Sticky

Forumregels


Badge +4

 

Forumregels

 

Het forum gaat over ALLES

Het forum van De Kindertelefoon is dé plek waar jongeren van 12 tot 18 jaar met elkaar over ALLES kunnen praten. Om dat op een leuke en veilige manier te doen hebben we een aantal forumregels.

 

Waarom forumregels?

De Kindertelefoon vindt het belangrijk dat het forum een fijne en veilige plek is voor jongeren. De forumregels helpen hierbij. Als je een forum-account aanmaakt, ga je akkoord met deze forumregels en het privacystatement.

 

Wat gebeurt er als je de forumregels overtreedt?

Bij een overtreding krijg je een eerste waarschuwing, bij een tweede overtreding krijg je een tweede waarschuwing. Bij een derde waarschuwing, binnen een jaar, wordt je account geblokkeerd. Je kan dan niet meer inloggen op het forum. Waarschuwingen ontvang je altijd per mail.

Het uitwisselen van contactgegevens (regel 4) vinden wij extra zorgelijk voor de veiligheid van het forum. Daarom wordt je account bij een 2e waarschuwing voor deze regel al geblokkeerd. 

 

Adviezen

Naast forumregels hebben wij een aantal adviezen. Die hebben als doel om het forum overzichtelijk, leesbaar en gebruiksvriendelijk te houden. Moderatoren kunnen op basis van de adviezen aanpassingen doen in jouw bericht of in jouw profiel, daar geven wij geen waarschuwing voor, wel krijg je een mail van de moderator als we iets aangepast hebben. 

 

Bij de adviezen lees je ook hoe jouw berichten het beste geplaatst kunnen worden zodat het forum overzichtelijk blijft en ervoor zorgt dat jouw bericht goed gevonden en gelezen wordt. 

 

 

  1. De regels: voor een leuk en veilig forum

 

Dit zijn de regels waar moderatoren op letten om ervoor te zorgen dat het veilig blijft op het forum. Bij het overtreden van deze regels krijg je een waarschuwing.

 

Algemeen

 

1. Je bent tussen de 12 en 18 jaar.

We staan alleen accounts toe als je tussen de 12 en 18 jaar bent. Ben je tussen de 8 en 11 jaar? Dan kun je elke dag met De Kindertelefoon bellen op 0800-0432, of chatten. Dit is gratis en anoniem.

Ben je 18 jaar of ouder? Kijk dan voor een gesprek bij de Alles Oké? Supportlijn. Of zoek dan een forum dat bij je leeftijdscategorie past. Als we twijfelen of je binnen de leeftijdscategorie van 12 tot 18 jaar valt dan kunnen we je identiteitsbewijs opvragen. Ontvangen wij die niet, dan kunnen we besluiten om je account te blokkeren.

 

2. Ga respectvol met elkaar om.

Neem elkaar serieus, val iemand niet persoonlijk aan en pest elkaar niet. Bedreig of beledig geen forumleden of moderatoren van De Kindertelefoon, discrimineer niet en maak geen seksueel getinte opmerkingen.

 

Jouw berichten of reacties

 

3. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.

Zorg ervoor dat je anoniem bent op het forum, zodat anderen jou niet herkennen. Dus:

  • Plaats geen foto’s van personen
  • Geef alleen je gebruikersnaam, niet je echte naam.
  • Post nooit persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer, e-mailadres, de naam van je school of je sociale mediaprofiel waardoor andere forumgebruikers je kunnen herkennen.

 

Plaats geen persoonlijke gegevens van anderen, zij hebben ook recht om anoniem te blijven.

 

4. Het vragen om contactgegevens of het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

We willen een veilige omgeving bieden. Daarom blijft het contact enkel hier op ons forum.

 

5. Chatten en bloggen is niet toegestaan.

We staan niet toe dat je topics opent of reacties plaatst om te chatten met andere gebruikers of een blog bij te houden. Onder chatten verstaan we topics of reacties om elkaar beter te leren kennen en/of een gezellig gesprek met elkaar te voeren.

Een blog is een update die dagelijks of wekelijks wordt geplaatst zonder concrete vraag.

Wanneer reacties gaan over het oorspronkelijke topic en je andere gebruikers wil informeren, adviseren of ondersteunen met een inhoudelijke reactie, dan kun je die reactie natuurlijk gewoon plaatsen

 

6. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

Hiermee bedoelen we bijvoorbeeld:

  • Het geven van of vragen om tips bij bijvoorbeeld, anorexia, illegale activiteiten of zelfbeschadiging is niet toegestaan.
  • Aankondigingen van zelfdoding worden verwijderd.
  • Topics en reacties die als doel hebben om seksueel opgewonden te raken. Topics over het delen van seksuele fantasieën of het tot in detail delen van seksuele ervaringen zijn dan ook niet toegestaan. 

Omdat we willen dat vragen op het forum duidelijk overkomen halen we (choquerende) details die afleiden van de vraag of het antwoord weg, of we passen de tekst aan. In sommige gevallen verwijderen wij het volledige topic, afhankelijk van het topic kijken we wat nodig is. We vinden het belangrijk dat de vraag die wordt gesteld centraal blijft staan.

 

7. Plaats geen berichten uit naam van De Kindertelefoon en doe je niet voor als moderator.

Plaats geen berichten uit naam van De Kindertelefoon of op zo’n manier dat het lijkt alsof je betrokken bent bij De Kindertelefoon.

Wanneer je ziet dat iemand zich niet aan de forumregels houdt, ga dan niet in discussie met dit forumlid. Meld dit bij één van de moderators door het bericht te rapporteren. Zij beoordelen of er inderdaad forumregels worden overtreden en of er actie ondernomen moet worden.

 

8. Reclame maken is niet toegestaan.

Het forum mag niet worden gebruikt om reclame te maken voor websites, bedrijven of producten. Links naar veilingsites en advertentiesites zoals Marktplaats, eBay en Amazon zijn ook niet toegestaan.

 

9. Oproepen voor enquêtes, onderzoeken of werkstukken voor school, studie of werk zijn niet toegestaan.

 

10. Je voordoen als expert is niet toegestaan.

Open geen topic waarin je forumleden oproept om jou vragen te stellen over een bepaald onderwerp waarin je (ervarings)deskundige bent.

 

11. Het plaatsen van of vragen om uitdagingen, challenges of opdrachten is niet toegestaan.

  

12. Je bent maar onder één forumaccount actief.

Een forumaccount is voor één gebruiker en mag niet met meerdere gebruikers gedeeld worden.

Het ook is niet toegestaan voor een gebande gebruiker om een nieuw account aan te maken of om via een andere gebruiker te reageren op het forum. Wanneer een gebande gebruiker dit toch doet, wordt het nieuwe account ook geblokkeerd en/of de geplaatste topics en reacties verwijderd.

 

 

  1. Advies: voor een overzichtelijk en fijn forum

 

Dit zijn aanbevelingen waar moderatoren op letten bij nieuwe topics en reacties, dit kan ook gaan over jouw profiel. Het belangrijkste van deze aanbevelingen is dat ze zorgen voor een overzichtelijk en fijn forum.

 

Jouw bericht

Laat zien waar je jouw informatie vandaan hebt. Oftewel bronvermelding

Een bron is de plek waar je jouw informatie vandaag hebt, dat kan b.v. een website of boek zijn, dus vermeld het wanneer je een tekst vanuit een andere bron hebt overgenomen.

 

Blijf bij het onderwerp, ga niet off-topic.

Als een topic over een bepaald onderwerp gaat, begin dan niet over een ander onderwerp. Moderatoren zullen dit in het topic onder de aandacht brengen.

 

Plaats je bericht maar één keer.

Hou het bij één topic over hetzelfde onderwerp. Elk bericht moet eerst door ons gecontroleerd worden. Dat doen we zo snel mogelijk. Plaats het dan niet meerdere keren, daardoor wordt je bericht moeilijker te vinden.   

 

Jouw profiel

 

Gebruik geen choquerende of beledigende gebruikersnaam, profielfoto en/of handtekening.

Met choquerend bedoelen we dat jouw naam geen racisme, discriminatie of geweld mag bevatten. Dat kan door anderen als choquerend worden ervaren. Wij zullen bij overtreding jouw naam, foto of handtekening aanpassen. Op het forum kan je daarna een verzoek doen voor een andere naam.

 

Denk goed na over je gebruikersnaam en zorg er voor dat je gebruikersnaam anoniem is.

Wat we niet toestaan:

  • een voor- en achternaam (ook niet van bekende personen)
  • een naam die hetzelfde is als je mailadres
  • een naam die uit alleen nummers bestaat
  • een naam met een (geboorte)datum

 

Gebruik ook niet dezelfde gebruikersnaam als op andere sites of social media.

Wij zullen bij overtreding jouw naam aanpassen. Op het forum kan je een verzoek doen voor een andere naam.

 

Gebruik van afbeeldingen waarop een persoon (gedeeltelijk) herkenbaar in beeld is, is niet toegestaan.

Wij zullen bij overtreding jouw avatar aanpassen.

 

 

  1. Advies: voor aandacht voor jouw berichten

 

Deze categorie is bedoeld om jouw bericht zo goed mogelijk onder de aandacht te brengen

 

Kies de categorie die het beste bij je bericht past.

Het forum heeft verschillende hoofdcategorieën. Kies de categorie die het beste bij jouw bericht past. Als wij denken dat het beter onder een andere categorie past dan passen wij dat aan.

 

Maak een duidelijke titel bij je bericht die goed weergeeft waar je topic over gaat.

Een titel met alleen ‘help’ is niet duidelijk, bij ‘help ik word gepest’ weten andere forumgebruikers beter waar je topic over gaat.

 

Maak gebruik van tags

Door tags te gebruiken zijn je berichten makkelijk te vinden voor andere gebruikers. Tags zijn belangrijke woorden die passen bij jouw bericht.

 

Houd de tekst van je bericht leesbaar.

Gebruik spaties en punten en let op je spelling. Op het forum mag je in het Nederlands en Engels posten.

 

  1. Vragen?

 

Heb je vragen over het forum? Kijk dan eens in het topic veelgestelde vragen of plaats een bericht in het subforum Over De Kindertelefoon.


308 reacties

@Dr8gon99 denk het niet, ik kan namelijk via jouw blog in contact komen met jou. door middel van het email/reacties op de blog

Oh ja, niet aan gedacht… Je kan dan inderdaad in contact komen dus nu weet ik al dat het sowieso niet toegestaan is.

-Dr8gon99

Reputatie 7
Badge +7

Hoi Dr8gon99 ,

 

zoals Ronald2001 hierboven al zei, is het inderdaad niet toegestaan om iets in je handtekening te zetten waardoor anderen met jou in contact kunnen komen of waardoor anderen weten wie je in het echte leven bent. Dat is omdat we het belangrijk vinden dat iedereen anoniem is en blijft op dit forum. Wel heel goed dat je de vraag nog even stelde.

Hartelijke groetjes en alvast een gelukkig nieuw jaar,

 

Marieke / De Kindertelefoon

 

Jij ook een gelukkig nieuwjaar! 

-Dr8gon99

Even niks met de forumregels te maken: Wie is die insided superadmin want Pioneer is toch geen rank?

-Dr8gon99

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi Dr8gon99,

 

onze community manager is tegenwoordig Carolien_ .

Pioneer is inderdaad geen rank, hoe kom je daar zo bij? Zie je iemand die dat als rank heeft dan?

 

Groetjes, Marieke ( gewone moderator ;-)

Ik vraag niet wie de community manager is... en die insided superadmin heeft die rank bij actieve mensen staat die gebruiker.  http://prntscr.com/qhx80a screenshot van die persoon.

-Dr8gon99

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

 

dank voor de printscreen. Ik wist niet van het bestaan af van deze insided superadmin en heb even achter de schermen gekeken.

Insided is de naam van de forumbouwer. Blijkbaar is er vandaag iemand van hen achter de schermen bezig met het forum.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

 

Ah, bedankt voor je antwoord.

-Dr8gon99

Reputatie 1
Badge

Beste KT,

 

Worden racistische/discrimineerende opmerkingen verwijdert van het forum?

 

alvast bedankt!

@IkWilJeWelHelpen , ja

Meestal gebeurd het vrij snel, alleen als de moderators het druk hebben zien ze het soms niet. Drm is het handig om zo'n reactie altijd te rapporteren

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @IkWilJeWelHelpen,

Racistische/discrimineerende opmerkingen overtreden forumregel 2 en deze worden dus zo spoedig mogelijk verwijderd/aangepast op het forum.

2. Ga respectvol met elkaar om
Leden van het forum gaan respectvol met elkaar om. Neem elkaar serieus, val iemand niet persoonlijk aan en pesten is niet toegestaan. 

Als je ons wil helpen kun je zoals @ronald2001vermeld, altijd een bericht rapporteren! 

Groetjes,

Willemijn 

De Kindertelefoon

Reputatie 1
Badge +1

Hoi

ik had een vraagje: zijn de waarschuwingen die je kan krijgen tijdelijk en gaan die na een tijdje weer weg of blijven die op je account staan totdat je account verwijderd wordt?

alvast bedankt!

Karel

Hallo KarelMetDeGrote :)

Waarschuwingen blijven 1 jaar staan op je account (als je bijvoorbeeld op 21 januari een waarschuwing krijgt is hij op 21 januari 2021 weer verdwenen)

-Dr8gon99

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @KarelMetDeGrote ,

Bij een derde waarschuwing binnen 1 jaar wordt je account geblokkeerd. 

Waarschuwingen “vervallen” dus wanneer ze een jaar oud zijn. 

Groetjes,

Renske
De Kindertelefoon
 

Reputatie 1
Badge +1

Ok dankjewel allebei!

Ik post liever niet, omdat ik mijn topics en reacties niet kan verwijderen. Ik weet dat alles anoniem is, maar je bouwt toch een soort persoonlijkheid op op deze site. Als ik naar mijn topics ga en ik heb het antwoord op een vraag, zou ik mijn topic graag willen verwijderen. Natuurlijk blijft het staan om anderen te helpen, maar ik word liever niet herinnerd aan sommige dingen. Daarom post ik niet alles wat ik kwijt wil. Ik zou het erg op prijs stellen als er een functie komt op je topics en reacties te verwijderen.

Badge

Hi

Wat betekenen het klavertje vier en de " Onder aan de berichten? 

 

Hi

 

Het klavertje vier kan je geven aan iemands reactie/topic om te laten zien dat je het ermee eens bent, sterkte  of ergens achter staat.

Je plaatst dan geen bericht maar soms is het handig als iemand hetzelfde antwoord geeft als jij zodat je niet aldoor hetzelfde antwoord heb en toch kan  zien dat veel mensen dat ook vinden  (snap je😅)

 

 

De ", kan je inklikken en dan quote je dat de tekst van de reactie waarbij je hen aanklikt

Dit kan je doen om op bepaalde stukken te reageren en het overzichtelijk te houden

 

 

Hoop dat je het warrige verhaal begrijpt

Badge +1

Hoi kindertelefoon, 

Ik had een topic dat een soort chat werd met genaamt persoon c ik zou graag met hem berichten ofzoiets anoniem maar hoe vind ik hem nou terug ook had ik me snap willen uitwisselen zodat we konden praten maar ja hoe nu

Badge +1

Hoi Anoniem girl 16,

 

Het zoeken van een manier om (anoniem) berichten te versturen met elkaar (bijvoorbeeld via snapchat) gaat in tegen forumregel 7:

 

Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.
Het uitwisselen van contactgegevens en dating van forumleden via het forum van de Kindertelefoon is niet toegestaan. Ook het forum gebruiken als chat is niet toegestaan. Onder dating valt elke vorm van contact buiten het forum.

 

Deze regel hanteren wij omdat we het belangrijk vinden dat iedereen anoniem is en blijft op het forum.

 

Groetjes,

 

Marianne (De Kindertelefoon)

 

 

Badge

Hi kindertelefoon zojuist is 1 van mijn topic verwijdert omdat ik persoon gegevens zou gedeelt hebben dit was dus niet het geval en vind dit best raar  volgende x hoop ik dat dit niet oneerlijk gebeurd 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo 16meisje17,

 

je topics zijn verwijderd omdat ze tegen de regels waren. Hier heb je ook mails over gekregen met uitleg. Het forum is geen datingsite en het is niet toegestaan om te vragen hoe je met anderen in contact kan komen.

 

Met vriendelijke groet,

Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 4
Badge +5

Hallo @Marieke ,

Ik wil graag een topic plaatsen met daarin uitleg voor een leuke masturbatie challenge voor jongens maar ik weet niet of dit mag. Mag dat eigenlijk wel?

Want de challenge die ik in mijn hoofd heb is echt leuk en ik kan hem niet langer voor me houden!

Groet,

Anoniemeboy485

Badge +2

hoi @anoniemeboy485,

 

Helaas is het delen van een challenge in strijd met de forumregels, zoals staat in forumregel 8d.  Het is niet toegestaan om anderen uit te nodigen in opdrachten/challenges.
 

Groetjes,

Emma D. 
De Kindertelefoon

Reageer