Sticky

Forumregels



Toon eerste bericht

308 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hoi Julian12

Andere forumgebruikers kunnen inderdaad niet zien of een gebruiker gebanned is. Als een forumgebruiker gebanned wordt dan blijven de topics en reacties van diegene wel zichtbaar omdat deze informatief kunnen zijn voor andere forumgebruikers. 

Groetjes, Loes

De Kindertelefoon

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Jesse_6567

Goed dat je het aangeeft! We verwijderen quotes om het forum zo overzichtelijk mogelijk te houden. Vaak verwijderen we een quote als de forumgebruiker de openingstopic quote, of het bericht quote dat direct onder/boven zijn reactie staat. We zullen er op letten dat de reacties leesbaar en begrijpelijk blijven. 

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon.

Hoii,

Ik denk dat mijn topic verwijderd is genaamd: 'ik wil stoppen met ADHD medicijnen, iemand tips, ervaringen?' (Ik weet niet zeker of die precies zo heten) maar waarom is die verwijderd? Ik heb toch niks wat tegen de regels is erin gezet?

- Annoniem_meisje 

Reputatie 6
Badge +3

@Anoniem1015 

Als je topics en/of reacties verwijderd wilt hebben, kan je mail sturen naar forum@kindertelefoon.nl met daarin de vraag om de topics te verwijderen en ook de reden waarom je ze verwijderd wilt hebben. Het is dan ook handig om aan te geven om welk account met welke gebruikersnaam het gaat.

Groet,

Carolien

Reputatie 7
Badge +19

@tim16  jaaa dit vroeg ik mij ook al af. Al helemaal omdat de persoon op dat account alsnog door ging met ongepaste comment’s 

Reputatie 5
Badge +2

 Hoi @tim16 en @jaivy ,

Wanneer een gebruiker het niet eens is met het blokkeren van zijn/haar account kun je bezwaar maken door een mail te sturen naar forum@kindertelefoon.nl . Je moet daarvoor wel uit de anonimiteit treden. Bij het landelijk bureau kunnen ze uitzoeken waarom het account is geblokkeerd. Daar kunnen de medewerkers van De Kindertelefoon eventueel besluiten om je oude account weer te activeren, als ze jouw klacht gegrond vinden.

Maar wat jullie aangeven over een tweede account aanmaken klopt ook, want zoals je leest in forumregel 22 ben je maar onder een account actief op dit forum. 

Bedankt voor jullie oplettendheid en ik ga dit doorsturen naar de community manager zodat deze hier nogmaals naar kan kijken!

Groetjes, 

Fem (De Kindertelefoon) 

Hoi,

Mogen we namen van Discord servers noemen als die meer dan 1.500 leden hebben? Door de grootte van die Discord servers brengen ze de anonimiteit niet heel erg in gevaar. Als dat niet mag, wat is dan het minimaal aantal leden dat een Discord server moet hebben om genoemd te worden? Ik ben van plan om een groot alternatieven topic te maken voor andere communities.

Reputatie 7
Badge +17

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat die regel er meer om gaat dat jij als gebruiker niet een topic maakt over een onderwerp waar jij al eerder een topic over hebt gemaakt.

Als die regel heel streng zou worden opgevolgd zouden er over bijv. zelfmoord, self-harm, depressie of pesten ook geen topics meer gemaakt mogen worden want die zijn er ook al. Eigenlijk zou je dan nergens meer een topic over kunnen maken want zo’n beetje alles is wel een keer besproken.

Ik snap je wel. Telkens dezelfde topics over penislengte en aftrekken en zo zijn ook saai maar dat zijn wel dingen waar jongeren nou eenmaal veel mee zitten/bezig zijn dus ik denk dat daar niet zo heel veel aan te doen is.

Reputatie 7
Badge +19

Ik ben het eens met @Sjammetje 

Deze topics worden echt ontzettend vaak opnieuw aangemaakt en het irritant me echt. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo allemaal,

 

dit is een discussie die al vaak gevoerd is de laatste jaren, en waar de meningen over verdeeld zijn.

We begrijpen dat het irritant kan zijn als mensen nieuwe topics openen over bijvoorbeeld penislengte of vragenlijsten, maar blijkbaar is daar toch een behoefte aan bij sommigen.  @tim16  legt het heel goed uit, als we de regel te streng zouden opvolgen dan zouden ook andere veelvoorkomende topics geweerd moeten worden. En dat is niet de bedoeling.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +19

hoihoi,

Ik vroeg mij iets af. Is er op elk moment van de dag een moderator online? Want s nachts niet toch geloof ik? Maar tot hoe laat zijn jullie dan online? Ik zie later op de avond dat er vaker regels worden overtreden namelijk, en ik vroeg mij dit daarom gewoon af.

 

Joeeeee

Gewoon even de logica van regel 1, je moet tussen de 12 en 18 jaar zijn. Maar de mensen van de kindertelefoon zijn denk ik allemaal 18+. Ik weet dat zij wel mogen enzo maar toch die logica.

Dat is toch volkomen logisch? Alle medewerkers bij de KT houden dit forum in de gaten, dus hun leeftijd om wel/niet op een forum te mogen  is niet belangrijk! Het is juist super fijn dat zij dit doen, want zij zorgen dat het forum een veilige plek is, al zijn sommige wel heel erg streng 😅

Reputatie 7
Badge +7

Hi @jaivy ,

 

logisch dat je daar benieuwd naar bent! Ik mag er alleen geen antwoord op geven, omdat dat de veiligheid van het forum niet ten goede zou komen. Stel dat ik zou zeggen dat er tot x uur een moderator online is, dan weten mensen die de regels willen overtreden dat ze dus om 5 over x hun gang kunnen gaan ;-)

Hopelijk heb je daar begrip voor.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

 

Reputatie 7
Badge +19

oke dat snap ik, maaaar het lijkt mij dat het niet veel uitmaakt aangezien het sws midden in de nacht kan. Dat weet iedereen. Maaar I get it.

Hoezo is er niet 24/7 iemand online. I mean jaaaa ik snap dat het wss vrijwillig is enzo maar ben toch benieuwd.

Ik ga anders wel modereren midden in de nacht :P    maaar wel 10tje per uur

 

joeeeee

Reputatie 7
Badge +7

Hey @jaivy ,

 

klopt, het is vrijwilligerswerk, daarom is het ook lastiger om mensen te vinden die op ongewone tijden willen werken. Bij een betaalde baan staat daar natuurlijk een nachtdiensttoeslag tegenover. ( jouw aanbod is nog heel bescheiden dan!! )

Wij van De Kindertelefoon doen ons best om ook tijdens de nacht geen overtredingen op het forum te krijgen, en verder hopen we natuurlijk dat alle forumleden zich gedragen.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Ik ben een Disc0rd server tegengekomen waar gebande mensen van het forum mensen van het forum aan het pesten zijn. Het is ook een racistische en discriminerende server. Er werd ook iemand gedoxt op die server met telefoonnummer, adres, etc. Ik vraag mij af of jullie er wat mee kunnen.

@elon_musk_desparado heeft die Disc0rd server in zijn handtekening.

Hier een screenshot van die server:

 

 

 

Topics worden niet verwijderd als ze niet in strijd zijn met de regels en je privacy geen gevaar loopt.

In dat laatste geval worden je topics meestal geanonimiseerd, maar verwijderen is als het goed is dan ook een optie.



"18. De Kindertelefoon verwijdert geen topics

Andere forumgebruikers kunnen topics lezen om informatie uit te halen en nieuwe reacties kunnen een topic weer nieuw leven inblazen. Een topic wordt alleen verwijderd als het in strijd is met de forumregels of als je anonimiteit in gevaar is. "



Dat staat dus hier, in dit topic....
Reputatie 7
Badge +17

@MickeyMouse. Ik post ook wel eens laat (zoals nu. Veel last van slapeloosheid) en ik merk niet dat ik ‘s nachts meer checks krijg dan overdag. 

Reputatie 7
Badge +19

@Marieke Oke maar even he, dit is mijn laatste vraag voor vannacht. Kunnen moderators zien welke forumleden online zijn? Of mag je deze vraag ook niet beantwoorden?

Nou ik ga nu maar is proberen te slapen. Ookal sterf ik half van de pijn😂 Als het niet lukt ben ik backkk!

Fijne nacht!

 

joeeeee

Reputatie 7
Badge +17

Lekker dan. Nogal gefrustreerd volk lijkt me. Misschien moeten de mods hier wat strenger gaan optreden tegen duidelijke trolls.

Vooral in het weekeind en dan ‘s avonds zie je vaak getroll. Het zou handig zijn om op die momenten wat meer aanwezig te zijn als mods (als dat kan natuurlijk).

Dat er nu iemand gedoxt is, is best wel erg.

@OwO_Chikako_OwO een discord server kun je reporten. https://www.alphr.com/report-discord-server/

 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @jaivy

Wat vervelend dat je topic niet is geplaatst en dat je ook nog geen antwoord hebt gekregen op je mail. Ik heb je vraag nogmaals doorgestuurd naar de community manager. 

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +17

Reactie in de check.

Maar ja, die gastjes moeten dat lekker doen. Zij kennen mij niet en ik ken hun niet.  Dus hun mening boeit me niet echt 😂

Denk niet dat KT hier veel aan kan doen verder.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @MickeyMouse 

U of je mag wat mij betreft allebei, net waar jij je comfortabel bij voelt!

Een goede vraag die je stelt.

Wanneer je bezwaar maakt tegen een blokkade van jouw account, heb je al meerdere overtredingen begaan, waarvoor je ook officiële waarschuwingen voor hebt gekregen. Of je bent bv te oud voor het forum. In dat geval vraagt het landelijk bureau een verificatie van jouw identiteit en leeftijd. Hoe ze dat precies doen, weet ik niet. Maar in dat geval is er éénmalig een moment dat een gebruiker niet anoniem is. Gegevens hierover worden niet opgeslagen. Dat zou tegen de privacy wetgeving zijn.

 

Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Mij_niet_gezien en @MickeyMouse ,

graag gedaan! En dank voor jullie betrokkenheid bij het forum. 😊

Reputatie 7
Badge +17

@ikweethetnietmeer2009 Ik zie wel vaker dat mensen een korte update geven over hoe het nu met ze gaat of wat ze met de tips hebben gedaan en zo.  Het blijft dan on-topic dus dat lijkt me geen probleem. Ik heb dat ook wel gedaan in een topic van mezelf. Gewoon ff laten weten hoe iets is afgelopen moet kunnen.

Het gaat er, zoals je zegt, volgens mij meer om dat je het niet dagelijks/wekelijks doet.

Reageer