Vraag

Chatten

  • 2 September 2018
  • 5 reacties
  • 164 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
Zijn jullie niet bang dat je diegen kent met wie je aan het chatten bent? Dat houdt mij tegen om een chatgesprek te beginnen.

5 reacties

Hoi Lola55,

Ken je iemand die bij de Kindertelefoon werkt als vrijwilliger? Heb je redenen om te geloven dat je daar iemand tegen gaat komen?

Want als je het zo bekijkt, als er niemand die je kent bij de KT werkt, wordt de kans wel héél klein dat je bij de chat iemand tegenkomt.

Je zou natuurlijk ook kunnen bellen. Dan kun je aan de stem horen of je diegene kent. Dat kan andersom inderdaad ook, maar je kan dan gewoon uitleggen dat je het gevoel hebt dat je diegene kent en dat je liever met iemand anders gaat praten.

Als het je toch te eng lijkt, kun je natuurlijk altijd je verhaal delen op het forum!

Gr. Pin
Badge +2
Hallo Lola55,

Wat jammer om te horen dat je een drempel voelt om te chatten met ons. De kans dat je op de chat iemand tegenkomt die je kent is heel klein, er werken heel veel vrijwilligers bij de Kindertelefoon verspreid over het hele land.

Bovendien kun je er zelf voor kiezen om zonder je naam te geven een chatgesprek te starten. Ook kun je kiezen om met een volwassene of met een leeftijdsgenoot te chatten als je dat prettiger vind. Je chatgesprek zal altijd vertrouwelijk zijn, wij geven geen gegevens van jou door aan anderen.

Als je meer wilt weten kun je hier lezen hoe de Kindertelefoon omgaat met jouw privacy: https://www.kindertelefoon.nl/over-ons/privacy.

Groet Roy,
De Kindertelefoon
@KARELDEGROTE
Uit hetgene wat ik wil chatten kan je afleiden wie ik ben
De kans is heel erg klein. Als je geen privegegevens zoals schoolnaam, woonplaats of iets dergelijks zegt kan hij/zij jou niet herkennen. En al zou je herkend worden zal die persoon je sowieso gaan helpen dus maakt het eigenlijk niets uit.

Reageer