

Goed dat je er de tijd voor neemt om afscheid te nemen van het forum. En ja deze regels gelden nog steeds. Zie ook bij de veel gestelde vragen. Ik hoop dat het zo duidelijk is, maar anders hoor ik het graag. 

En sluit ik mij aan bij Britta, sterkte met het afscheid!

Groetjes,

Carolien

Hallo ronald2001 :)

Volgens mij maar een paar jaar. Ik keek regelmatig op het forum een paar jaartjes terug en toen was zij er nog wel.

-TheMightySlayer <3

@Luuk  het klopt dat het dezelfdw naam was.

Ik vroeg me het meer af omdat ik ook binnekort word verwijderd vanwege de leeftijd

Pheebe is vgm echt al 5/6 jaar geleden

Hallo Luuk :)

Bijvoorbeeld van vroeger Pheebe. Mijn account bestond nog niet maar ze had wel duizenden goede reacties gepost.

-TheMightySlayer <3

Duidelijk, maar toch een vraagje:

Betekent dat dat Kenshin niet op de lijst staat, omdat Kenshin geen toestemming heeft kunnen geven?

Hallo @Pin,

Goede vraag. Eerder heb ik aangegeven dat ik dit voor Kenshin ook wil doen (als een soort van eerbetoon).  Ook al wijkt dat af van de punten die ik noemde.  Dat is wat mij betreft niet veranderd en ik zal die naam dus blokkeren. 

Roept natuurlijk ook wel de vraag op of dit voor nog meer oude gebruikers die er niet meer zijn zou moeten. Zelf denk ik dat er niet veel in aanmerking komen. Maar dat kan jij wellicht beter inschatten? Zijn er meer gebruikersnamen die beschermd moeten worden?

Groet, 

Luuk

Hai

Meteen een vraag, ik heb met mn oude account wel redelijk meer dan die 1000 reacties gehaald, en die had dezelfde naam.

Kan die dan ook "beschermd" worden of is dat te laat?

Ha @ronald2001 Klopt het dat jouw oude account dezelfde naam had als het account wat je nu gebruikt (dus ronald2001)? Want dan is die naam nu natuurlijk door jezelf bezet en kan die naam niet gebruikt worden.

Op het moment dat je van het forum moet kijken we of we jouw naam kunnen behouden. Je kan dat dan aangeven. Dan neem ik in de beslissing mee dat je op jouw oude account ook veel berichten hebt geplaatst.

Groet,

Luuk

Duidelijk, maar toch een vraagje:

Betekent dat dat Kenshin niet op de lijst staat, omdat Kenshin geen toestemming heeft kunnen geven?

Hai

Meteen een vraag, ik heb met mn oude account wel redelijk meer dan die 1000 reacties gehaald, en die had dezelfde naam.

Kan die dan ook "beschermd" worden of is dat te laat?

Hallo allemaal!

Zelf ben ik nog maar net actief op het forum, maar ik vind het een hele interessante topic. Ik was wel benieuwd wat het is geworden, omdat @Luuk   dit zei:

--Update van dit plan: Wat ik nu ga doen is een goed draaiboek maken. Daarin bepalen we bijvoorbeeld: Hoe kom je op de lijst? Wanneer gaan we de lijst maken? Hoe gaan we om met mensen die zelf een verzoek doen om van het forum te gaan? Maar ook voor onszelf hoe we het technisch gaan doen enz.  Door vakanties (waaronder die van mijzelf) gaat dit alleen wel iets langer duren. Ik ga zorgen dat eind september dit klaar is--

Het is nu net oktober, dus ik hoop dat je ons wat  meer wijs kan maken!

Groetjessss

Simply Me

Hallo Luuk :)

Het enige probleem is: wat gaan jullie doen met iemand die veel goede bijdrages post maar uiteindelijk slechts 975 reacties heeft op het moment dat zij/hij weggaat van dit forum. Dan mag diegene dus niet op de lijst omdat hij/zij 25 reacties tekort komt.

We hoeven het ook niet persë af te laten hangen van het aantal reacties, gebruik dat meer als een soort van indicatie want ik vindt de rest van de punten die jij zegt belangrijker dan die grens van 1.000 reacties. 

-TheMightySlayer <3

Hey Luuk, 

Bedankt voor de update!

Om je vraag te beantwoorden,  ja, ik ben het met de regels eens.

Groetjes Gebruiker c 

@TheMightySlayer dat ben ik niet helemaal met je eens.

Tot nu toe is bij elke suggestie waarin ik gereageerd heb, altijd een nette terugkoppeling geweest van KT

Dus denk dat die er de meeste keren ook wel zal zijn als ik het topic niet volgde 

@Blue , dat zal ik doen! Ik zal je wel op de hoogte houden in jouw topic  als er hier belangrijke veranderingen plaats vinden🙂👍. Dat is dan voor jou misschien handiger wegens je bereik.

Over de reacties,  ik zie zelf al dat de meeste al zeggen dat het aantal reacties minimaal op 1000 moet staan, ik denk dat dat een mooi aantal zou zijn voor het begin. Als uiteindelijk blijkt dat de lijst te groot zou woorden, dan kunnen ze altijd het aantal reacties opschroeven naar 1250 of 1500 , als de lijst dus te lang zou woorden, maar voor nu lijkt het mij prima om de 1000 reacties als regel te gebruiken,  natuurlijk moet de kindertelefoon daar ook in mee gaan, maar dat is natuurlijk ook van zelf sprekend. Ik bedenk me nu net misschien iets, zou het voor de forummer handig zijn , als hij of zei het prettig zou vinden om een Mail te krijgen dat 1 week van tevoren ofzo . Voor dat hij of zei dan gaat een mail ontvangt met daarin het bericht dat ie op de lijst staat met de naam. Ik persoonlijk zou dat wel fijn vinden ,als ik zou weten dat ik dan op de lijst zou staan als ik ga .het is maar een idee.

Groetjes Gebruiker c

Hallo M en Ms :)

Ik zou het inderdaad persoonlijk ook niet fijn vinden als ik weg ga van het forum en iemand gebruikt dan '’TheMightySlayer'’ als nieuwe gebruikersnaam. Het kan de reputatie van mijn berichten behoorlijk beschadigen als iemand daar dan misbruik van maakt.

-TheMightySlayer <3

Hi 

Nou ja, dat kon dus niet, maar ik heb  eigenlijk een vraagje die ook over accountnamen gaan, maar dan een beetje anders. Mijn vraag gaat over het hergebruik van accountnamen. Ik begrijp dat behouden sws niet kan, want dat heb je net uitgelegd. Maar als je accountnaam verwijderd wordt, omdat het niet anders kan, dan is er , als ik het goed begrepen heb, wel de mogelijkheid dat elk willekeurig nieuw forumlid mijn oude naam gaat hergebruiken. Dat vind ik niet tof, want ik heb al mijn reacties ondertekend met mijn naam en als dan iemand met mijn oude naam dan een heel anders soort reacties gaat posten, kan het lijken dat ik dat ben en dan krijgen mijn zorgvuldig opgebouwde reacties misschien een slechte naam en dat zou ik jammer vinden.

Nu hoor ik je al zeggen dat niemand mij persoonlijk kent, dus dat ik er niet persoonlijk bang voor hoef te zijn. Nou dat snap ik allemaal,  maar toch zit ik er niet op te wachten dat mijn naam hergebruikt wordt.

Natuurlijk moeten jullie dan wat aanpassingen doen, maar als je een extra database vult met alleen de namen die gebruikt worden (dus geen koppelingen ergens aan) dan lijkt het me vrij simpel om die database te gebruiken om te controleren of die naam al of niet in gebruik is of is geweest. De namen  database wordt dus met het aanmaken van elk nieuw account verder gevuld met die namen die nog niet in die database voorkomen.

Dus volgens mij heb ik het probleem al bijna opgelost :rofl: , nou ja ik heb geen idee of dat zo werkt, maar daarom stel ik die vraag ook aan jou. Je hebt in een paar dagen aanpassingen gemaakt aan de nieuwe regels, zodat ze duidelijk uitgelegd worden. Dus ik heb hoge verwachtingen dat dit ook wel gaat lukken :relaxed:

Nee, maar serieus  daar is toch wel iets voor te bedenken. Bovendien is het ook niet echt moeilijk om een nieuwe nog niet eerder gebruikte naam te verzinnen, lijkt mij. Kies lekker je eigen naam en neem er geen van een ander.

ik hoop dat ik alles duidelijk heb uitgelegd en ik lees de oplossing hier wel.

Alvast bedankt voor de tijd en moeite.

Groetjes,

M&M's

ik zelf had eigenlijk ook dezelfde vraag als die van MenMs,  ik zou het zelf ook niet fijn vinden als iemand mijn naam zou gebruiken.

Uiteindelijk is het zo wat MenMs al zei, mensen kunnen er makkelijk misbruik van maken. 

Groetjes Gebruiker c 

Reageer