(Chat)

  • 10 December 2016
  • 7 reacties
  • 704 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste kindertelefoon,

Het is mij opgevallen dat jullie mensen waarschuwen over het feit dat zei een gesprek hebben over een bepaald onderwerp en jullie vinden dat het op een chat lijkt. Met als argument dat anderen ook moeten kunnen reageren. Maar je kan ALTIJD reageren daarbij is het dus zo dat je moet wachten totdat iemand anders gereageerd heeft tot je zelf weer mag reageren? En dat terwijl het misschien wel nodig is om te reageren om iemand te helpen. Het is echt jammer dat door deze regel topics stil komen te liggen, mensen hun gesprekken niet mogen afmaken of elkaar gewoon niet verder mogen helpen.

Ik hoop dat jullie hier wat mee doen.

Mvg,
Sportfreak

Dit topic is gesloten

7 reacties

Ik snap wat je zegt, maar ik ben voor deze regel
Hierbij 2 Hoofdpunten waarom
- Soms word Hulp afgekapt door deze regel , en dat is jammer
Maar Heeeeel vaak zitten mensen ineens in een topic een Chatgesprek te voeren over heel andere dingen dan het onderwerp van het topic
Dan vind ik deze regel handig
- Stel je voor iemand of 2 personen ofzo zitten in 3 minuten iets van 35 reacties te tikken.....
In zo'n geval wordt het topic zelf naar mijn mening heel onoverzichtelijk, niet direct gericht op het onderwerp en rommelig
Ook in zo'n geval, al is het aardig bedoelt, vind ik dat deze regel moet worden toegepast
Ik heb trouwens nog nooit een Chat waarschuwing gekregen........gwn een leuk feitje
Jouw 2e punt snap ik opzich wel maar bij je eerste punt daar kan natuurlijk wel opgelet worden.
Maar om alleen vanwege overzichtelijkheid mensen hun gesprek niet af te laten maken vind ik nogsteeds raar.
Dan komen topics stil te liggen vind ik ook jammer


Mvg,
Sportfreak
Nou nou de meeste topics komen niet stil te leggen hoor;)
Nou gesprekken dus wel door dit,
En topics eigenlijk ook wel
Al best vaak meegemaakt
Reputatie 7
Badge +7
Beste Sportfreak,

er was nog geen antwoord op je vraag gegeven, omdat andere forumgebruikers eigenlijk al antwoord hadden gegeven, en wij als Kindertelefoon willen stimuleren dat jullie elkaar helpen.
Maar omdat je in je andere topic nu weer hierover begint, zal ik toch even een antwoord geven!
Zoals Angovis hierboven al gezegd heeft: wanneer er 2 mensen steeds korte dingen tegen elkaar zeggen, voelen andere forumgebruikers zich niet meer vrij om ook mee te praten. Dat vinden we niet goed, we willen juist graag dat iedereen op elkaar kan reageren. Dat is de reden dat we het niet toestaan als 2 mensen het forum als een chat gebruiken.

Groetjes,
Marieke / De Kindertelefoon
Beste Marieke
U heeft het nu over korte snelle reacties maar ik krijg al een waarschuwing als we om het kwartier en soms ook om de 4 uur op elkaar reageren met redelijk lange teksten dan snap ik niet dat dat ook niet mag? Daarbij als niemand anders reageert heb ik dus ook geen toestemming om te reageren.........?



Mvg,
Sportfreak
Reputatie 7
Badge +7
Hallo Sportfreak,

er is uitgelegd wat de regels zijn, we gaan hier verder niet over in discussie. Ook in het andere topic is antwoord gegeven op je vraag.
Dit topic wordt nu gesloten.

groetjes, Marieke / De Kindertelefoon