Even een vraag aan de Kindertelefoon: hoe zit het met de privacy

  • 28 December 2013
  • 3 reacties
  • 538 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste Kindertelefoon,

Even een vraag aan de Kindertelefoon: hoe zit het met de privacy van de topics? 😕
Ik zie dat je alles op de forms kan lezen en bekijken als je niet ben ingelocht 
er worden hier volgensmij soms verhalen geplaast die niet helemaal door iedereen met een internet verbinding (dat zijn er een hele hoop) hoeven en moeten worden gelezen / bekeken ;) 

Als ik iets kwijt wil hier alleen em niet aan mijn ouders bijv, (niet dat dat van sprake is) kunnen zij het ook bekijken als ze de site als gast bezoeken

Er worden volgensmij nog bestwel verhalen geplaatst die anoniem moeten blijven (of in iedergeval binnen de kindertelefoon leden en modenators)

Met vriendelijke Groet

Tuur 

3 reacties

Als je aan niemand je username vertelt is er niks aan de hand toch? Dan kunnen mensen het wel lezen, ook je ouders, maar ze weten niet dat jij er achter zit.
Waarom heeft de KT hier na 2 jaar nog steeds niet op geantwoord? Beetje raar...

Ik denk namelijk dat dit best wel een logische vraag is die ook al eens bij mij is opgekomen. Ik kwam toen bij het antwoord van @xibwibx uit. Alleen als mensen echt willen, dan kunnen ze best mijn account bij mijn identiteit achterhalen.

Ik weet niet of deze gebruiker nog actief is, dus dat zou jammer zijn dat hier nooit op is gereageerd.

Gr. Pin
Badge +2
Het forum van De Kindertelefoon is een steun voor jongeren door de vele tips, adviezen en ervaringen die jullie delen. Het is ook ons doel om zo veel mogelijk jongeren te kunnen bereiken en de drempel zo laag mogelijk te houden zodat iedereen ondersteuning kan krijgen.

Om jullie veiligheid en anonimiteit te kunnen waarborgen zijn er regels opgesteld zodat een gast gebruiker niet kan achterhalen wie de schrijver is.
6. Plaats in je bericht geen persoonsgegevens
Jouw anonimiteit is jouw eigen verantwoordelijkheid. Geef alleen je voornaam of een fictieve naam op. Post nooit persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer, e-mailadressen, profielen en dergelijke.

7. Dating is niet toegestaan
Dating van forumleden via het forum van de Kindertelefoon of het forum gebruiken als chat is niet toegestaan. Onder dating valt elke vorm van contact buiten het forum en ook het uitwisselen van gegevens.

20. Denk goed na over je gebruikersnaam en zorg er voor dat je gebruikersnaam anoniem is
Een gebruikersnaam bestaande uit voor- en achternaam, een gebruikersnaam dat hetzelfde is als je mailadres of een gebruikersnaam bestaande uit alleen nummers is niet toegestaan. Gebruik ook niet dezelfde gebruikersnaam waarmee je ook op andere sites geregistreerd bent.

21. Gebruik van foto’s waarop een persoon (gedeeltelijk) herkenbaar in beeld is, is niet toegestaan


Doordat ons forum voor iedereen bereikbaar is, zijn we ook zo streng op deze regels en grijpen we in wanneer wij vermoeden dat de veiligheid en anonimiteit van onze gebruikers in gevaar komt.

Groet,
De Kindertelefoon

Reageer