Vraag

Chatten tussen gebruikers

  • 19 May 2022
  • 2 reacties
  • 84 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen die dit leest en interesseert,

 Waarom is er geen chat functie in de kindertelefoon. Een plek waar je met iemand anders kan chatten. Dit natuurlijk onder toeziend oog van de kindertelefoon. Ik ben van mening dat dit veel kinderen die zich alleen voelen of behoefte hebben aan een gesprek zal helpen. De mogelijkheden zijn oneindig en daarom geloof ik dat er goed naar gekeken moet worden. Om het hele idee van chatten weg te gooien omdat er een aantal rotte appels in de oogst zit vind ik persoonlijk overdreven. Natuurlijk zal zo een chat functie bedoelt zijn als een klein gesprek zonder doel om IRL door te gaan. Alle forum regels moeten in acht worden genomen.

Dus mijn vraag luid als volgt, is er een idee voor een chat functie zo nee, waarom niet?

 

Met vriendelijke groet,

MS


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Mindstorm_04 ,

 

bedankt voor jouw suggestie! Zoals @DaVinci  hierboven al aangeeft, zijn er in het verleden wel vaker vragen geweest van mensen die willen chatten op het forum. 

Wij weten dus dat die behoefte er is. Er is veel over gesproken achter de schermen hier, maar de conclusie is toch steeds dat De Kindertelefoon dit op dit moment niet gaat aanbieden. Wij kunnen niet alle chatgesprekken als moderator gaan bijhouden, en het risico is te groot dat mensen toch contactgegevens gaan uitwisselen.

Anonimiteit vinden wij heel belangrijk bij De Kindertelefoon. 

 

Misschien is de jongerenchat iets voor jou? Elke dag tussen 18:00 en 20:00 kan je chatten met een getrainde vrijwilliger van De Kindertelefoon die zelf tussen de 16 en 18 jaar is. Zie dit filmpje voor uitleg:

 

Groetjes,

 

Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Mindstorm_04 

Over dit onderwerp zijn al vaker discussies geweest ook met de kindertelefoon in bijvoorbeeld Dit topic onduidelijkheid op het forum en dit topic over de nieuwe regel. Goed personeel komt niet uit de lucht vallen en op dit moment zijn er gewoonweg nog niet voldoende moderators om het allemaal bij te houden.
Tijdens chats zijn ook nieuwe begrippen als forumcrushes ontstaan en dat zijn eigenlijk mensen die zo goed met elkaar lijken te klikken dat ze toch verder willen in bet contact. Dat voorkom je niet, maar als ze dan persoonsgegevens delen, moeten ze volgens de regels geband worden en dat zou zonde zijn. Rotte appels zijn hier niet altijd een veelvoorkomend problemen dus daar ligt het ook niet aan.

Groetjes DaVinci 

Reageer