Sticky

Forumregels



Toon eerste bericht

308 reacties

Reputatie 7
Badge +19

@MickeyMouse @Mariska H

Ik weet dat als het landelijk bureau van de KT je identiteit wil controleren, dat ze dan onderandere vragen om je volledige naam en adres. Je krijgt dan een mail hoe je deze informatie met hun kan delen.

Reputatie 4
Badge +1

Hey, 

Ik heb een keer gelezen dat iemand (ik wil geen  namen noemen) werd uitgelachen omdat hij/zij iets geks deed. Is dat verboden en moet ik diegene aangeven? Ik wil liever niemand aangeven.

Reputatie 6
Badge +4

Hai @pi.anom,  als je vindt dat iemand de forumregels overtreedt kun je diegene rapporteren. Dit gebeurt vrij vaak hoor. De moderatoren (wij) beslissen of er inderdaad actie ondernomen moet worden en zo ja, welke actie.

‘Aangeven’ klinkt alsof je denkt dat wij van de politie zijn, en dat zijn we gelukkig niet! Maar het is wel de bedoeling dat iedereen zich aan de regels houdt, die zijn er niet voor niets.

Hopelijk weet je hiermee voldoende.

 

Groetjes,

Britta van de Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +14

hoi @pi.anom en @Britta,

 

je kunt een bericht rapporteren door op die 3 oranje bolletjes (rechts onderaan een reactie) te klikken en dan komt er een rolmenu en daar klik je op Rapporteer en dan komt er een nieuw venster waar je alles in kunt vullen (zie verderop) Tenslotte klik je op de Meld button...

 

 

 

Gr. MickeyMouse

 

Hey,

Is het mogelijk om een topic te verwijderen op een nu verwijderd account? Mijn anonimiteit komt in gevaar als het blijft.

Reputatie 7
Badge +17

@Kit Het beste kun je even een mail sturen naar forum@kindertelefoon.nl waarin je uitlegt waarom het topic verwijdert zou moeten worden. 

Reputatie 2
Badge +2

Hoi @Kit 

Je kan in ieder geval een verzoek indienen zoals er vermeld staat bij forumregel 18: Je hebt het recht als forumgebruiker om een verzoek in te dienen om een of meer topics door De Kindertelefoon te laten verwijderen als dat voor jou heel belangrijk is. Dit kun je doen door je verzoek te mailen naar forum@kindertelefoon.nl. In dit bericht kun je uitleggen waarom het voor jou zo belangrijk is dat jouw topic(s) verwijderd worden. De Kindertelefoon bekijkt per verzoek of we ermee akkoord gaan.

Succes,

Tess_ van De Kindertelefoon

 

Hey.

Dus ik heb een mailtje gestuurd om een topic te laten verwijderen. Maar ik heb nog een mail gestuurd omdat ik de link ben vergeten, maar daarin ben ik vergeten om de reden waarom te sturen.

Is dit erg of zijn beide mailtjes goed?

Hey, dus ik heb een mailtje gestuurd over 2 topics verwijderen.

Kunnen jullie hem even bekijken? Ik wil dat ze z.s.m weggaan vanwege anonimiteit en het feit dat het een misverstand was.

Ik heb gesigneerd met de naam Kit 

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @KitTijdelijk ,

 

wanneer je beide mails vanuit hetzelfde mailadres hebt gestuurd, komen ze er vast wel uit bij het landelijk bureau. Goed dat je hen ook de link hebt gemaild.

Ik kan zelf niet voor je kijken of en welke gegevens in de topics jouw anonimiteit in gevaar brengen, want je hebt je account laten verwijderen en daardoor kan ik niet zien om welke topics het gaat. Op zich is dat een goed ding, want dat betekent dat anderen dat ook niet kunnen opzoeken.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +9

waarom moet je anoniem zijn waarom kan je niet gewoon zeggen wie je bent want de kans is volgens mij klein dat iemand het zit die je kent

Reputatie 6
Badge +4

Hai @Gekehenkie ,


Wat goed dat je deze vraag stelt! We willen dat iedereen zich veilig voelt op ons forum en zich vrij voelt om (bijna) ALLES te zeggen en te vragen. Dat kan volgens ons alleen als iedereen anoniem is.

Enne, ons forum wordt door heel veel kinderen/jongeren bezocht dus de kans dat iemand je herkent is best wel aanwezig. Dat risico willen we niet lopen. Dus daarom vragen we iedereen om anoniem te blijven.

Hopelijk is dit duidelijk voor je.

 

Nog veel plezier op ons forum!

Groetjes,

 

Britta van de Kindertelefoon

Ik ben een Disc0rd server tegengekomen waar gebande mensen van het forum mensen van het forum aan het pesten zijn. Het is ook een racistische en discriminerende server. Er werd ook iemand gedoxt op die server met telefoonnummer, adres, etc. Ik vraag mij af of jullie er wat mee kunnen.

@elon_musk_desparado heeft die Disc0rd server in zijn handtekening.

Hier een screenshot van die server:

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Lekker dan. Nogal gefrustreerd volk lijkt me. Misschien moeten de mods hier wat strenger gaan optreden tegen duidelijke trolls.

Vooral in het weekeind en dan ‘s avonds zie je vaak getroll. Het zou handig zijn om op die momenten wat meer aanwezig te zijn als mods (als dat kan natuurlijk).

Dat er nu iemand gedoxt is, is best wel erg.

@OwO_Chikako_OwO een discord server kun je reporten. https://www.alphr.com/report-discord-server/

 

Reputatie 7
Badge +17

Reactie in de check.

Maar ja, die gastjes moeten dat lekker doen. Zij kennen mij niet en ik ken hun niet.  Dus hun mening boeit me niet echt 😂

Denk niet dat KT hier veel aan kan doen verder.

Reputatie 7
Badge +9

Discord is zoiezo raar. Iemand heeft geprobeerd mn identiteid te jatten. Ni gelukt. Maar @tim16 zoals ie al zegt moet je er niks van aan trekken

Badge

@tim16 trek het je niet aan. Ik zit in die discord server. Het zijn zielige incels, fuck ‘em. Ze zaten eerst op WRTS te trollen, nu hebben ze kindertelefoon ontdekt. Een van die figuren is z’n discord accnt al kwijt omdat hij gereport is voor doxing😂🤣

Reputatie 7
Badge +17

@anoniem7777 het boeit me ook niet hoor. Ze doen maar als zij daar opgewonden van worden. Fuck them idd.

@tim16 trek het je niet aan. Ik zit in die discord server. Het zijn zielige incels, fuck ‘em. Ze zaten eerst op WRTS te trollen, nu hebben ze kindertelefoon ontdekt. Een van die figuren is z’n discord accnt al kwijt omdat hij gereport is voor doxing😂🤣

 

Ik had die gehele server gereport inclusief voor de doxxing. Jammer genoeg hebben ze alleen specifieke accounts gedisabled en niet die gehele server.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo allemaal,

 

We zien de laatste dagen dat er veel te doen is over Discord en dat berichten van gebruikers die bij ons actief zijn daar geplaatst worden met vaak negatieve toon en replies. Dat vinden wij natuurlijk erg jammer en vervelend! We willen dat het forum een veilige plek voor iedereen is, helaas lijkt niet iedereen daaraan mee te willen werken.

We zijn blij met deze signalen en ondernemen actie binnen de mogelijkheden die we hebben. Mocht je het vermoeden hebben dat iemand jouw berichten gebruikt óf dat iemand hier op het forum aan het trollen is, laat het ons dat via rapporteren weten, of mail ons via forum@kindertelefoon.nl.  Ga hierover niet op het forum de discussie aan. 

 

Groet, 

Luuk

  

Badge

@Luuk vraagje.

Hoe gaan jullie actie ondernemen?

1 van mijn vriendinnen had er mee te maken.

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @fortnitefan ,

 

vanwege de veiligheid van het forum kunnen we dat hier niet gaan zeggen. Mocht je vriendin willen bespreken dat haar berichten worden geplaatst op Discord, dan kan zij mailen naar het adres wat Luuk hierboven heeft gegeven.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +9

Gewoon even de logica van regel 1, je moet tussen de 12 en 18 jaar zijn. Maar de mensen van de kindertelefoon zijn denk ik allemaal 18+. Ik weet dat zij wel mogen enzo maar toch die logica.

Gewoon even de logica van regel 1, je moet tussen de 12 en 18 jaar zijn. Maar de mensen van de kindertelefoon zijn denk ik allemaal 18+. Ik weet dat zij wel mogen enzo maar toch die logica.

Dat is toch volkomen logisch? Alle medewerkers bij de KT houden dit forum in de gaten, dus hun leeftijd om wel/niet op een forum te mogen  is niet belangrijk! Het is juist super fijn dat zij dit doen, want zij zorgen dat het forum een veilige plek is, al zijn sommige wel heel erg streng 😅

Gewoon even de logica van regel 1, je moet tussen de 12 en 18 jaar zijn. Maar de mensen van de kindertelefoon zijn denk ik allemaal 18+. Ik weet dat zij wel mogen enzo maar toch die logica.

 

Ga je ze rapporteren?

Reageer