Sticky

Forumregels



Toon eerste bericht

308 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @annoniem_meisje ,

 

ik heb inderdaad je beide topics samengevoegd omdat het over hetzelfde onderwerp gaat. Zo blijft  het forum overzichtelijk, is je vraag helderder voor de andere forumgebruikers, en krijg je hopelijk meer reacties.

Ik heb je daar ook een mail over gestuurd.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

@Marieke 
Sorry ik had de mail niet gezien... dank je wel:)

- Annoniem_meisje 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MickeyMouse , @tim16  en @jaivy ,

 

ook deze vraag mag ik niet beantwoorden. Ik snap echt dat jullie geinteresseerd zijn, maar het is beter als de moderators niet te veel informatie geven over de manieren waarop we het forum beveiligen omdat dat het forum dan weer minder veilig maakt. 

Ik wens jullie ook een goede nacht, of het nu slapend of wakker is!

 

Groetjes, Marieke

Reputatie 7
Badge +7

Hey @jaivy ,

 

de moderators kunnen meer gegevens inzien over de status van een gebruiker dan wat er zichtbaar is voor ‘gewone’ gebruikers. Welke precies, kan ik ook beter even onbeantwoord laten denk ik. Maar we modereren niet gericht per forumlid hoor, we bekijken gewoon alle berichten die worden geplaatst.

Hopelijk lukt het zo met het slapen, sterkte met de pijn, en goede nacht!

 

Groetjes, Marieke

Reputatie 7
Badge +17

Gewoon even de logica van regel 1, je moet tussen de 12 en 18 jaar zijn. Maar de mensen van de kindertelefoon zijn denk ik allemaal 18+. Ik weet dat zij wel mogen enzo maar toch die logica.

Zie niet in wat daar niet logisch aan is

Reputatie 7
Badge +17

@EstherE  ik bedoel echt niet om vervelend te zijn maar ik durf nu bijna niet meer te reageren , want ik weet niet wanneer iets een chat is en wanneer het een reactie is, want dat mag wel volgens de regels. Ik loop al dagen heel super voorzichtig te zijn met wat ik zeg en doe. Als ik iemand quote en dan reageer is dat dan chat ?  Want nu zit ik hier op het forum dus constant bang te zijn dat ik iets doe wat niet mag. Dat is toch niet de bedoeling van een kindertelefoon forum dat je de hele tijd bang moet zijn ?  De regels spreken elkaar ook tegen want er staat ook dat je positief mag reageren. Ik doe dat dus ook elke keer. En nu moet ik dus elke keer denken: oh jee mag ik dat wel doen ?

Excuses dat ik zo dit vraag maar ik kan zo niet op het forum actief zijn als ik steeds bang moet zijn voor een aantekening ofzo.

En dat terwijl ik er ontzettend veel aan heb :(

Het spijt me maar ik wil het toch even vragen.

Groetjes van Julian

Hoi, ik, denk Julian dat het niet tegen jou gericht was maar tegen wat mensen die te veel gingen  uitwisselen en soort van afspreken .  En ik mag ze allemaal heel graag en heb iedereen lief dus ik zeg daar niks over. Maar ik heb het gevoel dat het niet aan jou of kwakend1tje lag.  Kritiekje dat ik dan heb is, dat het jullie wel even gezegd had mogen worden, want nu zitten er mensen met een rotgevoel die dat niet hebben verdiend.  Een sjabloon tekst plaatsen is dan te onduidelijk, en ook van mij excuses als ik nu te kritisch ben. Ook ik wil me hier nog steeds veilig en vrij voelen.

Lieve groetjes Ellen -xxx-

@TheMightySlayer als ze alleen voor dat topic zijn geband is dat gewoon een schande. Dan maar hard van mij maar je mag je mening uiten in ons land dus. Bij deze. 

Ja, ik vind het ook gewoon ronduit schofterig. Ik modereer zelf meerdere forums/subreddits (ook ex-moderator op eentje met een paar miljoen subscribers), en ik heb daar nog nooit zo'n strenge moderatie gehandhaafd. Iemand een ban geven voor een gezellig community topic is gewoon belachelijk. Ik heb daar geen goed woord voor over. En dan komt er ook nog eens bij dat de rest van het moderatie-team van dit forum er geen probleem mee heeft. En dan een of andere strenge moderator besluit maar eens even om het topic op te doeken en mensen te gaan verbannen. En dan nog heel pontificaal '’We mogen niet chatten'' terwijl dat al tijden op het forum gebeurd, ook voor dat topic, ronduit meten met 2 maten en hypocriet. 

En dan niet alleen het topic verwijderen, maar ook mensen bannen die het helemaal niet slecht bedoeld hebben. En dan geven ze mij bijvoorbeeld geen consequenties terwijl ik net zo hard heb meegedaan met dat topic. Ik mag hopen dat het forum er hier iets aan doet want anders hou ik het hier niet nog ruim 2 jaar meer uit.

 

'’

2. Ga respectvol met elkaar om.

Neem elkaar serieus, val iemand niet persoonlijk aan en pest elkaar niet.'’

Fantastisch. Ik heb een tweede waarschuwing gekregen voor een topic genaamd '’moderatie-misstanden'’. Ik viel niemand persoonlijk aan, ik pest iemand, en ik neem mensen serieus. Het topic heeft geen ENKELE regel verbroken. Het was gewoon een stuk kritiek. Waarin ik mensen heb opgeroepen om misstanden met betrekking tot de moderatie te melden. Dat verbreekt deze regel gewoon compleet niet. 

Reputatie 7
Badge +19

beste KT jullie hebben alweer een zeer belangrijk topic gesloten namelijk gedichten delen met anderen en de hier zullen we alles delen van @Wereld in het gedichtentopic werd er zoveel engie uitgehaald dat het niet slim was om hem te sluiten bij deze wil ik jullie verzoeken om hem te openen.

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb net mijn profile picture aangepast naar een fictief karakter uit een tv serie. Is dit wel toegestaan?

Reputatie 4
Badge +2

hoi @MusicismyLIFE , 

de foto die je nu gebruikt is prima!

 

Groetjes Yasmin, de Kindertelefoon

 

Reputatie 7
Badge +19

bescheiden voor uw leeftijd misschien ja haha. Maaaar ik werk wel voor 10 euro per uur hoor. Maar meer mag ook.🤣

Maar ik snap het.

Reputatie 7
Badge +9

Discord is zoiezo raar. Iemand heeft geprobeerd mn identiteid te jatten. Ni gelukt. Maar @tim16 zoals ie al zegt moet je er niks van aan trekken

Reputatie 7
Badge +19

@MickeyMouse @Mariska H

Ik weet dat als het landelijk bureau van de KT je identiteit wil controleren, dat ze dan onderandere vragen om je volledige naam en adres. Je krijgt dan een mail hoe je deze informatie met hun kan delen.

Reputatie 7
Badge +9

5. Chatten en bloggen is niet toegestaan.

We staan niet toe dat je topics opent of reacties plaatst om te chatten met andere gebruikers of een blog bij te houden. Onder chatten verstaan we topics of reacties om elkaar beter te leren kennen en/of een gezellig gesprek met elkaar te voeren.

Een blog is een update die dagelijks of wekelijks wordt geplaatst zonder concrete vraag.

Wanneer reacties gaan over het oorspronkelijke topic en je andere gebruikers wil informeren, adviseren of ondersteunen met een inhoudelijke reactie, dan kun je die reactie natuurlijk gewoon plaatsen

Ik heb hier even een vraagje over. Vooral het stukje over bloggen. Je zegt dat een blog een update is die dagelijks of wekelijks wordt geplaatst zonder een concrete vraag.

Ik ben daar ergens wel mee eens. Maar stel je voor dat het echt even niet goed met je gaat en andere forumleden geven je tips om ermee om te gaan. Zou je dan wel updates mogen geven over hoe het met je gaat nu je de tips gebruikt? Ik zou als ik een tip aan iemand geef graag willen weten hoe dat ging. En als diegene even goed ging en daarna weer slecht vindt ik ook dat dat gezegd mag worden.

Ik vindt dagelijkse updates ook overdreven maar ik vind dat met sommige onderwerpen het wel mag. 

Badge

@tim16 trek het je niet aan. Ik zit in die discord server. Het zijn zielige incels, fuck ‘em. Ze zaten eerst op WRTS te trollen, nu hebben ze kindertelefoon ontdekt. Een van die figuren is z’n discord accnt al kwijt omdat hij gereport is voor doxing😂🤣

Reputatie 6
Badge +3

@ikweethetnietmeer2009 

Goed dat je de vraag stelt! Je mag zeker een update vragen over hoe het met de gebruiker is die het topic heeft geopend. Of als jij zelf een topic hebt geopend en wilt aangeven hoe het met je gaat of wat je met de tips van andere gebruikers hebt gedaan.

Met bloggen bedoelen we echt dat je reacties plaatst die niets met de vraag in het topic te maken hebben of dat je iedere dag of week aangeeft wat die dag of week gedaan hebt. 

Ik hoop dat het zo duidelijk is, maar anders horen we het graag!

Groet,

Carolien

Reputatie 7
Badge +17

Hai @Julian12,

 

Ik ben geen moderator natuurlijk, maar dat je reacties moeten worden gecheckt betekend absoluut niet dat je iets fout hebt gezegd! 
 

De KT kan niet veel zeggen over het controleer systeem ivm de veiligheid daarvan, maar het werkt volgens mij een soort van steekproefsgewijze en af en toe wordt je reactie dus opgepikt door het systeem. Als je geen regels hebt overtreden komen je reacties later vandaag wel op het forum te staan! Hieronder nog een statement van de KT.

 

Dit heeft te maken met de veiligheid van het forum. Ik kan hier helaas niet meer uitleg over geven, omdat het forum dan mogelijk minder veilig wordt. Wel kan ik aangeven dat wanneer berichten worden tegengehouden dat deze berichten altijd z.s.m. gecheckt worden en als ze aan de forumregels voldoen alsnog online komen te staan. 


Dat het 5x achter elkaar gebeurt is wel veel.. Hopelijk reageert er ook nog iemand van de KT op je vraag :)

 

Groetjes,

NaamNietBekend 

Bedankt hoor ☺️ het is intussen al 6 keer.  Ik hoop idd dat iemand me dat uitlegt want op deze manier is de lol er voor mij af ☹️ het is dat ik een paar lieve mensen niet in de steek wil laten.

Grtz liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Julian12 

Wat goed dat je deze vraag hier stelt.  Het spijt mij dat je een vervelend gevoel krijgt wanneer jouw reacties zo vaak achter elkaar gecontroleerd worden. Zoals @NaamNietBekend al heel mooi uitlegt, zijn de checks steekproefsgewijs, voor de veiligheid van het forum. 
Het betekent absoluut niet, dat je iets fout doet. Helaas betekent het wel, dat je geduld zult moeten hebben totdat we de reactie hebben kunnen bekijken. Het meerdere keren proberen te posten van de reactie, helpt op dat moment niet.


Zoals mijn collega Barbara ook meldt, in je andere vraag hierover (topic ‘hoezo wordt mijn reactie gecheckt’), zullen we de community manager vragen om hiernaar te kijken.

Maak  je geen zorgen, je had pech maar je doet niets verkeerd. Veel plezier nog op het forum.

groetjes, Mariska (De Kinderelefoon)

Reputatie 7
Badge +14

Heyy lieve @Sankonijn

Blijf alsjeblieft op het forum! We kunnen niet zonder je. Ik vind het ook heel stom dat zo’n aardige jongen als @Julian12 en zo’n lieve meid als @wilhelmavemela gestraft en geband worden en dat Julian nu bang is om iets te plaatsen omdat hij anders weer gestraft zou kunnen worden. Ongelofelijk dit. En dan al die topics van ‘nicht geneukt.’  ‘wil graag sex met moeder maar weet niet hoe.’ die krijgen alleen een waarschuwing, en dan niet eens een officiële waarschuwing. Absurd dit echt. 
xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +19

Hij is al van gedachten veranderd ik ben daar zo blij om

Hallo ik besefte me gisteravond iets. En dat is dat dit forum en alles wat hier kan egenlijk best wel heel goed is. Ik heb me boos gemaakt, dat geuit, heb het opgenomen voor Julian maar dat bleek een misverstand. Hoewel hij zich vind ik nog steeds niet bang zou moeten voelen hier.  Maar toch  ik voel me een beetje schuldig voor mijn te heftige reactie en daarvoor bied ik mijn oprechte excuses aan.  Je moet elkaar helpen maar ik ging denk ik wat te hard, dus aan alle vrijwilligers die het zo goed bedoelen hier: mijn oprechte verontschuldigingen het was te heftig.

De inhoudelijke (opbouwende) kritiek sta ik wel achter want dat is positief bedoeld !

Met nederige groet

Sankonijn

Reputatie 7
Badge +19

Ja echt lief gebaar en goed dat de KT dat opmerkt dus mijn complimenten

Reputatie 5
Badge +4

Srry @Julian12 

we hebben eigenlijk contacgegevens uitgedeeld en zijn er daardoor achtergekomen maar ook via de badges zien we dat dezelfde mensen er weer zijn

Reageer