Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Sticky

Gebruikersnaam aanpassen

Wil je je gebruikersnaam aanpassen? Geef dat dan aan in dit topic! Geef aan wat je als nieuwe gebruikersnaam wil en waarom je wil dat je gebruikersnaam gewijzigd wordt. Een moderator van De Kindertelefoon zal je verzoek dan beoordelen.

445 reacties

Badge +1
Hai Blue,

Het is gelukt, we hebben je gebruikersnaam aangepast. Veel plezier ermee!

Groetjes,
Britta van de Kindertelefoon
Badge +1
Hai Sophie.x,

Op jouw verzoek over je gebruikersnaam was kennelijk nog niet gereageerd.
We hebben deze nu gewijzigd in sophie.x.

Groeten,
Britta van de Kindertelefoon
Badge +2
Hoi,

we hebben je gebruikersnaam aangepast naarSophie123, de gebruikersnaam Sophie is al in gebruik.

groeten Claire
De Kindertelefoon
Badge +1
Hoi,

We hebben je gebruikersnaam aangepast.

Groetjes,
Nienke van de Kindertelefoon
Reputatie 1
Badge +3
Hallo,

die naam is helaas al bezet door iemand anders, ik heb je naam nu gewijzigd naar Lisa104
Hoop dat je dat goed vindt, zo niet : plaats hier dan nog even een berichtje met een andere optie!

groetjes, Marieke
Badge +1
Ik wil graag mijn naam aanpassen omdat hij een beetje op mijn bijnaam lijkt. Ik wil iemand heten
Badge
Heei! Ik zou graag mijn gebruikersnaam veranderen naar 'XAW38570M' omdat ik mijn huidige gebruikersnaam op al mijn social media kanalen gebruik en niet had verwacht nog zoveel bezig te zijn op dit forum 🙂
Reputatie 1
Badge +3
Hoi,

ik heb je bericht even naar het juiste topic verplaatst. In dit topic kan je aangeven, wat voor andere naam je graag wil. Een van de moderators zal dan je naam voor je aanpassen.
Wat voor account naam wil je graag?

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon
Kan mijn naar veranderd worden naar: sh8535col

bedankt!
Badge +1
Hai XAW38570M,

We hebben je gebruikersnaam nu aangepast.

Groeten,
Britta van de Kindertelefoon.
Reputatie 1
Badge +3
Hallo,

je naam is aangepast zoals gevraagd!
Overigens heb je op 23/11 een mail van ons gekregen waarin werd uitgelegd dat je profielnaam gewijzigd was, met uitgebreide uitleg. Je hebt zelfs nog gereageerd op deze mail. We veranderen nooit zomaar een naam, zonder het je te melden.

Groetjes,
Marieke / De Kindertelefoon
hey
ik ben bang dat iemand er achter gekomen is dat dit account van mij is, zou mijn naam daarom veranderd kunnen worden naar ghost329
Reputatie 1
Badge +3
Hallo,

jullie gebruikersnamen zijn gewijzigd zoals gevraagd.
Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon
Reputatie 3
Badge +13
@Suzanne_,

sorry dat ik me met dit onderwerp bemoei, maar ik wil er wel iets over zeggen.

ten eerste natuurlijk, hartelijk bedankt voor de uitleg over wat er met de gebruikersnamen gebeurt.

Maar ik vind het een heel slecht idee en ik zal ook uitleggen waarom.

Ik heb al mijn reacties geplaatst als mezelf en als straks iemands anders, iemand die dus in alle opzichten anders kan zijn dan ik ben, dus qua sekse, geaardheid, leeftijd, meningen, overtuigingen etc. met dezelfde naam reacties gaat posten is dat op zijn minst heel erg verwarrend en bovendien doet het mijn reacties geen recht.

Ook ik onderteken (nagenoeg) al mijn reacties met mijn gebruikersnaam. Een oplossing zou zijn om die ook allemaal te veranderen, maar als jullie dat van plan zijn, dan denk ik er over na om met dit forum te stoppen.

Ik probeer me in jullie gedachten te verplaatsen en met enige moeite kan ik me voorstellen dat het anoniem maken van de gebruikersnaam misschien een voordeel kan hebben voor sommige mensen, die later denken van "had ik dat maar niet zo geschreven ofzo", maar alle reacties voldoen aan de forumregels dus echt hele rare berichten zal je niet tegen komen lijkt mij.

Ik heb soms wel eens als ik berichten van mezelf terug lees dat ik denk "moet dat nou zo uitgebreid of zo", maar het is wat ik vind en meegemaakt heb, dus oké.

Door iedereen bijna dezelfde anonieme naam te geven kun je ook niet een persoon meer leren kennen en dat maakt het ook lastiger om je te verdiepen in zijn profiel en wat hij/zij heeft meegemaakt. Ik weet dat er verschillende namen worden gebruikt maar ze lijken veel en veel meer op elkaar. Het is dus niet meer zwart en wit, maar grijs en bijna even grijs. als je begrijpt wat ik wil zeggen.

Dat voor het deel anonimiseren.

Dan komen we bij het onderdeel hergebruiken van de oorspronkelijke naam. Daar maken jullie volgens mij de grootste denkfout.

Hoe is het als iemand zich voordoet als iemand anders op het internet. Dus als er in jouw naam dingen gepost worden die niet passen bij hoe jij bent. Ik snap wel dat het in dit geval misschien niet expres zal zijn, maar je weet maar nooit. Jullie halen je heel wat narigheid op jullie hals, als ik het zo mag zeggen.

Er zijn genoeg gebruikersnamen te verzinnen die tenminste een beetje verschillen van de in gebruik zijnde namen. Dus, geen reden om namen te hergebruiken. Ook niet na jaren, want ik lees nu ook soms topics van 5 jaar geleden en dan wil ik ook niet dat er inmiddels al weer anderen onder dezelfde naam posten als er bij de ondertekening staat. Ik snap wel dat de gebruikersnaam op zich dan wel is aan gepast maar de ondertekening niet.

Ik zou er dus nog maar eens goed over nadenken, voordat jullie dit nieuwe systeem helemaal invoeren.

Btw, ik weet het niet zeker, dus moet ik een voorbehoud maken, maar volgens mij heeft KT in het verleden ook al eens een misser gemaakt door verschillende, niet meer in gebruik zijnde profielen samen te voegen tot één en dus is er nu een gebruikersnaam met meer dan 6000 reacties. Het was me opgevallen dat het de ene keer een meisje zou kunnen zijn en de andere keer een jongen. Heel verwarrend. Maar goed ik weet dat niet 100% zeker, dus ik ga niet zeggen dat jullie dat in het verleden gedaan hebben, maar ik wilde het hier wel even noemen.

Ok, dat is er uit. Het is een goed bedoeld advies en ik hoop dat de KT er over na wil denken en natuurlijk ben ik bereid om naar jullie argumenten enzo te luisteren.

Prettige middag nog, ik ga weer ff in de zon liggen 😛 🆒

Ik hoop dat het ook lekker weer is als jullie strakjes vrij zijn 🙂, want jullie verdienen dat natuurlijk ook, maar eerst hier even over nadenken of tijdens het zonnen en dan lees ik je reactie wel

Groetjes,
M&M's
Reputatie 1
Badge +3
Goedemorgen M&M's,

als je mail stuurt naar dat mailadres is het uiteraard niet zichtbaar voor andere forumleden. Je zal dan een mail terugkrijgen met - zover mogelijk - antwoorden op je vragen.
groetjes, Marieke / De Kindertelefoon
Reputatie 3
Badge +13
@Suzanne_,

bedankt voor je snelle reactie.

Op zich stelt me jouw uitleg wel gerust en ik zal dan ook nooit mijn profiel verwijderen of toestemming geven om het te laten verwijderen.

Er is nog wel één dingetje wat misschien niet voor iedereen duidelijk is en dat is dat het nu kennelijk STANDAARD is dat de gebruikersnaam wordt geanonimiseerd.

Ik denk dat er wel eens iemand verbaasd over is, maar ja, omdat zijn of haar account al verwijderd is, kan die natuurlijk niet meer reageren.

Voor wat betreft de reden voor het laten verwijderen hebben jullie volgens mij geen inzicht. Er wordt aangenomen dat als iemand zijn account wil laten verwijderen dat om reden van privacy enzo is. Maar dat weten jullie niet, want daar wordt geen navraag over gedaan, voor zover ik weet.

Ik kan zo een paar andere redenen bedenken, bijv. omdat iemand 19 wordt of omdat iemand slechts een account had aangemaakt om een probleem voor te leggen en nu dat bijv. is opgelost willen ze niet langer gebruik maken van het account. Dus de vraag om verwijderen wordt wel gesteld, maar die om het account gelijk te anonimiseren niet.

Ik heb nog niet de moeite gedaan om de forumregels er op na te lezen, maar staat daar in dat verwijderen ook anonimiseren inhoudt?

Je mag me een zeur vinden, maar ik wil graag dat alles netjes geregeld en duidelijk is voor iedereen.

Ik heb zeker geen hekel aan jullie, want anders was ik hier al lang weggeweest.

Ik vind dat jullie goed werk doen, maar kritisch zijn mag ook, toch?

Het probleem van de ondertekening is er sws altijd nog.

Waarom willen jullie zo graag namen hergebruiken? Technisch is er wel een makkelijke manier te bedenken om alle ooit gebruikte gebruikersnamen in een database te zetten en een check te doen bij het aanmaken van een nieuwe gebruikersnaam.

Bedankt iig zover voor je uitleg en geniet van het mooie weer :)

Groetjes,
M&M’s
Reputatie 1
Badge +3
Hallo M&M's,

stuur je mail maar, we zien hem graag tegemoet. Zoals eerder gezegd is het forum niet de plaats om dit soort dingen uitgebreid te bespreken.
groetjes Marieke / De Kindertelefoon
Reputatie 3
Badge +13
@Claire van de Kindertelefoon,

misschien is het ivm anonimiteit etc. beter om in bovenstaande reactie de oude naam niet te noemen, want anders is het niet al te ingewikkeld voor die klasgenoot om die persoon zo weer terug te vinden.

Groetjes,
M&M's
Reputatie 1
Badge +3
Hallo,

ik heb je naam gewijzigd naar Dikkekuslisax zoals gevraagd.
groetjes, Marieke / De Kindertelefoon
Reputatie 3
Badge +13
@Claire van de Kindertelefoon,

mooi en snel opgelost :)

Groetjes,
M&M’s

@Pin,

Bedankt voor je reactie.
Ik ga hieronder in op wat je geschreven hebt en daarnaast is het onderstaande verhaal ook bedoeld voor @Kindertelefoon, zodat zij hier ook een reactie op kunnen geven.

Voor mij is het verwijderen van een account dat je er dan dus niet meer op kunt inloggen. Dit kan je om verschillende redenen doen, zoals ik in een vorige reactie al schreef en dus niet alleen omdat het je dus helemaal niks meer kan schelen wat ze er mee doen.

Ik kan me voorstellen dat als jij @Pin ooit de beslissing zou nemen om je account te laten verwijderen, het je helemaal niks meer kan schelen wat er dan mee gebeurt. Maar dat wil niet zeggen dat dit ook voor anderen zo is.

KT verwijdert sws geen topics en geen reacties, zolang ze aan de forumregels voldoen. In principe blijft alles wat ooit als “goed” (dus aan de regels voldoend) beoordeeld is voor altijd op het forum staan.

Mij zou het wel wat kunnen schelen, want ik zou bijv. mijn account laten verwijderen als ik 18+ zou worden/zijn, omdat je dan toch niet meer gebruik mag maken van het forum.

Alleen kwam ik er enkele dagen geleden achter dat dan niet alleen mijn account verwijderd wordt, maar ook dat mijn naam dan geanonimiseerd wordt en bovendien dat mijn oorspronkelijke gebruikersnaam dan weer gelijk door iemand anders gebruikt kan worden, terwijl al mijn ondertekeningen en ook verwijzingen van anderen naar mijn oorspronkelijke gebruikersnaam WEL ongewijzigd en ook zichtbaar blijven.

Nou weet ik wel dat ik in dat geval er voor kan kiezen om mijn account dan nooit te verwijderen. Dan blijft mijn oorspronkelijke naam voor altijd zichtbaar en die is dan in overeenstemming met mijn ondertekening.

Het is nu dat ik weet dat het zo werkt, maar dat is niet duidelijk voor iedereen die niet langer gebruik wil maken van zijn account en het daarom laat verwijderen.

Wat mij het allermeeste stoort en daar heb ik nog geen antwoord van KT op gehad is het hergebruik van de – ik noem het maar even – oorspronkelijke gebruikersnamen, die na accountverwijdering geanonimiseerd zijn.

Er blijven te veel verwijzingen in de verschillende reacties staan naar de oorspronkelijke gebruikersnamen. Het is door het anonimiseren niet langer duidelijk naar wie verwezen wordt in een reactie als de oorspronkelijke naam nog wel in de reactie genoemd wordt, terwijl de oorspronkelijke gebruikersnaam geanonimiseerd is.

Ik geef een voorbeeld om het wat duidelijker te maken (hoop ik):

Jan post een reactie en zegt daarin bv. Ik houd van voetbal

Piet post een reactie en zegt daarin bv. Ik haat voetbal Gr. Piet

Bram post een reactie en zegt daarin bv. Ik haat voetbal

Peter post een reactie en zegt daarin bv. @Jan, waarom dan?

We snappen dus dat Peter iets aan Jan vraagt.

Nu dezelfde situatie na anonimisering van de gebruikersnamen:

A001 post een reactie en zegt daarin bv. Ik houd van voetbal

A002 post een reactie en zegt daarin bv. Ik haat voetbal Gr. Piet

A003 post een reactie en zegt daarin bv. Ik haat voetbal

A004 post een reactie en zegt daarin bv. @Jan, waarom dan?

We snappen dus dat A004 iets aan Jan vraagt, alleen hebben we geen idee wie Jan is. Het enige wat we weten is dat A002 Piet heet en dus niet Jan is, tenzij Piet tussentijds zijn naam al heeft gewijzigd in Jan, nadat de oorspronkelijke Jan zijn account had laten verwijderen en die naam weer vrijgekomen was.

Wie de oorspronkelijke Jan is zou later na wat speurwerk misschien wel duidelijk worden als de oorspronkelijke Jan de moeite heeft genomen om de vraag te beantwoorden. Maar het zou ook kunnen dat Piet (die later zijn naam misschien wel in Jan heeft laten veranderen) een reactie geeft alsof die van de oorspronkelijke Jan af zou kunnen komen, maar dat niet is.

Het topic wordt er dus niet echt leesbaarder door. Dat is niet wat je wilt volgens mij. Vooral ook niet als KT nooit topics en reacties zal verwijderen omdat anderen er nog iets aan kunnen hebben.

Om er iets aan te hebben, moet een topic nog wel leesbaar en te volgen zijn, anders kun je net zo goed of misschien nog wel beter alles weggooien.

Het wordt er nog onduidelijker op als er ondertussen een nieuwe Piet (en/of anderen) is, die dan ook in dit topic reacties gaan posten.

Dan staan er reacties van de oorspronkelijke Piet die inmiddels A002 heet en die ondertekent met Piet en een nieuwe Piet die misschien ook ondertekent met Piet en die na een paar weken zijn gebruikersnaam wijzigt in Jan, vanwege dat zijn naam te herkenbaar was en waarbij dan ook nog als ondertekening Piet blijft staan bij zijn oude reacties.

Het wordt er niet overzichtelijker op, als je het mij vraagt.

Mijn belangrijkste vraag is nog steeds: waarom zouden jullie namen willen hergebruiken?

Neem bv. het geval dat @Pin (ik mag je wel even gebruiken in dit voorbeeld toch) volgende week haar account laat verwijderen. Ze krijgt dan een nieuwe naam bv. A007, maar onder al haar posts staat nog haar oorspronkelijke naam.

Dan ziet iemand zijn kans schoon en opent een nieuw account onder de naam @Pin en gaat een heel ander soort reacties posten. Niet van die meelevende en goed uitgewerkte reacties, maar reacties die echt niet bij de oorspronkelijke @Pin passen, maar die nog wel aan de forumregels voldoen. Die nieuwe reacties blijven dus gewoon staan.

Omdat @Pin best veel reacties heeft geplaatst is het niet gek dat andere gebruikers haar tegenkomen op het forum. Er kan dus verwarring ontstaan over de gedaantewisseling van @Pin.

Als de nieuwe @Pin dan ook nog eens gaat reageren op topics van de oude @Pin of op topics waar de oude @Pin heeft gereageerd dan wordt het wel verwarrend. Ik snap wel dat de oude @Pin en de nieuwe @Pin dan niet dezelfde gebruikersnaam hebben, maar door de ondertekening door hun beiden met @Pin zorgt niet echt voor duidelijkheid.

Misschien vinden jullie het vergezocht etc. etc. maar het is zeker een reële mogelijkheid dat dit gebeurt.

Waarom zou je dit willen en ik vraag me ook af of de oude @Pin er blij mee zou zijn als ze er achter komt hoe er met haar zorgvuldig opgebouwde goede naam om gegaan wordt.

We kunnen er allemaal wel vanuit gaan dat het niet zo’n vaart zal gaan lopen, maar waarom een risico nemen als dat niet nodig is.

Gewoon alle ooit gebruikte gebruikersnamen in een database en bij nieuwe aanmelding checken of de naam nooit eerder gebruikt is.

De kans is nu dan wel aanwezig dat jullie misschien de inmiddels geanonimiseerde oorspronkelijke gebruikersnamen niet meer weten en dat die dan wel nog hergebruikt kunnen worden, maar ok, misschien zijn die toch wel na enig zoekwerk terug te vinden.

Beste KT (Suzanne_?),
ik ben benieuwd naar jullie reactie

Groetjes,
M&M’s
ik wil mijn naam heeel erg graag veranderen in MyLiveMyDreams omdat ik sommige vrienden deze naam kennen en ik hem vroeger heel vaak gebruikte voor andere sites en ik wil heel graag anoniem zijn.
alvast bedankt :)

bye x
Reputatie 3
Badge +13
Hi,

Bedankt voor je reactie 🙂 @Pin

Volgens mij is er nu ook al een database met namen die in gebruik zijn, want toen ik me aanmeldde had ik eerst een andere naam geprobeerd en toen kreeg ik de mededeling dat die naam niet meer vrij was of al in gebruik was of zoiets. Ook heb ik wel gezien dat als iemand aan KT vraagt om zijn/haar naam te veranderen dat KT wel eens zegt dat die naam niet kan omdat die al in gebruik is.

Alleen is er nu volgens mij alleen een check op namen die op dat moment in gebruik zijn en (nog) niet op alle namen die ooit gebruikt zijn.

Het kan best zijn dat je nu niet meer alle namen, die ooit gebruikt zijn kunt achterhalen, maar je kunt wel vanaf nu daarmee beginnen. Zodra er een naam wordt ingevoerd bij het aanmaken van een account of het veranderen van de gebruikersnaam tussendoor, dan komt die in de database waarmee je nieuwe namen checkt en blijft daar ook voor altijd.

Geheel anonimiseren, dus ook de ondertekening is bijna onmogelijk op een hele makkelijke manier, lijkt me, want je kunt niet eenvoudig weg met zoeken en vervangen een woord (wat dus een naam zou kunnen zijn) vervangen, omdat je dan mogelijk fouten maakt als dat woord niet in alle gevallen de bedoelde gebruikersnaam, die je wilt vervangen, betreft. Daar zou je dan voor de zekerheid een check op moeten doen. Dus net zoiets als met “zoeken en vervangen” functie in Word, maar ik weet niet of je dat ook voor een hele website kunt doen op een zelfde soort manier.

Ik heb nergens kunnen vinden dat je account automatisch inactief wordt als je de maximale leeftijd hebt bereikt. Ik denk het niet, want soms zie je bij die paspoortspam accounts een leeftijd van boven de 18 of onder de 13 ingevuld staan en kennelijk is dat geen probleem en is er sws geen leeftijdscheck aan de hand van de ingevulde geboortedatum, bij het aanmaken van een account. Als die er niet is bij het aanmaken, dan is die er kennelijk ook niet als het account al is aangemaakt en je wilt het gebruiken, want soms worden er in het geval van die paspoortspams meerdere reacties gepost door dezelfde gebruiker…..

Ik wacht het antwoord van KT wel af, misschien helpt dat ons.

Groetjes,
M&M’s
Graag zou ik mijn naam naar ''TheRealOne'' veranderen.
Wrm? Nou ik heb dit account 2.5/3 jaar geleden gemaakt en toen was ik nog wat kinderachtiger en ben nu de naam eigenlijk nogal zat, aangezien ik dus een stuk volwassener ben
Reputatie 3
Badge +13
@Suzanne_ van de Kindertelefoon,

Zou je in het kort hier even uit kunnen/willen leggen hoe dat mailadres werkt? Is dat alleen dat je daar buiten het zicht van andere forumleden een idee of opmerking naartoe kunt sturen en dat je dan, net als wat jij hierboven gedaan hebt, daarvoor hartelijk bedankt wordt en dat jullie het idee meenemen of werkt het anders?

Groetjes 🙂,
M&M’s
Zou ik graag mijn gebruikersnaam willen aanpassen (lijkt ook te veel op echte naam)
naar:

B.J.

Reageer