Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Meer hulp Meldknop.nl

Forumregels De Kindertelefoon

Moniek V Auteur
Vaak actief
Reacties: 301

11 januari 2016, 12:08

Forumvoorwaarden De Kindertelefoon

Versie mei 2018

Het forum
Het forum van de Kindertelefoon is een plek waar jongeren van 13 tot 18 jaar elkaar kunnen informeren, adviseren en ondersteunen over uiteenlopende onderwerpen. Om de kwaliteit van het forum te bewaken en het forum voor alle jongeren een prettige omgeving te maken zijn er forumregels opgesteld waar iedereen zich aan moet houden. Voordat je gebruik maakt van het forum, ga je akkoord met deze forumregels.

Registratie
Registratie voor dit forum is gratis. Bij registratie wordt je nickname (verzonnen naam), leeftijd, geslacht en je e-mailadres gevraagd. Je ontvangt een e-mail met je login en wachtwoord voor het forum. De Kindertelefoon kan na registratie contact met je opnemen via e-mail. Dat kan zijn omdat je je niet houdt aan de forumregels, maar ook als we bijvoorbeeld twijfelen of over jouw leeftijd. Dan ontvang je hierover een bericht per e-mail. Je kunt ook een e-mail krijgen als jij op het forum aangeeft dat je bepaalde topics wilt volgen. Ten slotte kan je ook een mail krijgen als er iets mis is met je account. Zorg er dus voor dat je bereikbaar bent!

In het Privacystatement lees je hoe we omgaan met je gegevens.

Privacy
Wij adviseren je om voorzichtig om te gaan met de informatie die je deelt op het forum. Wees je ervan bewust dat alles wat je op het forum plaatst openbaar is, en dus door iedereen gelezen kan worden. Het bewaken van jouw anonimiteit is jouw eigen verantwoordelijkheid. Plaats daarom geen foto’s op het forum en plaats niet je volledige voor- en achternaam op het forum. Als je dat wilt, kun je een nicknaam of verzonnen naam gebruiken.

Copyright en intellectuele eigendomsrechten
Bij plaatsing van berichten op het forum stem je er uitdrukkelijk mee in dat de Kindertelefoon berichten van het forum mag gebruiken in een boek, krant, tijdschrift, brochure, flyers, affiches, tentoonstelling, ander drukwerk of enige commerciële uiting of website van de Kindertelefoon en dit onbeperkt in tijd. De Kindertelefoon gebruikt de inzendingen van jou anoniem: ze zijn niet terug te leiden naar specifieke jongeren.
We behouden ons het recht voor om berichten te verwijderen/ aan te passen en/of in te korten/zonder daarover met de gebruiker in gesprek te treden of hem te informeren.
Auteursrechtelijk materiaal mag niet op het forum openbaar gemaakt worden. Dan krijgen we namelijk juridische conflicten met de rechthebbende.

Aansprakelijkheid
De organisatie is niet verantwoordelijke voor enige schade of kosten aan gebruikers of de inhoud van de berichten die door andere gebruikers wordt geplaatst. Uiteraard doen onze moderators wel hun uiterste best om dergelijke situaties te voorkomen.

Verwijderen account
Je kunt ten alle tijden je account laten verwijderen. Dit doe je door een bericht te plaatsen in het topic: ‘account verwijderen’ op het subforum ‘over De Kindertelefoon’. De moderatoren zorgen er dan voor dat je account verwijderd wordt.
Als je je account verwijderd:
• Kun je niet meer inloggen op het forum.
• Worden alle gegevens die De Kindertelefoon van jou heeft verwijderd (e-mailadres, geboortedatum, geslacht, IP-adres).
• Wordt je gebruikersnaam verwijderd. Je oude gebruikersnaam is dan niet meer zichtbaar boven je berichten. Je blijft nog wel enige tijd vindbaar op google via je oude gebruikersnaam totdat google deze webpagina ververst heeft.
• Blijven je berichten online staan, zonder gebruikersnaam.

Forumregels

Algemeen gedrag
1. Het forum is voor jongeren van 13 tot 18 jaar
Dit forum is voor jongeren van 13 tot 18 jaar. Ben je jonger, neem dan eens een kijkje op onze site voor 8 tot en met 12 jaar. Ben je 18 jaar of ouder, zoek dan een forum dat bij je leeftijdscategorie past. Als we twijfelen of je binnen deze leeftijdscategorie valt dan kan het zijn dat we je identiteitsbewijs opvragen. Ontvangen wij die niet, dan kunnen we besluiten je account te verwijderen.

2. Ga respectvol met elkaar om
Leden van het forum gaan respectvol met elkaar om. Neem elkaar serieus, val iemand niet persoonlijk aan en pesten is niet toegestaan.

3. Bedreiging, discriminatie en seksuele intimidatie zijn absoluut verboden
Bedreig of beledig geen forumleden, discrimineer niet of maak geen seksueel getinte opmerkingen.

4. Reacties op het forum zijn positief
Forumleden reageren op een positieve manier op vragen van andere forumleden.

5. Meld misbruik van het forum bij de moderators
Wanneer je ziet dat iemand zich niet aan de forumregels houdt, ga dan niet in discussie met dit forumlid, maar meld dit bij één van de moderators door het bericht te rapporteren. Zij beoordelen of er inderdaad misbruik wordt gemaakt en of er actie ondernomen moet worden.

Inhoud van het bericht
6. Plaats in je bericht geen persoonsgegevens
Jouw anonimiteit is jouw eigen verantwoordelijkheid. Plaats geen foto’s van personen en geef alleen je nickname of een fictieve naam op. Post nooit persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer, e-mailadressen, profielen en dergelijke waardoor andere forumgebruikers je kunnen herkennen/identificeren.

7. Dating is niet toegestaan
Dating van forumleden via het forum van de Kindertelefoon of het forum gebruiken als chat is niet toegestaan. Onder dating valt elke vorm van contact buiten het forum en ook het uitwisselen van gegevens.

8a. Reclame maken is niet toegestaan.
Het forum mag niet worden gebruikt voor reclame voor (eigen) websites, bedrijfjes, of commerciële producten. Een topic of bericht mag niet als enige doel hebben een product te promoten. Links naar veilingsites en advertentiesites zoals Marktplaats, eBay en Amazon zijn niet toegestaan.

8b. Oproepen voor enquêtes, onderzoeken of werkstukken zijn niet toegestaan.

8c. Je voordoen als expert is niet toegestaan.
Open geen topic waarin je forumleden oproept om jou vragen te stellen over een bepaald onderwerp waarin je (ervarings)deskundige bent. Werp jezelf niet op als vraagbaak.

8d. Het plaatsen van of vragen om uitdagingen of opdrachten is niet toegestaan.

9. Plaats geen illegale, schadelijke en/of choquerende content of links in je bericht op het forum
Het geven van of vragen om tips bij bijvoorbeeld zelfdoding, anorexia, illegale activiteiten of zelfbeschadiging is daarom ook niet toegestaan. Aankondigingen van zelfdoding worden verwijderd. Topics over deze onderwerpen zijn wel toegestaan.

10. Bij gebruik van teksten vanuit een andere bron, is bronvermelding verplicht
De Kindertelefoon is tegen plagiaat en wil dit niet bevorderen. Dus vermeld de bron wanneer je een tekst vanuit een andere bron hebt overgenomen.

Bericht plaatsen
11. Kies de categorie die het beste bij je bericht past

12. Blijf bij het onderwerp, ga niet off-topic

Als een topic over een bepaald onderwerp gaat, begin dan niet over een ander onderwerp. Maak geen dubbeltopics aan en post niet 2 keer dezelfde reactie achter elkaar.

13. Maak een duidelijke titel bij je bericht die goed weergeeft waar je topic over gaat

14. Plaats je bericht maar één keer, crossposten in meerdere fora is tegen de regels

15. Houd de tekst van je bericht leesbaar

16. Plaats geen berichten uit naam van de Kindertelefoon

Plaats geen berichten uit naam van de Kindertelefoon of op zo’n manier dat het lijkt dat je betrokken bent bij de Kindertelefoon

17. Doe jezelf niet voor als moderator van de Kindertelefoon
Je mag andere leden gerust op hun gedrag aanspreken, maar doe dit op persoonlijke titel.

18. De Kindertelefoon verwijdert geen topics
Andere forumgebruikers kunnen topics lezen om informatie uit te halen en nieuwe reacties kunnen een topic weer nieuw leven inblazen. Een topic wordt alleen verwijderd als het in strijd is met de forumregels.

Profiel
19. Gebruik geen choquerende gebruikersnaam, profielfoto en/of handtekening

20. Denk goed na over je gebruikersnaam en zorg er voor dat je gebruikersnaam anoniem is
Een gebruikersnaam bestaande uit voor- en achternaam, een gebruikersnaam dat hetzelfde is als je mailadres of een gebruikersnaam bestaande uit alleen nummers is niet toegestaan. Gebruik ook niet dezelfde gebruikersnaam waarmee je ook op andere sites geregistreerd bent.

21. Gebruik van foto’s waarop een persoon (gedeeltelijk) herkenbaar in beeld is, is niet toegestaan

22. Je bent maar onder één forumaccount actief

Wat gebeurt er als je de forumregels overtreedt?
Bij een lichte overtreding krijg je een eerste waarschuwing. Bij een tweede lichte overtreding krijg je een tweede waarschuwing. Er gebeurt dan nog niks, maar deze waarschuwingen blijven gekoppeld aan jouw profiel. Bij een derde waarschuwing binnen een jaar of bij een zware overtreding ontvang je een ban. Je kan dan niet meer inloggen op het forum en je kan ook geen nieuw account meer aanmaken.

De moderators van de Kindertelefoon beoordelen of een overtreding een lichte of zware overtreding is.
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht

Reacties (78)

• M en Ms
    Topper
    Reacties: 2022

21 augustus 2017, 20:29

@Pin,

ah ok op die manier. Lijkt me op zich wel mooi als het mag. Er zijn vast een hoop kinderen die niet van het bestaan van de app weten, dus dan kunnen ze er geen gebruik van maken, terwijl ze er vast veel aan zouden hebben, wat wel jammer is. Zou eigenlijk niet weten waarom het niet zou mogen. Je mag ook tegen bv. gay jongens en meisjes zeggen dat ze naar de website jongenout.nl kunnen gaan als ze contact zoeken met kinderen die hetzelfde zoeken. Het lijkt me net zoiets. Op een andere site kan natuurlijk ook iedereen zeggen ik ben die en die van KT, je kunt ook op straat dat roepen. Dat kunnen ze toch nooit verbieden.Daarmee overtreed je niet de regels van KT. Enige wat je doet is je eigen anonimiteit blootgeven.
    Als het niet mag, zou je misschien wel kunnen zeggen dat er een app bestaat die je kan helpen als je autisme hebt en dat ze dan zelf even op google moeten zoeken door bv. "app voor autisme" te zoeken of zoiets, je snap me vast wel :). Met de goede zoekterm kom je er vanzelf toch? :) :)

Maar ondertussen maar even afwachten wat KT er over zegt.

groetjes,
    M&M's
    💜 ########### 💜 ik ben de jongste helft van een 1-eiige-alle-twee-gay-ling and I like it 💜 ############ 💜 # 💜 ################## 💋 💕 ik hou superveel van mijn vriendje Luca 💕 💋 ################## 💜 # ## 💜 ######### I am the, I am the, I am the sick boy * I am the, I am the, I am the sick boy ######### 💜 ## ### 💜 ############# They say that I am the sick boy * And they call me the sick boy ############ 💜 ### #### 💜 #### The Chainsmokers - Sick Boy https://www.youtube.com/watch?v=eACohWVwTOc ### 💜 #### 🙄*🙄 Misbruik: Als het jou overkomt - Jennie Lena https://www.youtube.com/watch?v=R5uWGxKv_Yk 🙄*🙄
  • Pin
    Topper
    Reacties: 3934

21 augustus 2017, 20:33

@M&M's
    Ja, met een goede zoekterm komen ze er inderdaad wel, maar de KT dus ook! ;) Er zijn wel meer apps die ik ken die steun kunnen geven én die toegang bieden tot verder contact. Dus ja, ik zie wel wat kan en mag.
    Gr. Pin
    How lucky am I to have something that makes saying goodbye so hard ~ Winnie the Pooh
  • Catharine
    De Kindertelefoon
    Reacties: 66

23 augustus 2017, 11:08

Hoi Pin,
    Sorry dat het antwoord even op zich heeft moeten laten wachten. Als je iemand kan helpen door een goede (betrouwbare) app te tippen dan mag dat. Het is vervolgens niet de bedoeling dat je op dit forum ook kenbaar maakt dat je op die app actief bent. Het voorbeeld wat je geeft van een oproep plaatsten dat je ook op die app zit mag dus niet.
    Is dit antwoord helder?

Groetjes Catharine
    De Kindertelefoon
  • Pin
    Topper

23 augustus 2017, 14:51

Hoi Catharine,
    Bedankt voor het antwoord! Nog 2 vraagjes. Ik mag dus tippen naar een app, dan zeg ik dus logischer wijs de naam ervan. Hoe weet ik of jullie het een betrouwbare app vinden en stel het is dus niet betrouwbaar, heb ik dan meteen een waarschuwing?
    Ik zal sowieso niet zo'n oproep plaatsen, maar mensen kunnen vast wel raden dat ik dan ervaring met die app heb. Dat maakt dan niet uit?
    Gr. Pin
    How lucky am I to have something that makes saying goodbye so hard ~ Winnie the Pooh
  • M en Ms
    Topper
    Reacties: 2022

28 augustus 2017, 12:24

@Pin,

ben benieuwd naar de reactie van KT of heb je er een mailtje over gekregen want hier zie ik niks staan over je laatste vragen?
    💜 ########### 💜 ik ben de jongste helft van een 1-eiige-alle-twee-gay-ling and I like it 💜 ############ 💜 # 💜 ################## 💋 💕 ik hou superveel van mijn vriendje Luca 💕 💋 ################## 💜 # ## 💜 ######### I am the, I am the, I am the sick boy * I am the, I am the, I am the sick boy ######### 💜 ## ### 💜 ############# They say that I am the sick boy * And they call me the sick boy ############ 💜 ### #### 💜 #### The Chainsmokers - Sick Boy https://www.youtube.com/watch?v=eACohWVwTOc ### 💜 #### 🙄*🙄 Misbruik: Als het jou overkomt - Jennie Lena https://www.youtube.com/watch?v=R5uWGxKv_Yk 🙄*🙄
  • Pin
    Topper

28 augustus 2017, 16:22

@M&M's
    Nope, nog niks gehad. Komt vanzelf wel denk ik.
  • Floor
    De Kindertelefoon
    Reacties: 57

28 augustus 2017, 17:31

Hoi Pin en M en Ms,

De laatste vragen zijn denk ik door ons over het hoofd gezien, dus hierbij alsnog een antwoord:
    De apps die je op het forum van de Kindertelefoon plaatst moeten, net als de topics en de reacties, voldoen aan de regels van het forum. Dit betekent onder andere dat het anoniem moet zijn en dat de eventuele informatie in de app moet kloppen. Wanneer je per ongeluk toch een app noemt die niet aan de regels voldoet, zullen wij dit corrigeren maar dit betekent niet dat je gelijk een waarschuwing hebt.
    Dat je een app zelf gebruikt hoeft geen geheim te zijn, het is juist fijn als je zelf goede ervaringen hebt en je deze wilt delen op het forum! Maar ook hier voor geldt dat de ervaringen die je deelt er niet voor mogen zorgen dat je anonimiteit in gevaar komt.

Ik hoop dat dit een antwoord is op je vragen Pin.

Groeten de Kindertelefoon
  • Pin
    Topper

28 augustus 2017, 20:38

Hoi Floor!

Bedankt voor het antwoord! Dan weet ik nu dat ik niet mag tippen naar die app, want op die app ben je niet anoniem (al kan het niet gelinkt worden aan je KT account).

Gr. Pin
  • rosiecotton
    Weet de weg
    Reacties: 30

25 september 2017, 22:05

Mag je sites, die de persoon van het gestarte topic kunnen helpen, in een reactie linken?
    Kindest regards
  • Marieke
    De Kindertelefoon
    Reacties: 213

26 september 2017, 11:31

Hallo rosiecotton,

ja dat mag. Maar zie de duidelijke uitleg van Floor die er boven staat. Wat ze over apps zegt, geldt natuurlijk ook voor sites.
    Groetjes Marieke / De Kindertelefoon
  • Gewoon een mensje
    Weet de weg
    Reacties: 13

11 december 2017, 22:31

Beste kindertelefoon anoniembergje is de regels aan het overtreden ze geeft haar snapchat account door ik denk niet dat dat de bedoeling is.
  • Sofie R
    Weet de weg
    Reacties: 22

11 december 2017, 22:37

Hoi Gewoon een mensje,

Bedankt voor het melden, klopt inderdaad dat dit niet de bedoeling is, de berichten zijn verwijderd en de persoon is ook verwijderd van het forum.

Groetjes Sofie (De Kindertelefoon)
  • Mr.S
    Vaak actief
    Reacties: 403

24 januari 2018, 08:08

Heey KT,

Ik kreeg een mail gister, I Think. Waarin stond dat ik regel 2 en 4 heb overtreden?? Nou ja een waarschuwing zal dan ook wel terecht zijn ook al ben ik het er niet mee eens

Maar heb ik nu dan 1 waarschuwing of 2 waarschuwingen? Idk ik vraag maar.

En is er een mogelijkheid dat je die waarschuwingen kan laten verdwijnen? Goed maken dus? Of is het gewoon dikke pech voor jou Mr. S?

Daarnaast vroeg ik me af of er een mail is van de kindertelefoon waarbij de KT ook terug kan reageren? Ik kan wel wachten voor die chat, maar de vragen die ik heb/ de opmerkingen. Zijn niet echt bedoeld voor de chat lijkt mij.

Gr:Mr. S
    We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.
  • Carina
    De Kindertelefoon
    Reacties: 18

24 januari 2018, 10:46

Hoi Mr.S,

Je hebt nu 1 waarschuwing gekregen voor het overtreden van die regels. Het is niet mogelijk om die waarschuwingen te laten verwijderen of een e-mail te sturen.
    Mocht je liever niet willen chatten, kan je ons ook bereiken op 0800-0432. Dit kan maandag tot en met vrijdag van 11:00 tot 20:00 en op zaterdag, zondag en feestdagen van 14:00 tot 20:00.

Hartelijke groet,

Carina (De Kindertelefoon)
  • maytje
    Weet de weg
    Reacties: 20

8 februari 2018, 15:18

Ik heb gister met iemand van de kt gechat maar we waren nog niet klaar met het gesprek. Maar we werden onderbroken omdat het 20:00 was. Zou je op 1 of andere manier weer veder kunnen met dat gesprek? Of moet je met iemand anders een nieuw gesprek starten?
  • Marieke
    De Kindertelefoon
    Reacties: 213

8 februari 2018, 15:53

Hallo Pikachu1,

wat vervelend om te horen dat je chatgesprek verbroken werd! Dat moet een technische fout zijn geweest. Wij verbreken namelijk nooit zomaar een chatgesprek als het 20:00 wordt.
    Om 20:00 is het niet meer mogelijk om een nieuw chatgesprek te beginnen, maar alle gesprekken die dan bezig zijn worden gewoon afgemaakt.

Om op je vraag terug te komen: het is helaas niet mogelijk om weer verder te gaan met je chatgesprek. Dat is omdat jij anoniem bent: bij de Kindertelefoon wordt je gesprek niet bewaard en kan niemand anders het zien. Hierdoor blijft alles geheim, wat natuurlijk de bedoeling is. Maar hierdoor is het dus ook niet mogelijk om verder te gaan met een afgesloten gesprek.
    Als je graag verder wil praten over jouw onderwerp, dan moet je inderdaad een nieuw chatgesprek starten. De kans dat je dezelfde medewerker aan de chat krijgt, is heel erg klein. Er werken namelijk meer dan 600 mensen bij de Kindertelefoon en de meesten hebben maar een paar uur per week dienst.

Ik hoop dat ik zo je vraag heb beantwoord.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon
  • allipalli.maddie
    Praat goed mee
    Reacties: 89

26 februari 2018, 09:12

Misschien is dit niet bij behorend bij dit topic, maar kost t geld om met de kindertelefoon te bellen? Want ik heb wel steun nodig, en mijn moeder vindt dit forum wel goed, maar ik mag niet bellen als t geld kost..

Xx Alli
    A.J.Dw
  • Mariska H
    De Kindertelefoon
    Reacties: 81

26 februari 2018, 11:33

Hallo Aliciaatje,

Goede vraag stel jij. Bellen met De Kindertelefoon is gratis!.
    Je kunt ons iedere dag bellen op nr 0800 0432, tussen 11-20 uur (of in het weekend 14-20 uur).
    Je kunt ook met De Kindertelefoon chatten, dat is uiteraard ook gratis.

Vriendelijke groet, Mariska (De kindertelefoon)
  • KareldeGrote
    Praat goed mee
    Reacties: 114

15 april 2018, 21:39

Een bericht van mij is aangepast, echter heb ik hier geen mail over ontvangen dus ik weet niet wat ik fout heb gedaan. Waar zou ik dit alsnog kunnen zien?
    ~Laat nooit iemand jouw geluk wegnemen~
  • Carina
    De Kindertelefoon
    Reacties: 18

15 april 2018, 22:26

Hoi KareldeGrote,

Wat vervelend om te horen dat je hier geen e-mail over hebt ontvangen. Normaal gesproken sturen we hier altijd een e-mail over om uit te leggen welke forumregels zijn overtreden of dat we bijv. een dubbele reactie hebben verwijderd i.v.m. het overzicht, dus excuses daarvoor.

Hartelijke groet,

Carina
    De Kindertelefoon.
  • Florisjuhhh
    Weet de weg
    Reacties: 29

9 mei 2018, 10:40

Ik had een vraag over regel 21: Is een celebrity wel toegestaan?
    You can tell me everything
  • Willemijn v H
    De Kindertelefoon
    Reacties: 4

9 mei 2018, 10:49

Florisjuhhh schreef:

Ik had een vraag over regel 21: Is een celebrity wel toegestaan?

Hoi @FLORISJUHHH,

Het antwoord op je vraag over regel 21 is dat ook foto's van een celebrity niet toegestaan zijn als avatar.

Met vriendelijke groet,
    Willemijn (De Kindertelefoon)
  • Pin
    Topper

9 mei 2018, 11:08

Dus dan moet de avatar van @Florisjuhhh toch verwijderd worden? Of mis ik iets?
  • Willemijn v H
    De Kindertelefoon
    Reacties: 4

9 mei 2018, 11:44

Pin schreef:

Dus dan moet de avatar van @Florisjuhhh toch verwijderd worden? Of mis ik iets?

Beste Florisjuhhh,

Goed opgelet! Je hebt gelijk, we zijn er mee bezig.

Met vriendelijke groet,
    Willemijn (De Kindertelefoon)
  • yourlocalghost
    Praat goed mee
    Reacties: 80

9 mei 2018, 12:10

Dit is niet echt een groot probleem maar laatst hadden jullie mijn avatar verwijderd vanwege regel 21. Mijn avatar was echter een tekening, niet een foto.
    only the lonely could possibly know me

Reageer

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Bekijk mobiele versie Insided