Sticky

Forumregels

Toon eerste bericht

272 reacties

Badge

@tim16 trek het je niet aan. Ik zit in die discord server. Het zijn zielige incels, fuck ‘em. Ze zaten eerst op WRTS te trollen, nu hebben ze kindertelefoon ontdekt. Een van die figuren is z’n discord accnt al kwijt omdat hij gereport is voor doxing😂🤣

Reputatie 7
Badge +14

Hai @Julian12,

Ik ben geen moderator natuurlijk, maar dat je reacties moeten worden gecheckt betekend absoluut niet dat je iets fout hebt gezegd! 

De KT kan niet veel zeggen over het controleer systeem ivm de veiligheid daarvan, maar het werkt volgens mij een soort van steekproefsgewijze en af en toe wordt je reactie dus opgepikt door het systeem. Als je geen regels hebt overtreden komen je reacties later vandaag wel op het forum te staan! Hieronder nog een statement van de KT.

Dit heeft te maken met de veiligheid van het forum. Ik kan hier helaas niet meer uitleg over geven, omdat het forum dan mogelijk minder veilig wordt. Wel kan ik aangeven dat wanneer berichten worden tegengehouden dat deze berichten altijd z.s.m. gecheckt worden en als ze aan de forumregels voldoen alsnog online komen te staan. 

Dat het 5x achter elkaar gebeurt is wel veel.. Hopelijk reageert er ook nog iemand van de KT op je vraag :)

Groetjes,

NaamNietBekend 

Bedankt hoor ☺️ het is intussen al 6 keer.  Ik hoop idd dat iemand me dat uitlegt want op deze manier is de lol er voor mij af ☹️ het is dat ik een paar lieve mensen niet in de steek wil laten.

Grtz liefs Julian X

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Julian12 

Wat goed dat je deze vraag hier stelt.  Het spijt mij dat je een vervelend gevoel krijgt wanneer jouw reacties zo vaak achter elkaar gecontroleerd worden. Zoals @NaamNietBekend al heel mooi uitlegt, zijn de checks steekproefsgewijs, voor de veiligheid van het forum. 
Het betekent absoluut niet, dat je iets fout doet. Helaas betekent het wel, dat je geduld zult moeten hebben totdat we de reactie hebben kunnen bekijken. Het meerdere keren proberen te posten van de reactie, helpt op dat moment niet.

Zoals mijn collega Barbara ook meldt, in je andere vraag hierover (topic ‘hoezo wordt mijn reactie gecheckt’), zullen we de community manager vragen om hiernaar te kijken.

Maak  je geen zorgen, je had pech maar je doet niets verkeerd. Veel plezier nog op het forum.

groetjes, Mariska (De Kinderelefoon)

Reputatie 7
Badge +13

Heyy lieve @Sankonijn

Blijf alsjeblieft op het forum! We kunnen niet zonder je. Ik vind het ook heel stom dat zo’n aardige jongen als @Julian12 en zo’n lieve meid als @wilhelmavemela gestraft en geband worden en dat Julian nu bang is om iets te plaatsen omdat hij anders weer gestraft zou kunnen worden. Ongelofelijk dit. En dan al die topics van ‘nicht geneukt.’  ‘wil graag sex met moeder maar weet niet hoe.’ die krijgen alleen een waarschuwing, en dan niet eens een officiële waarschuwing. Absurd dit echt. 
xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +19

Hij is al van gedachten veranderd ik ben daar zo blij om

Hallo ik besefte me gisteravond iets. En dat is dat dit forum en alles wat hier kan egenlijk best wel heel goed is. Ik heb me boos gemaakt, dat geuit, heb het opgenomen voor Julian maar dat bleek een misverstand. Hoewel hij zich vind ik nog steeds niet bang zou moeten voelen hier.  Maar toch  ik voel me een beetje schuldig voor mijn te heftige reactie en daarvoor bied ik mijn oprechte excuses aan.  Je moet elkaar helpen maar ik ging denk ik wat te hard, dus aan alle vrijwilligers die het zo goed bedoelen hier: mijn oprechte verontschuldigingen het was te heftig.

De inhoudelijke (opbouwende) kritiek sta ik wel achter want dat is positief bedoeld !

Met nederige groet

Sankonijn

Reputatie 7
Badge +19

Ja echt lief gebaar en goed dat de KT dat opmerkt dus mijn complimenten

Reputatie 5
Badge +4

Srry @Julian12 

we hebben eigenlijk contacgegevens uitgedeeld en zijn er daardoor achtergekomen maar ook via de badges zien we dat dezelfde mensen er weer zijn

Reputatie 4
Badge +2

Hoi Julian12

Andere forumgebruikers kunnen inderdaad niet zien of een gebruiker gebanned is. Als een forumgebruiker gebanned wordt dan blijven de topics en reacties van diegene wel zichtbaar omdat deze informatief kunnen zijn voor andere forumgebruikers. 

Groetjes, Loes

De Kindertelefoon

Hoii,

Ik denk dat mijn topic verwijderd is genaamd: 'ik wil stoppen met ADHD medicijnen, iemand tips, ervaringen?' (Ik weet niet zeker of die precies zo heten) maar waarom is die verwijderd? Ik heb toch niks wat tegen de regels is erin gezet?

- Annoniem_meisje 

Reputatie 7
Badge +19

@tim16  jaaa dit vroeg ik mij ook al af. Al helemaal omdat de persoon op dat account alsnog door ging met ongepaste comment’s 

Reputatie 1
Badge +1

Hoi @tim16 en @jaivy ,

Wanneer een gebruiker het niet eens is met het blokkeren van zijn/haar account kun je bezwaar maken door een mail te sturen naar forum@kindertelefoon.nl . Je moet daarvoor wel uit de anonimiteit treden. Bij het landelijk bureau kunnen ze uitzoeken waarom het account is geblokkeerd. Daar kunnen de medewerkers van De Kindertelefoon eventueel besluiten om je oude account weer te activeren, als ze jouw klacht gegrond vinden.

Maar wat jullie aangeven over een tweede account aanmaken klopt ook, want zoals je leest in forumregel 22 ben je maar onder een account actief op dit forum. 

Bedankt voor jullie oplettendheid en ik ga dit doorsturen naar de community manager zodat deze hier nogmaals naar kan kijken!

Groetjes, 

Fem (De Kindertelefoon) 

Reputatie 7
Badge +14

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat die regel er meer om gaat dat jij als gebruiker niet een topic maakt over een onderwerp waar jij al eerder een topic over hebt gemaakt.

Als die regel heel streng zou worden opgevolgd zouden er over bijv. zelfmoord, self-harm, depressie of pesten ook geen topics meer gemaakt mogen worden want die zijn er ook al. Eigenlijk zou je dan nergens meer een topic over kunnen maken want zo’n beetje alles is wel een keer besproken.

Ik snap je wel. Telkens dezelfde topics over penislengte en aftrekken en zo zijn ook saai maar dat zijn wel dingen waar jongeren nou eenmaal veel mee zitten/bezig zijn dus ik denk dat daar niet zo heel veel aan te doen is.

Reputatie 7
Badge +19

Ik ben het eens met @Sjammetje 

Deze topics worden echt ontzettend vaak opnieuw aangemaakt en het irritant me echt. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo allemaal,

dit is een discussie die al vaak gevoerd is de laatste jaren, en waar de meningen over verdeeld zijn.

We begrijpen dat het irritant kan zijn als mensen nieuwe topics openen over bijvoorbeeld penislengte of vragenlijsten, maar blijkbaar is daar toch een behoefte aan bij sommigen.  @tim16  legt het heel goed uit, als we de regel te streng zouden opvolgen dan zouden ook andere veelvoorkomende topics geweerd moeten worden. En dat is niet de bedoeling.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +19

hoihoi,

Ik vroeg mij iets af. Is er op elk moment van de dag een moderator online? Want s nachts niet toch geloof ik? Maar tot hoe laat zijn jullie dan online? Ik zie later op de avond dat er vaker regels worden overtreden namelijk, en ik vroeg mij dit daarom gewoon af.

Joeeeee

Reputatie 7
Badge +7

Hi @jaivy ,

logisch dat je daar benieuwd naar bent! Ik mag er alleen geen antwoord op geven, omdat dat de veiligheid van het forum niet ten goede zou komen. Stel dat ik zou zeggen dat er tot x uur een moderator online is, dan weten mensen die de regels willen overtreden dat ze dus om 5 over x hun gang kunnen gaan ;-)

Hopelijk heb je daar begrip voor.

Reputatie 7
Badge +19

oke dat snap ik, maaaar het lijkt mij dat het niet veel uitmaakt aangezien het sws midden in de nacht kan. Dat weet iedereen. Maaar I get it.

Hoezo is er niet 24/7 iemand online. I mean jaaaa ik snap dat het wss vrijwillig is enzo maar ben toch benieuwd.

Ik ga anders wel modereren midden in de nacht :P    maaar wel 10tje per uur

joeeeee

Reputatie 7
Badge +7

Hey @jaivy ,

klopt, het is vrijwilligerswerk, daarom is het ook lastiger om mensen te vinden die op ongewone tijden willen werken. Bij een betaalde baan staat daar natuurlijk een nachtdiensttoeslag tegenover. ( jouw aanbod is nog heel bescheiden dan!! )

Wij van De Kindertelefoon doen ons best om ook tijdens de nacht geen overtredingen op het forum te krijgen, en verder hopen we natuurlijk dat alle forumleden zich gedragen.

Reputatie 5
Badge +2

Ik ben een Disc0rd server tegengekomen waar gebande mensen van het forum mensen van het forum aan het pesten zijn. Het is ook een racistische en discriminerende server. Er werd ook iemand gedoxt op die server met telefoonnummer, adres, etc. Ik vraag mij af of jullie er wat mee kunnen.

@elon_musk_desparado heeft die Disc0rd server in zijn handtekening.

Hier een screenshot van die server:

Topics worden niet verwijderd als ze niet in strijd zijn met de regels en je privacy geen gevaar loopt.

In dat laatste geval worden je topics meestal geanonimiseerd, maar verwijderen is als het goed is dan ook een optie.

"18. De Kindertelefoon verwijdert geen topics

Andere forumgebruikers kunnen topics lezen om informatie uit te halen en nieuwe reacties kunnen een topic weer nieuw leven inblazen. Een topic wordt alleen verwijderd als het in strijd is met de forumregels of als je anonimiteit in gevaar is. "

Dat staat dus hier, in dit topic....
Reputatie 7
Badge +14

@MickeyMouse. Ik post ook wel eens laat (zoals nu. Veel last van slapeloosheid) en ik merk niet dat ik ‘s nachts meer checks krijg dan overdag. 

Reputatie 7
Badge +19

@Marieke Oke maar even he, dit is mijn laatste vraag voor vannacht. Kunnen moderators zien welke forumleden online zijn? Of mag je deze vraag ook niet beantwoorden?

Nou ik ga nu maar is proberen te slapen. Ookal sterf ik half van de pijn😂 Als het niet lukt ben ik backkk!

Fijne nacht!

joeeeee

Reputatie 7
Badge +14

Lekker dan. Nogal gefrustreerd volk lijkt me. Misschien moeten de mods hier wat strenger gaan optreden tegen duidelijke trolls.

Vooral in het weekeind en dan ‘s avonds zie je vaak getroll. Het zou handig zijn om op die momenten wat meer aanwezig te zijn als mods (als dat kan natuurlijk).

Dat er nu iemand gedoxt is, is best wel erg.

@OwO_Chikako_OwO een discord server kun je reporten. https://www.alphr.com/report-discord-server/

Reputatie 4
Badge +3

Hoi @jaivy

Wat vervelend dat je topic niet is geplaatst en dat je ook nog geen antwoord hebt gekregen op je mail. Ik heb je vraag nogmaals doorgestuurd naar de community manager. 

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Reageer