forumidee

  • 20 August 2017
  • 11 reacties
  • 812 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey iedereen !
Ik heb nog een ideetje voor op het forum , namelijk een 'deel met lid'-knop . Hiermee bedoel ik een soort knop waarin je dan iemands naam tikt en die persoon krijgt dan een melding als 'x heeft een topic/reactie met je gedeeld' . Dit lijkt me handig als je bv. weet dat iemand erg geïnteresseerd is in een bepaald onderwerp , en iemand anders stelt hier een vraag over. Als de geïnteresseerde persoon dat niet heeft gezien kan jij het met hem/haar delen zodat degene die geïnteresseerd is het wellicht tof zal vinden kennis over te brengen en de vrager een antwoord krijgt . De knop kan natuurlijk ook gebruikt worden als je in de reacties in een topic nog iets antwoord maar de vraagsteller heeft nooit gezien dat er een nieuw antwoord is etc.

Lijkt dat jullie dat handig ?

Groetjes , Lot

11 reacties

Hoi Lot,

Ik heb wel eens gevraagd of het mogelijk is dat je met een @gebruikersnaam iemand zou kunnen taggen en diegene dan een mail krijgt. Dit was om technische redenen niet mogelijk.

Ik vind het wel een leuk idee, maar ik vrees dat er ook gemakkelijk misbruik van gemaakt kan worden. Dus stel ik maak een topic en ik denk, ik wil graag een reactie van Lot, want die reageert altijd zo lief, dan tag ik jou om soort van een antwoord af te dwingen.

Ik zit nu te denken, dat misschien een soort variatie hierop ook leuk kan zijn. Heb je het topic "Ideeën voor het forum" (https://forum.kindertelefoon.nl/over-de-kindertelefoon-54/ideeen-voor-het-forum-28772) bijgehouden? Daarin hebben we het o.a. over badges en dat je bijvoorbeeld in je profiel zou kunnen kiezen in welke categorie je een 'expert' bent. Wat nou als je dus kan instellen dat je een melding krijgt als er iemand uit jouw categorie een topic plaatst? Kun je zelf bepalen wat je ermee doet zonder dat iemand iets van je verwacht.

Kijk maar, ik vind jouw idee leuk!

Gr. Pin
Hèhè, ik kwam dit topic van ongeveer een jaar geleden tegen en merk dat het om een idee gaat dat tegenwoordig zo ongeveer gerealiseerd is, goed gedaan KinderTelefoon! 😉
Haha wauw, ja! Uit jouw bericht en uit mijn reactie. Grappig!
hi,

ik gebruik even dit topic hoop dat t mag aangezien t over hetzelfde gaat(een forumidee).

ik heb al laatste paar keren gezien dat er steeds mensen komen met gemene/onzinnige/verboden berichten onder iemands anders topic(soms maken ze er zelf ook een aan).

ik dacht misschien een idee dat de Topicstarter ook berichten kan verwijderen van zijn Eigen topic.
dus als ik een topic heb en een gemeen iemand iets zegt dat ik het dan bijv kan verwijderen.
(dit zou dan bijvoorbeeld naar een apart mapje kunnen bij het systeem van KT zodat zij nakunnen kijken of het wel terecht is)

(natuurlijk snap ik dat dit grotendeels het werk is van de moderators maar soms zijn die dus niet online vooral laat in de avond, wanneer meestal zulke mensen online komen.)

graag zou ik jullie mening willen horen, en nogmaals begrijp ik dat het eigenlijk voor moderators is maar zo kunnen we dan meehelpen als er niemand online is?
Je kan het dan toch gewoon rapporteren?
Je kan het dan toch gewoon rapporteren?

ja i know, en daar dacht ik ook aan maar meestal is na 10 uur bijv geen moderator meer online waardoor ze dus in principe vanaf 10 tot 7 uur s'ochtends ofz kunnen praten en alles en bedoel meer voor dat tijdstip.
Maar stel dat jij het dan al zou verwijderen, dan moet de moderator en toch ook nog naar kijken, dus dan heeft de extra stap toch geen nut? Of mis ik nu juist het cruciale punt van het idee?
ja en nee,
ze moeten er inderdaad dan nog naar kijken maar dan is het al verwijderd uit het topic waardoor er niet verder op in kan worden gegaan door weer mensen uit te schelden of mensen contactgegevens uit te wisselen, hierdoor zouden de moderators het dus later kunnen nakijken en is het niet zo urgent aangezien het dan niet zo veel schade meer kan doen al begrijp je me?

ik doel hier bijv ook op dat ik laatst iemand zag die wilde contactgegvens uitwisselen, ik zei dat t niet mocht en kreeg vervolgens de reactie dat hij mijn hele *** stamboom zou neuken en al mijn *** tantes en mij zou opzoeken etc(niet dat ik er bang van word maar meer dat je dan wel zulke dingen krijgt misschien)
Om dat soort dingen te voorkomen, kun je in het vervolg misschien beter niet reageren en alleen rapporteren?
Ik snap nu wel waar je heen wil en op zich is het wel een mooie toevoeging, maar als het alleen voor je eigen topic kan, weet ik niet of het écht veel kan toevoegen. Als je iedereen die toegang geeft, wordt het natuurlijk complete chaos, dus dat kan ook niet. Een select groepje toegang geven, lijkt me ook niet ideaal, want we zijn allemaal gelijk met dezelfde rechten.

Dat waren mijn gedachten hierover, maar op zich zou het kunnen helpen, maar ik weet niet of er dan ook geen misbruik van gemaakt gaat worden.
Om dat soort dingen te voorkomen, kun je in het vervolg misschien beter niet reageren en alleen rapporteren?
ja true maar aan de andere kant helpt reageren soms ook hoop ik?

Ik snap nu wel waar je heen wil en op zich is het wel een mooie toevoeging, maar als het alleen voor je eigen topic kan, weet ik niet of het écht veel kan toevoegen. Als je iedereen die toegang geeft, wordt het natuurlijk complete chaos, dus dat kan ook niet.


ja ligt er dus aan, als iedereen het kan op eigen topic lijkt het me nog wel te kunnen

Een select groepje toegang geven, lijkt me ook niet ideaal, want we zijn allemaal gelijk met dezelfde rechten.


daar geef ik je ook gelijk in en had ik eigenlijk niet in me hoofd want dan krijg je weer "minderheden" in t forum

Dat waren mijn gedachten hierover, maar op zich zou het kunnen helpen, maar ik weet niet of er dan ook geen misbruik van gemaakt gaat worden.


daarom dacht ik dus misschien handig als er dus een mapje bij KT komt waar alle verwijderde dingen van de Gebruikers komen zodat ze wel kunnen kijken of t geen misbruik is en dan bijv na zovaak misbruiken dat diegene t dan niet meer mag doen of een waarschuwing?
Om maar even over die stelling mee te discussiëren:

Tenzij het de regels overschrijdt denk ik niet dat iemands berichten zomaar verwijderd moet worden.
Niemand zal het leuk vinden om kritiek te ontvangen en niet iedereen kan het zo verwoorden dat het wat positiever klinkt dan het werkelijk is, maar zo is het buiten het forum ook.
Natuurlijk zijn we hier om elkaar te steunen, maar dat betekent niet dat je je van alles iets aan hoeft te trekken, zeker niet degenen die jou niet zo zien zitten en dat laten merken.

Negeren hoort ook te werken, tenminste dat is mijn mening erover.
Mij is het ook enkele keren voorgekomen dat een andere gebruiker het niet eens was met wat ik zei.
Soms krijg je dan niet de meest beschaafde woordwisselingen, maar iedereen die al een tijdje het internet bezoekt zal dat wel eerder meegemaakt hebben.
Zeker hier valt het nog mee, dus denk ik dat het wel te doen valt voor de meeste gebruikers.

Maarja, dat is slechts mijn huidige standpunt.

Reageer