Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Beantwoord

De kindertelefoon maakt fake accounts?!

Hee mensen,

Ik had laatst een topic aangemaakt genaamd: Is rauwe pasta giftig?.
Ik kreeg daar maar geen reactie op na (10+) uren dus had ik als eigen reactie gezet '*waits patiently*' en opeens kreeg ik een kant en klare reactie, helemaal mooi natuurlijk.

Mijn vraag werd beantwoord en ik was helemaal blij maar opeens viel me iets op:
Diegene die heeft gereageerd heeft ook maar 3 reacties.
En geeft ook een heel volledig antwoord en diegene zijn spelling is uitstekend.
Ik keek op diegene zijn profiel en diegene kwam uit 2016 en is sinds 3 dagen geleden pas ''actief''.

Dus nu vraag ik me dus af is het mogelijk dat die moderatoren van de kindertelefoon, extra account's hebben om op dingen te reageren als er geen reactie op is?!'
Een rare gedachten natuurlijk want dit forum is zo ver ik weet voor jongeren t/m 18.
En het voelt dan toch iets minder fijn, natuurlijk fijn dat mijn vraag beantwoord wordt maar als het door een getraind persoon wordt gedaan, die hier ook nog eens betaald voor zou krijgt voelt dit wel een beetje dubbel.

Wat denken jullie hierover?
Zou het kunnen en wat als het zo is? Deel aub jullie kijk erop ☺
Klik overigens hier als je zelfs even een kijkje wilt nemen, en je eigen mening vormen.
Ik ben hier ook nog maar nieuw dus ik weet niet alles, misschien heb ik iets gemist/over het hoofd gezien dat kan je dan ook met mij delen 🙂.

Overigens even een offtopic vraagje: Als ik iets als 'beste antwoord' kies, kan ik dat dan nog terugdraaien als ik een betere reactie zie/mijn mening erover verander en vind dat dat niet meer het goeie/beste antwoord is.

x

Elle
icon

Beste antwoord door Sjoerd F 29 maart 2019, 17:09

Hoi,

Wat fijn dat jij uiteindelijk antwoord hebt gekregen op je vraag! De kindertelefoon moderators hebben naast hun eigen account geen extra accounts.
Het forum is inderdaad voor jongeren en door jongeren. Wij proberen zo min mogelijk op topics te reageren, maar soms doen wij dit wel.
Bijvoorbeeld als wij nog even de forumregels duidelijk moeten maken, of als er geen reacties komen op een topic waarbij wij vinden dat er een goed, ondersteunend bericht moet komen.
Dit doen wij altijd vanuit onze moderator rol/account zodat iedereen weet dat het een officieel bericht van de kindertelefoon is.

Er zijn veel jongeren die wel een account hebben maar niet zoveel berichten plaatsen. Ik denk dat deze gebruiker toevallig het antwoord wist op jou vraag en je daarbij wilde helpen.

Hopelijk kan jij je weer wat fijner voelen op het forum nadat je dit hebt gelezen. De moderators van het forum doen dit allemaal op vrijwillige basis, wij doen ons best om te zorgen dat alle gebruikers zich goed kunnen voelen op het forum. 😀

Groeten,

Sjoerd van de Kindertelefoon
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +2
Hoi,

Wat fijn dat jij uiteindelijk antwoord hebt gekregen op je vraag! De kindertelefoon moderators hebben naast hun eigen account geen extra accounts.
Het forum is inderdaad voor jongeren en door jongeren. Wij proberen zo min mogelijk op topics te reageren, maar soms doen wij dit wel.
Bijvoorbeeld als wij nog even de forumregels duidelijk moeten maken, of als er geen reacties komen op een topic waarbij wij vinden dat er een goed, ondersteunend bericht moet komen.
Dit doen wij altijd vanuit onze moderator rol/account zodat iedereen weet dat het een officieel bericht van de kindertelefoon is.

Er zijn veel jongeren die wel een account hebben maar niet zoveel berichten plaatsen. Ik denk dat deze gebruiker toevallig het antwoord wist op jou vraag en je daarbij wilde helpen.

Hopelijk kan jij je weer wat fijner voelen op het forum nadat je dit hebt gelezen. De moderators van het forum doen dit allemaal op vrijwillige basis, wij doen ons best om te zorgen dat alle gebruikers zich goed kunnen voelen op het forum. 😀

Groeten,

Sjoerd van de Kindertelefoon
Hoi, volgensmij ben ik degene waar je over praat. Ik ben een meisje van 16 jaar en dus zeker geen vrijwilliger van de kindertelefoon. Het kan kloppen dat mijn spelling goed is, maar dat lijkt mij op je 16e over het algemeen niet heel bijzonder. Verder heb ik blijkbaar 2 jaar geleden een account aangemaakt geen idee dat het account bestond. Maar toen ik dus laatst een nieuw account aan wilde maken was mijn email-adres al bezet. Dus heb ik gewoon een nieuw wachtwoord ingesteld. Hope this solves your mistery..
Reputatie 5
Hoi Elle,

Ja... Goede spelling is soms zeldzaam. Dat betekent niet dat het "sleeper accounts" zijn van de KT. Zoals Sjoerd al zei, doen ze dit altijd als zichzelf. Dit zie je (althans, ik) het meest bij Emotionele Problemen en Gevoelens bij berichten over zelfmoord waar na een tijdje nog geen reacties zijn geplaatst.

Er zijn veel jongeren die alleen meelezen op het forum. Sommigen maken een account, anderen niet. Desbetreffende gebruiker heeft in dit geval al gereageerd, maar het had best zo kunnen zijn dat dit persoon ooit een account heeft gemaakt om mee te lezen of een paar dingen te doen. Dan zou diegene misschien nu wat meer willen reageren. Of inderdaad, het account vergeten.

Om nog op je laatste vraag antwoord te geven: jij kan je "beste antwoord" niet meer aanpassen. De KT kan dit wel voor je doen.

Gr. Pin

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Akkoord Cookie instellingen