Sticky

Forumregels



Toon eerste bericht

308 reacties

Hi @Nova_ en @LineRect

We gaan kijken naar jullie verzoek en nemen waar nodig is actie. 

Groetjes, 

Hanne | De Kindertelefoon

Bedankt!

Reputatie 4
Badge +2

Hallo LineRect

Wij hebben het nagekeken en hier is inderdaad iets niet goed gegaan.  We hebben dit topic per ongeluk gesloten en dat was absoluut niet de bedoeling. Dus we hebben dit hersteld. 

Goed dat je ons op de hoogte bracht en bedankt voor je bericht.

 

Groetjes, Loes

De Kindertelefoon

Reputatie 3
Badge +2

Hoi, kan een van mijn topics verwijderd worden?

Er komen namelijk vervelende reacties op!

 

Ik hoop graag snel iets te horen,

Groetjes,

Lucky Luke

Reputatie 3
Badge +2

Of kan mijn topic misschien gesloten worden?

 

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Gekehenkie ,

Goeie vraag! Spellingsfouten zijn niet erg als het bericht wel gewoon leesbaar is voor andere gebruikers. Mocht bijvoorbeeld de titel van een topic niet goed leesbaar zijn dan passen wij deze aan. 

Groetjes, 

Renske (De Kindertelefoon) 

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Tai6565

 

Ja bij een derde waarschuwing word je geband van het forum. Dat betekent dat je dan niet meer kan inloggen op je account. 
De forumregels staan hierboven duidelijk uitgelegd, dus daar kan je nog even naar kijken om te voorkomen dat je een derde waarschuwing krijgt.

 Veel plezier verder op het forum! 

 

Groetjes, Meike (de Kindertelefoon)

Hoi ik wou vragen, jullie zeggen dit als regel: 

Als een topic over een bepaald onderwerp gaat, begin dan niet over een ander onderwerp. Maak geen nieuw topic aan over een onderwerp waar al een topic voor bestaat.

En ik zie telkens verschillende penislengte topics. Dat is dus elke x hetzelfde onderwerp met dezelfde vraag.  Dat mag dan toch niet ?  1 topic met penislengtes zou dan genoeg zijn want die wordt echt niet anders in een jaar tijd ofzo. Of zie ik iets over het hoofd? 

Sjammetje xxxxx

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @XYZ 

 

 

 We gaan naar jouw vraag kijken en geven je zo snel mogelijk antwoord.

 

 

 

Groet,

 

Yasmin

Reputatie 7
Badge +17

Het zou wel handig zijn als er over bijv. penislengte 1 vast topic kon komen ja.

Gewoon even de logica van regel 1, je moet tussen de 12 en 18 jaar zijn. Maar de mensen van de kindertelefoon zijn denk ik allemaal 18+. Ik weet dat zij wel mogen enzo maar toch die logica.

 

Ga je ze rapporteren?

Reputatie 7
Badge +14

 hoi @jaivy ,

 

ik vind jou wel cool met jouw vragen en opmerkingen…….. en ondertussen kun je ff checken tot hoe laat je antwoord krijgt van @Marieke 😂

btw ik vind jullie allebei wel cool, slaap lekker zo of moet je nog opblijven voor KT @Marieke 😉

sorry voor de grapjes, ik begrijp dat jullie er verder niet echt iets over kunnen/willen zeggen en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik midden in de nacht wel eens net nieuw geplaatste comments van KT moderators heb gelezen, dus er wordt (af en toe?) toch een oogje in het zeil gehouden……en daar ben ik wel blij mee.

 

@Marieke,

gaat 's nachts de automatische check op het ‘nachtslot’, dus een tandje strenger als overdag of is dat ook çlassified information?’ Het maakt mij niet uit, maar soms heb ik het idee dat dat zo is, tenminste toen ik nog regelmatig postte

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +19

Haha ja echt he @MickeyMouse …. Ik dacht precies hetzelfde😂 zolang Marieke bleef reageren en liken was ze nog online😂 soms merk ik ook dat er een moderator online is als ze mn bericht goedkeuren haha.

De vraag die jij stelt, daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar inderdaad.

 

joeeeee

Badge

@Luuk vraagje.

Hoe gaan jullie actie ondernemen?

1 van mijn vriendinnen had er mee te maken.

Alvast bedankt!

Reputatie 4
Badge +2

@jaivy 

Hee! 

Ik heb jouw vraag doorgestuurd naar de community manager zodat je zo snel mogelijk antwoord krijgt! 

 

Groetjes,

Laura

Reputatie 7
Badge +19

@kt mijn topic is ook niet geplaatst. Althans het was wel geplaatst maar daarna weer verwijderd. Ik heb hierover een mail gestuurd een paar dagen geleden.

Reputatie 7
Badge +17

@Babara KT kun je over alles bellen

Reputatie 7
Badge +17

Ik vraag me af, gezien het niet heel duidelijk in de forumregels staat. Is het toegestaan om het n-woord met de a te gebruiken? Gezien het vaak wordt gebruikt tussen (zwarte) vrienden, zonder discriminerende bedoeling. Niet dat ik het zelf wil gebruiken (ik vind het zelf een beetje weird), maar ik ben gewoon benieuwd naar wat de moderatiehandboeken hierover zeggen. 

Dat heeft iemand gisteren geprobeerd en nee, dat mag dus niet.

 

Reputatie 7
Badge +19

@kt mijn topic is ook niet geplaatst. Althans het was wel geplaatst maar daarna weer verwijderd. Ik heb hierover een mail gestuurd een paar dagen geleden.

Duussss… ik heb nog steeds geen antwoord op mijn mail gekregen? Mag ik die nog svp

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Mij_niet_gezien

Ten eerste, dank je wel voor de complimenten! lief van jou.

Je hebt twee vragen:

  1. Je hebt op 14 januari een waarschuwing gekregen, waarin inderdaad regel 8 wordt aangehaald. Dit is later gecorrigeerd naar een waarschuwing voor forumregel 13: blijf bij het onderwerp, ga niet off-topic. Je gaat off-topic, wanneer je niet op de vraag van de topicstarter reageert, maar bijvoorbeeld op antwoorden van andere gebruikers onderling gaat reageren. Omdat jij daar geen mail over hebt ontvangen, zal ik deze waarschuwing ongedaan maken.  Vervolgens heb je nog een waarschuwing ontvangen voor dezelfde overtreding,  nl. regel 13 'ga niet off-topic’. Deze waarschuwing is wel gemaild, op 23 januari, maar die mail heb je vermoedelijk niet ontvangen, omdat je problemen hebt met jouw email.  Excuses dat ik dit op het forum plaats, maar op dit moment heb ik geen andere manier om je hiervan op de hoogte te brengen.  Waarschuwingen blijven één jaar geldig, daarna komen ze te vervallen. Wanneer je drie waarschuwingen binnen een jaar krijgt, dan wordt jouw account geblokkeerd. Overigens kun je altijd bezwaar maken tegen een waarschuwing, of tegen een blokkade van jouw account. Je kunt bezwaar hiertegen maken door een mail te sturen naar forum@kindertelefoon.nl. Bij het bezwaar maken tegen een blokkade, moet je wel uit de anonimiteit treden. Maar, om kort te gaan, is er nu op dit moment dus één waarschuwing genoteerd voor jouw account.
  2. Je meldt dat je problemen hebt met het ontvangen van jouw email.  Omdat je op het forum echt anoniem bent, hebben wij geen andere manier om jou berichten te sturen. Is dit probleem van tijdelijke aard? Dan kun je even wachten totdat het is opgelost. Wanneer dit probleem van blijvende aard is, dan raad ik je aan om een nieuw email-adres aan te maken. Vanaf dit nieuwe adres stuur je dan een mail naar forum@kindertelefoon.nl Hopelijk kunnen ze daar op jou account jouw email-adres aanpassen. Wij als moderators kunnen dat niet doen. 

Ik hoop dat je hier voldoende informatie aan hebt. Zo niet, dan kun je altijd een nieuwe vraag stellen via ‘over de kindertelefoon’.

Succes, groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

Reputatie 7
Badge +6

@Mij_niet_gezien

Wat betreft jouw eerdere vraag, over een topic dat niet is geplaatst, nog het volgende:

Zo te zien gaat her om een vragenlijst die je hebt opgesteld. Omdat er bij een aantal van de vragen een risico is, dat gebruikers door hun antwoorden onvoldoende anoniem blijven, hebben we besloten om de vragenlijst in zijn geheel niet te plaatsen. Hierover hebben we je op 16 januari een mail gestuurd. Voor ieders veiligheid op dit forum is anonimiteit heel belangrijk!

 

Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon).

Reputatie 3
Badge +3
Hallo Kindertelefoon,



Waarom is mijn topic nou verwijderd dan? Omdat het gaat over snijden? Ik snap dit nooit he. Waarom mogen andere mensen wel topic over dit soort dingen maken, maar worden die van mij verwijderd.



Andere forumgebruikers mogen bijvoorbeeld wel zeggen wat voor pogingen ze overwegen en als ik dat schrijf dan wordt dat verwijderd, maar bij die andere niet?





^

Future
Reputatie 7
Badge +14

hoi @Mariska H,

 

zou je/u mij uit kunnen leggen wat er precies bedoeld wordt met:

‘ Bij het bezwaar maken tegen een blokkade, moet je wel uit de anonimiteit treden.’

U/je noemde het net hierboven in een reactie.

 

Is dat alleen dat jouw mailadres dan te zien is bij de Kindertelefoon, omdat je een mailtje stuurt of nog iets anders?

Mailadres weten jullie toch al, want die vul je in als je een account maakt……

 

 

PS Ik weet niet goed of u liever u of je wordt genoemd, sorry.

 

Gr. MickeyMouse

 

Badge +2
Hallo Future,



Je topic was in strijd met forumregel 9 en is inderdaad van het forum verwijderd.

Zoals in de forumregels beschreven staat is het toegestaan om topics over het onderwerp te starten en is het niet toegestaan om: "geven van of vragen om tips bij bijvoorbeeld zelfdoding, anorexia, illegale activiteiten of zelfbeschadiging."



In jouw topic over het onderwerp zelfbeschadiging heb je heel expliciet beschreven hoe, wat, waar en waar het te kopen, dit kan door lezers opgepikt worden als 'tips' en/of 'advies' en is dus niet toegestaan. Tevens ben je in je woordkeuze positief over het resultaat wat je omschreven hebt, dat is een boodschap die wij als de Kindertelefoon ontmoedigen net zoals 'Pro Ana' omdat dit de veiligheid van medeforumgebruikers in gevaar kan brengen.



Voor deze overtreding heb je je eerste waarschuwing gekregen. Het is vervelend om te lezen dat jouw topics over het onderwerp zelfbeschadiging elke keer verwijderd worden, ik raad je aan je woordkeuze aan te passen in het vervolg.



Groet Roy,

De Kindertelefoon
Reputatie 3
Badge +3
Sorry hoor, maar ik had helemaal nergens gezegd wat voor voorwerpen ik zou hebben gebruikt. Daarnaast zijn er hier andere forumgebruikers die ook positief reageren op automutilatie, maar die worden dan niet aangepast?



Nou ja. Ik had liever gehad dat jullie dat kleine gedeelte dan hadden verwijderd van plaats me hele topic, maar oké.



^

Future
Reputatie 7
Badge +15

Dankjewel @Mariska H , voor de duidelijke andwoorden!

 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer