Vraag

chatten, maar haast

  • 10 May 2022
  • 4 reacties
  • 80 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi iedereen!

zoals ik eerder al aangaf wil ik niet bellen naar de kindertelefoon. 
en chatten vind ik ook niet fijn. Ik heb dan het gevoel dat ik heel snel moet typen. Omdat die werknemer wacht. Dat vind ik vervelend. Daardoor leg ik mijn verhaal niet goed uit. 
kan iemand me helpen? 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hi @JooJootje ,

wat fijn dat je al zulke goede antwoorden hebt gehad!

Het komt inderdaad best vaak voor, dat iemand op de chat een stuk tekst plakt die diegene van te voren al heeft geschreven. Als dat jou rust geeft om het eerst in Word te schrijven, dan kan je dat gerust doen.

 

Het gaat er achter de chat iets anders aan toe dan zoals @xLisa  het misschien denkt: de chatmedewerker kan niet meelezen wat je schrijft. We zien het pas als je de tekst echt hebt verstuurd. Wel kunnen we zien dat je aan het typen bent. Dat is wel handig, want dan weten we dat je er nog bent en wachten we rustig af. De medewerker doet altijd maar 1 gesprek tegelijk en hoeft niet ook het forum in de gaten te houden tegelijkertijd.

Maak je geen zorgen als je lang aan het schrijven bent, we snappen dat het soms tijd kost om iets goed onder woorden te brengen. De chatmedewerker neemt de tijd voor jouw gesprek: we zijn er voor jou!

 

Hopelijk ben je zo een beetje gerustgesteld?

Hartelijke groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon

Thanks voor je reactie! Echt super bedankt!! 
dat word document is inderdaad wel slim!! 

Volgens mij kan je gewoon in alle rust je verhaal typen hoor. Ik denk niet dat de medewerkers starend naar het scherm het eerste bericht afwachten. Het zou best kunnen dat ze ondertussen misschien een oogje in het zeil houden op het forum bijvoorbeeld of misschien ook wel met een andere chat bezig zijn (Kindertelefoon, correct me if I'm wrong). Je hoeft je echt niet zorgen te maken dat het te lang duurt. Als jij je verhaal wilt doen, nemen ze daar alle tijd voor. Daar zijn ze voor. Je hoeft echt niet te haasten.

Maar wat je natuurlijk ook kunt doen is in een word documentje je verhaal alvast even op schrijven. Dan kan je dat gewoon kopiëren en plakken, zodat je het eerste bericht meteen kunt versturen.

Maar misschien is de ‘Terugkomchat’, ook wel ideaal voor jou.

 

Dit weet ik echt niet zeker, daar ben ik ook wel benieuwd naar @ Kindertelefoon, maar misschien kan de medewerker ook wel meelezen terwijl je aan het typen bent. Dit hebben sommige chat services bij webshops ook wel eens.

Reputatie 3
Badge +1

Ik vind zelf bellen niet fijn, dus ik snap je heel erg. Misschien kan je je verhaal al eerder typen in een document dan kan je al meteen je tekst kopiëren en plakken. Neem je tijd. De vrijwilliger is heel aardig en zij/hij zou zeker wachten tot je alles getypt heeft.  Ze kan ook gewoon zien dat je aan het typen is. Dus neem je tijd. 

Natuurlijk kan je je verhaal ook op De Forum delen. Met je leeftijdgenoten.

 

Crazygirl

Reageer