Foutmelding en tellers reactie


  • Anonymous
  • 0 reacties
@KT,

Bij het plaatsen van mijn reactie van 00.10 uur vanaf een laptop kreeg ik een foutmelding “Er is iets fout gegaan” en toen klikte ik op vorige pagina in mijn browser en zag ik dat mijn reactie toch gewoon geplaatst was onder dit topic.

In het topicoverzicht “Seksualiteit” was mijn reactie niet te zien. Hij was niet meegeteld en de tellers stonden op hetzelfde als na de vorige reactie. Op het forumoverzicht was een wit vlakje te zien als laatste reactie achter “Seksualiteit” en niet mijn naam en het topic waar ik op gereageerd had.

Toen ik op mijn telefoon controleerde of mijn reactie geplaatst was zag ik mijn reactie wel onder dit topic staan, alleen was de reactie van ThomasDeTrein als laatste reactie vermeld in het “Seksualiteit” overzicht en niet de mijne. Ik weet niet wat er fout is gegaan, maar iets klopt er niet.

Ik hoop dat na het plaatsen van deze reactie alles weer goed is qua tellers enzo, maar dat weet ik pas als ik geplaatst heb. Bij mijn vorige reactie had de reactieteller op 5 moeten springen en na deze op 6.

Kunnen jullie hier eens even naar kijken?

Groetjes,
M&M’s

11 reacties

@KT,

alles lijkt normaal na het plaatsen van mijn reactie van 00.28 uur. Mijn laatste reactie is in de overzichten te zien en de tellers lijken nu te kloppen.

Vraag blijft wat er mis is gegaan, want ik ben niet de eerste en enige, want ik heb me de laatste paar dagen al vaker afgevraagd waarom er een wit vlakje achter een topic categorie, bv. "Seksualiteit" stond. Het probleem komt dus vaker voor, maar wordt soort van automatisch opgelost na het plaatsen van een volgende reactie op het zelfde topic.

Groetjes,
M&M's
Reputatie 6
Badge +5
Beste M en Ms,

Wat vervelend, bedankt voor het melden!
Ik ga het doorgeven aan diegene die hierover gaat.
@M&M's
Bedoel je met zo'n wit vlakje naast het subforum, dat op de plek waar de meest recente reactie van dat subforum hoort te staan, er niks staat?

Dit gebeurt wel vaker als bijvoorbeeld die laatste reactie is verwijderd ivm de forumregels. De reactie bestaat dan niet meer. Soms blijft deze reactie ondanks het feit dat hij niet bestaat gewoon staan tot er iets nieuws wordt gepost, soms dat verdwijnt deze tot er een nieuwe reactie wordt gepost. Dan verschijnt er dus zo'n leeg vakje. Ik zag dat gisteren ook bij ''Verslaving''.

En soms is er iets anders aan de hand waardoor het forum eventjes raar doet. De meeste dingen herstellen zich echter wel weer uit zichzelf of met de hulp van de moderators.

Tellers doen sowieso wel vaker raar, maar dat lost zich meestal ook vanzelf op.

Gr. Pin
Hi Renske H van de Kindertelefoon,

Ik zag net dit topic en ik heb dit helemaal niet zelf gemaakt. Alleen toen las ik jouw mailtje dat de bovenstaande reacties, die ik in het topic waar het fout ging, door jullie zijn verplaatst naar een nieuw door jullie aangemaakt topic onder mijn naam.

Ok, geen probleem dat jullie dat hebben gedaan en wel netjes dat jullie daar een mailtje over hebben gestuurd.

Alleen is het nu niet meer duidelijk bij welk topic het mis was gegaan. Daarom zal ik dat topic hier nog even opschrijven:
https://forum.kindertelefoon.nl/seksualiteit-32/klaarkomen-34046

Doordat jullie ook die reactie van ThomasDeTrein en nog een andere reactie in dat topic hebben verwijderd is mijn reactie misschien nog lastiger te volgen of hebben jullie nog een originele versie van het topic toen het mis ging?

Nou ja, ik hoop dat het opgelost wordt.

Is het andere probleem van dat als je een verbetering (bv. spelfout corrigeert) in een geplaatste reactie maakt en je de gewijzigde reactie dan opslaat al opgelost? Want de laatste keer dat ik dat deed was die reactie gwn helemaal foetsie. Ik durf dus geen spelfouten ofzo meer te verbeteren, omdat ik bang ben om mijn hele reactie kwijt te raken.

Misschien kun je me daar een antwoord op geven.

Alvast bedankt voor de moeite :)

Groetjes,
M&M’s
@Pin,

Ja precies zo’n wit vlakje.

Bij mij was het weer weggaan toen ik een nieuwe reactie op hetzelfde topic plaatste. Maar ja, beter is het als ze het oplossen, want ergens gaat er gwn iets fout.

Van die tellers op zich weet ik. Daar maak ik me niet zo druk meer om, maar het is wel raar dat de tellers vaak verschillen tussen de mobiele en de desktopversie en tussen verschillende plekken in de desktopversie.

Je zou denken dat er dezelfde database voor gebruikt wordt, maar kennelijk is dat niet zo, want anders zou je geen verschillen hebben, toch? Idk, ik ben geen programmeur.

Ik wacht het allemaal maar weer af.

De moderatoren schrijven altijd “we zullen het doorgeven” en dan hoor ik er nooit meer iets van.

Ik snap wel dat de technische afdeling dat moet uitzoeken, omdat je als moderator niet overal verstand van kunt hebben, maar ik zie (bijna) nooit ergens een terugkoppeling. Ook niet over dat fouten verbeteren en dat je reactie dan ineens weg is.

Dus dat heb ik nog maar even gevraagd hierboven.

Maar dat zal je net wel gelezen hebben.

Ik ga het wel even afwachten.

Bedankt iig voor je reactie. Ik ben dus niet de enige die hier af en toe onverklaarbare dingen ziet gebeuren.

Het lijkt hier soms wel een soort bermuda triangle of area51 haha :P

Groetjes,
M&M’s
Hi M&M's,

Ik denk dat ze niet zo veel kunnen doen aan het witte vlakje. Net als dat je een verwijderd topic kan zien, totdat er een nieuwe reactie in dat subforum is geplaatst. Dat heb je nu ook bij ''School en Studie'' en ''Verslaving''. Sommige dingen kun je niet echt oplossen I guess.

Het lost zichzelf altijd op, dus ja.

Wat betreft de terugkoppeling, ik heb wel eens gelezen dat ze het dan doorgeven aan de forumbouwers. Misschien communiceren zij gewoon niet goed 😛 Het kan ook zijn dat ze de oorzaak nog niet hebben gevonden, maar dat weten we inderdaad niet. Ik ben zelf ook nog steeds huiverig met het wijzigen van reacties, maar het lukt bij mij wel weer. Niet dat ik het probeer zonder eerst alles te kopiëren, maar dat is weer een ander verhaal. Ik zou het gewoon weer proberen en kijken of het lukt.

Voor de fun:



Gr. Pin
@Pin,

Ok, bedankt voor je update over dat wijzigen. Dat ga ik dan ook maar weer eens proberen, nadat ik een kopie van mijn reactie gemaakt heb.

De rest idd maar even afwachten en gelukkig lossen dingen zich soms vanzelf op.

Grappige quote en plaatje.
Wat stond er ook alweer op?? ;)

Haha, gelukkig hebben wij niet van die hersenen, maar het is wel een goeie voor op school als we iets niet geleerd hebben of ons hw niet gemaakt hebben.

Dan zeggen we tegen de leraar gwn dat we het wel hebben gedaan, maar dat het in de bermuda triangle is verdwenen en we er dus niks aan kunnen doen…. :P

Groetjes,
M&M’s
Badge +4
Hoi MenMs,

Ik begrijp niet precies wat er fout ging op 17 juni. Je kreeg een foutmelding, maar je bericht werd toch geplaatst? Alleen werd niet meegeteld, en later toch wel?
Is dat een goede samenvatting? Dat is inderdaad vreemd, en ik heb niet direct een verklaring. Maar als ik het goed begrijp levert het verder geen problemen op voor inhoud van het topic? (Buiten dat het natuurlijk niet fijn is als er onverklaarbare meldingen komen.)
Wil je het melden in dit topic als het nog een keer gebeurt, liefst met een screenshot erbij? Voor nu laat ik het even hierbij, maar ik heb hem wel genoteerd.

Wat betreft je tweede vraag.


Is het andere probleem van dat als je een verbetering (bv. spelfout corrigeert) in een geplaatste reactie maakt en je de gewijzigde reactie dan opslaat al opgelost? Want de laatste keer dat ik dat deed was die reactie gwn helemaal foetsie. Ik durf dus geen spelfouten ofzo meer te verbeteren, omdat ik bang ben om mijn hele reactie kwijt te raken.


Dat probleem is helaas nog niet opgelost. We weten wel waar het aan ligt. Door een nieuwe spamfilter belanden er af en toe berichten van gebruikers in de spamfilter, het lijkt vooral te gebeuren als je een bericht wil aanpassen. Onze moderatoren doen hun best om als dit gebeurt het bericht zo snel mogelijk er weer uit de spam te halen, en terug te plaatsen. Het spamfilter is zelflerend, dus als het goed is weet het z.s.m. dat berichten van jou geen spam zijn. Onze excuses voor het ongemak. Je kunt dus gewoon blijven posten, mocht het weer gebeuren dan plaatsen we het bericht z.s.m terug. En in sommige gevallen heb je het zelf dan al opnieuw gepost.

Met vriendelijke groet,

Suzanne
De Kindertelefoon
Hi Suzanne van de Kindertelefoon,

Bedankt voor je toelichting. Hier nog even een extra uitleg.

- begin quote

Ik begrijp niet precies wat er fout ging op 17 juni. Je kreeg een foutmelding, maar je bericht werd toch geplaatst? Alleen werd niet meegeteld, en later toch wel?
Is dat een goede samenvatting?

- einde quote

In principe klopt dat. Maar ik zal de stappen nog iets nauwkeuriger uitleggen.

1. Ik open het topic van mijn keuze in de desktopversie
2. Ik typ mijn reactie
3. Ik plaats mijn reactie door op de knop “plaats reactie” te klikken
4. Ik krijg een standaard foutmeldingspagina “er is iets mis gegaan”
5. Ik baal en vraag me af wat er gebeurd is
6. Ik denk, het beste klik ik even op “pagina terug” in mijn browser om te kijken wat er mis is gegaan en misschien zie ik dan iig nog mijn getypte reactie staan in het venster, waarin je je reactie typt
7. Ik zie dat mijn reactie gewoon geplaatst is, dus ik denk, er is dus helemaal niks mis gegaan, behalve dan dat ik die pagina “er is iets mis gegaan” kreeg te zien
8. Ik kijk verder op de topic overzichtspagina, in mijn geval was dat deze:
https://forum.kindertelefoon.nl/seksualiteit-32
Daar zie in mijn (als laatste bij dit topic geplaatste reactie) NIET staan, maar de reactie voor mij staat daar als laatste genoemd (die van ThomasdeTrein in dit geval, die reactie is op een later moment (uren later/volgende dag idk) door jullie verwijderd vanwege niet voldoen aan de forumregels, maar dit terzijde)
9. Dat mijn reactie daar niet zichtbaar was en ook niet meegeteld was in het aantal reacties was op zijn minst raar, want mijn reactie stond wel gewoon in het topic. Alleen kon niemand in het overzicht zien dat er een nieuwe reactie door mij geplaatst was. Ik denk dan even verder en er zullen dan misschien ook wel geen mailtjes verstuurd zijn naar forumleden die dit topic volgen. Je zou er dus alleen bij toeval, als je gwn op het topic klikt, achter hebben kunnen komen, dat ik er een nieuwe reactie hebt geplaatst.
10. Verversen van de overzichtspagina “Seksualiteit” had geen invloed op de tellers en wie de laatste reactie had geplaatst op https://forum.kindertelefoon.nl/seksualiteit-32
11. Ik ben toen nog even verder gaan kijken op het forumoverzicht, dus deze https://forum.kindertelefoon.nl en daar hoor je dan normaal gesproken ook te zien wie de laatste reactie heeft geplaats, op welk topic en om hoe laat of beter nog hoe lang geleden
12. Achter elke “categorie”, dus van “Emotionele problemen en gevoelens” tot en met “Over de Kindertelefoon” stond vermeld wie, wanneer, op welk topic als laatste had gereageerd, b e h a l v e achter de categorie “Seksualiteit”. Dat vlakje was gewoon leeg en dus als wit, net als de rest van de achtergrond van de forumoverzichtspagina te zien. Verversen van de forumoverzichtspagina hielp niet. Mijn reactie bleef onzichtbaar in het overzicht. Het bleef een leeg, dus wit vlakje achter “Seksualiteit”
13. Ik dacht “dat is niet goed”. Ik moet hier ff op één of andere manier een melding van maken bij de Kindertelefoon.
14. Ik heb toen onder het topic waar het mis ging https://forum.kindertelefoon.nl/seksualiteit-32/klaarkomen-34046 een nieuwe reactie getypt (die jullie later weer verwijderd hebben en er op eigen houtje een nieuw topic onder mijn naam van hebben gemaakt, dit topic https://forum.kindertelefoon.nl/over-de-kindertelefoon-54/foutmelding-en-tellers-reactie-34058)
15. Ik typte dus een nieuwe reactie onder het topic waar het mis ging en op goed geluk heb ik die nieuwe reactie geplaatst
16. Ik keek natuurlijk, zo nieuwsgierig als ik was of mijn reactie zonder problemen geplaatst werd en of mijn reactie ook als laatst geplaatste reactie zichtbaar was in het overzicht “Seksualiteit”
17. Tot mijn verbazing ging het deze keer allemaal goed. Ook de teller van de reacties was opgehoogd, niet alleen met de laatste reactie die goed ging, maar ook de reactie die eerder de foutmelding opleverde, was nu ook meegeteld
18. Als laatste heb ik toen ook nog het forumoverzicht https://forum.kindertelefoon.nl bekeken en ook daar was alles up to date
19. Het lijkt dus, dat ik het probleem zelf heb opgelost door een nieuwe reactie bij het topic waar het eerder mis ging, te plaatsen. Had ik dat niet gedaan, dan was het overzicht “Seksualiteit” pas bijgewerkt, als iemand anders, daar onder het topic waar het bij mij mis ging, een reactie had geplaatst
20. Het forumoverzicht zou dan waarschijnlijk bijgewerkt zijn zodra er iemand anders of ik zelf, een reactie had geplaatst onder een willekeurig topic in de categorie “Seksualiteit”

Ik hoop dat het nu duidelijk is, wat er gebeurd is en dat dit jullie helpt met de oplossing te vinden.

Btw nog bedankt voor de uitleg over wat er mis gaat/kan gaan als je een foutje verbetert in een eerder geplaatste reactie. Ik wacht wel af wanneer het spamfilter naar behoren werkt en zorg wel dat ik zelf een kopie van mijn reactie achter de hand heb, om die dan te plaatsen, als het mis gaat.

Groetjes,
M&M’s
Badge +4
Hoi MenMs,

Zo, dat is een lang verhaal. Maar ik begrijp het nu wel.

Misschien dat die foutmelding 'er is iets mis gegaan' wel verwees naar het feit dat die tellers niet klopte?
Geen idee, ik kan het nu niet achterhalen. Gelukkig is je bericht wel geplaatst en werkt het nu weer.
Ik bewaar deze melding met jouw uitleg, zodat als het vaker voorkomt we duidelijke uitleg hebben van wat er mis gaat. Dank je wel voor de moeite van de uitgebreide toelichting.

Met vriendelijke groet,
Suzanne
Hi Suzanne,

Je vroeg om uitleg en die heb ik idd gegeven. Was wel uitgebreid, maar weet anders ook niet hoe ik het uit moet leggen :)

Die foutmelding kwam, omdat er iets fout was gegaan, dat was mij wel duidelijk. Ik kan alleen maar raden, naar waarom die er kwam. Dus, vanwege de tellers zou kunnen, maar kan ook om een heel andere reden.

Hopelijk gebeurt het niet nog een keer en was het een domme samenloop van omstandigheden ofzo.
Maar als het nog een keertje gebeurt dan weet je iig hoe het fout was gegaan bij mij.

Bedankt voor je snelle reactie :)

PS ik had toetsweek enzo, daarom duurde het ff voor ik (uitgebreid) gereageerd had
Maar ik had wel allemaal goede cijfers gehaald :D

Groetjes,
M&M’s

Reageer