Belangrijk: leeftijd forum aangepast naar 12 tot 18 jaar

  • 5 August 2020
  • 46 reacties
  • 2597 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Community Manager
  • 243 reacties

Graag willen we jullie wat vertellen over een verandering op ons forum. Wij hebben besloten dat ons forum voor jongeren van 12 tot 18 jaar wordt (tot nu toe was het tot en met 18 jaar). Onze telefoon en chat zijn al voor jongeren tot 18 jaar. De Kindertelefoon heeft besloten om het forum gelijk te maken met de telefoon en chat. Doordat het nu niet overal gelijk is, zorgt dit soms voor verwarring of teleurstelling aan de telefoon en chat. Dit willen we natuurlijk graag voorkomen en daarom vinden wij het belangrijk dat de leeftijden bij ons overal gelijk zijn.

 

We snappen dat het vervelend is voor sommigen van jullie, je komt namelijk eerder bij het moment dat je te oud bent voor ons forum. Daarom zullen we forumleden van 18 jaar en ouder niet gelijk van het forum verwijderen. 

 

De nieuwe regels:

1. Nieuwe forumleden moeten vanaf nu onder de 18 jaar zijn

Uitleg: Vanaf 5 augustus kan je als 18 jarige geen account meer aanmaken

 

2. Huidige forumleden van 18 jaar en ouder gaan we niet gelijk van het forum verwijderen (dat zou wel heel vervelend zijn):

Uitleg:  Het was tot nu altijd al zo dat als je 19 wordt je niet per direct verwijderd wordt. Het is technisch niet mogelijk om dit automatisch te doen en handmatig best veel werk. We kiezen altijd een aantal momenten in het jaar om ons bestand bij te werken. Gebruikers die het forum moeten verlaten krijgen altijd een aankondiging dat je account verwijderd gaat worden. Je wordt dus niet pats boem van het forum verwijderd als je te oud bent. Het eerstvolgende moment dat we dit van plan zijn is november.

  • In november 2020 zullen alle leden die dan 19 jaar zijn verwijderd worden.

Uitleg: In november (welke dag precies moeten we nog bepalen) kijken we dus welke gebruikers 19 jaar zijn. Die krijgen een bericht dat hun account zal worden verwijderd. Als je bericht hebt gekregen dan kan je nog een week van het forum gebruik maken.

  • In mei 2021 gaan we pas werken met de nieuwe leeftijdsgrens voor de huidige leden en zal iedereen die dan 18 jaar of ouder is verwijderd worden.

Uitleg: In mei 2021 (welke dag precies moeten we nog bepalen)  gaan we kijken wie er dan 18 en 19 jaar is. Die gebruikers krijgen een bericht dat hun account zal worden verwijderd. Als je bericht hebt gekregen dan kan je nog een week van het forum gebruik maken.

 

We kiezen na mei 2021 weer een aantal momenten per jaar om te kijken wie er 18 jaar zijn en dus helaas te oud zijn voor het forum. Je krijgt dan dus een bericht van ons dat je account zal worden verwijderd. Natuurlijk kan je er ook zelf voor kiezen om je account te laten verwijderen.

 

We hopen dat jullie net zo enthousiast gebruik blijven maken van ons forum. Mocht je na dit bericht nog vragen hebben, dan kan je deze hieronder stellen.

 

(aanpassing om te verduidelijken 10-8-2020)


46 reacties

Hallo Luuk:)

Vervelend.

Gelukkig kan Kenshin nog haar laatste dagen hier doorbrengen. Dus ik mag een jaartje minder doorbrengen op het forum. In plaats van 4.5 jaar, nu 3.5 jaar.

-TheMightySlayer <3

Hoi 

 

ff voor de duidelijkheid. De gene die nu 18 zijn mogen wel nog blijven tot ze 19 zijn?

want anders is er voor en waarschijnlijk een aantal andere in eens zo op het niets dat je er in eens niet meer heer naartoe mag komen. 
alvast bedankt voor de uitleg…

 

groetjes blue 

Okay, even voor de zekerheid. Ik ben nog welkom tot november?😅

Okay, even voor de zekerheid. Ik ben nog welkom tot november?😅

Dat klopt inderdaad

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie dat er vragen zijn over of je mag blijven of niet. Goed dat jullie die hier stellen! 

We gaan de regels vanaf nu  in stappen toepassen:

  1. Nieuwe forumleden moeten vanaf nu onder de 18 jaar zijn
  2. Huidige forumleden van 18 jaar en ouder gaan we niet gelijk van het forum verwijderen (dat zou wel heel vervelend zijn):
    • In november 2020 zullen alle leden die dan 19 jaar zijn verwijderd worden .
    • Vanaf mei 2021 gaan we pas werken met de nieuwe leeftijdsgrens voor de huidige leden en zal iedereen die dan 18 jaar of ouder is verwijderd worden.

Hopelijk is het zo nog iets duidelijker?

 

Groet,

Luuk

Prima, bedankt

Oké ja het is helder. 
wel fijn dat ik gewoon nog kan blijven en niet weg gebonjourd woord.

bedankt voor de verduidelijking

 

groetjes blue

Hi @Luuk  ,

 

om nou te zeggen dat we van zulk nieuws enthousiast worden is een groot woord, maar als ik het goed lees kan @Kenshin (sorry dat ik jou even als voorbeeld noem), als die dat wil dus tot november blijven, want dan wordt iedereen van 19 verwijderd volgens wat je hier schrijft

Btw als jullie het forum gelijk willen trekken met de telefoon en chat  dan hadden jullie ook de leeftijd bij de telefoon en chat aan kunnen passen….

Voordat ik zo weer een andere uitleg krijg als hierboven zet ik voor de volledigheid ook maar even je andere reactie hieronder.

 

 Ok, misschien hebben we dan toch nog iemand blij gemaakt vandaag. Ik lees het verder wel.

 

Groetjes,

M&M's

Misschien een domme vraag en een vraag waar jullie denk niet veel mee kunne , maar als je 18 bent dan en dan bedoel ik na mei 2021 , weten jullie dan een forum waarbij dezelfde intenties zijn van dit forum waarbij je vanaf 18 bij kan? Voor mij is dit nog niet zo belangrijk , ik heb nog 2 jaar, maar weten jullie van het KT dan een forum zoals dit, want ik kan me voorstellen dat 18 jarige die dit forum fijn vinden en elkaar graag willen helpen , (sorry ik kom niet echt uit mijn woorden 😔) punt wat ik wil zeggen is. Weten jullie dan een soort plaatsvervanger van dit forum vanaf 18 jarige ,waarbij ze toch elkaar kunnen helpen zoals hier maar dan vanaf die leeftijd is? Ik weet het , domme vraag, maar dat spookt door mijn hoofd.

 

Groetjes Gebruiker c 

Heyo,

Ik vind het juist een erg goede vraag van je Gebruiker C. Ik vraag me ook wel af, of jullie misschien een forum kennen die net zoals de kindertelefoon is, maar dan voor de mensen die 18 jaar of ouder zijn.

Ik heb wel is rondgekeken, maar ik kan zelf niet echt een forum vinden die dezelfde sfeer heeft als de kindertelefoon. 

Nou ja ik kan wel begrijpen dat jullie het graag eerlijk willen maken, al had ik persoonlijk dan liever gezien dat je de leeftijd aanpaste van de telefoon en chat. Ach ja. Het zijt zo. 

See ya!

Spookyzx. 

Oh, gelukkig . Dan stel ik wel goede vragen, ik zat al te denken , zal ik het posten, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan en jij hebt gereageerd.  Tnx Spookyzx. 

En ja, persoonlijk had ik net als jij spookyzx anders gehad( dat de chat  leeftijd veranderd werd) maar ja, je zei het al Spookyzx,  het zijt zo. (Ookal vind ik het jammer , want 18 jarige hebben na mijn mening ook die hulp nodig als dat nodig is en daar hielp dit forum wel bij denk ik , als ik kijk naar forummers die al 18 zijn dan)

 

Groetjes Gebruiker c 

 

(Ps. Misschien is, laat maar, wat ik wil typen weet ik het antwoord denk al.)

Hi,

Geen idee of mijn hoofd het niet kan verwerken en mijn vraag dus al ergens is beantwoord, maar ik moet 'm ff voor de zekerheid stellen:

Als je 19 wordt tussen november 2020 en mei 2021, word je dus pas mei 2021 verwijderd?

 

Ik vraag me verder ook af waarom de KT ervoor heeft gekozen om de leeftijd 18 exclusief te maken. Ik weet bv dat 12 juist bij dit forum is getrokken, omdat dit de middelbare school leeftijd is en dat een soort andere levensfase is die bij 't forum past. 18-jarigen zitten soms ook nog op de middelbare, dus waarom mogen zij, in dezelfde levensfase, dan straks niet op het forum?

Ik ben dus benieuwd waarom jullie ervoor hebben gekozen 18 exclusief te maken, terwijl ik het eigenlijk heel logisch vind als het nog inclusief zou zijn.

Gr. Pin

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @M en Ms ,

 

Wij begrijpen dat dit voor jou en veel andere gebruikers geen leuk bericht is.  Het is wel een beslissing waar we goed over nagedacht hebben. Dat de leeftijdsgrens op onze verschillende kanalen (telefoon, chat en forum) verschillend was zorgde voor verwarring, daar moesten we iets mee.  

We kiezen er bij De Kindertelefoon voor om er te zijn voor kinderen en jongeren tot 18 jaar (de leeftijdsgrens waarop je meerderjarig wordt). Om die reden kiezen wij er dus voor om de aanpassing op het forum te doen en niet andersom bij de telefoon en chat. 

 

Groet,

Luuk

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @Gebruiker c  en @Spookyzx ,

 

Goede vraag over andere forums. Ik ga kijken of we daar tips voor kunnen geven. Daar kom is zo snel mogelijk op terug.

 

Groet,

Luuk

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @Pin ,

 

Altijd goed om je vraag voor de zekerheid gewoon te stellen. Als je 19 wordt tussen november 2020 en mei 2021 kan je inderdaad tot mei 2021 blijven. Dat klopt dus. 

 

Het is met de leeftijdgrens altijd lastig.  Soms hoor je nog ergens bij, terwijl je op basis van je leeftijd te oud zou zijn. Andersom ben je misschien op sommige momenten te jong  (op basis van leeftijd), terwijl je er wel bij hoort.  Het is dus dat we een keuze moesten maken waar we de grens leggen.  De Kindertelefoon kiest voor 18 jaar omdat dat de leeftijd is waarop je meerderjarig wordt.

 

Groet, 

Luuk

Hi @luuk,

hartstikke leuk dat je me een berichtje hebt gestuurd.

 

Alleen wel jammer dat je vergeten bent mijn vraag te beantwoorden

 

 

Ik lees het zo wel.

 

Groetjes,

M&M's

Heyo,

Ik hoop dat jullie tips of misschien wel een nieuwe forum kennen die ongeveer dezelfde sfeer heeft als deze.

Dus als ik het goed begrijp hoeven de huidige 18 jarigen zich geen zorgen te maken, omdat zij gewoon nog tot mei 2021 hier mogen zijn. Vanaf november is het niet meer mogelijk om een account aan te maken als 18 jarige. En worden zoals je al vertelde alle accounts van 19 jarige verwijderd, maar deze mensen kunnen toch al niet meer op hun account dus dat zou niet zo erg zijn.

En dan in mei word iedereen die dan 18 is verwijdert van het forum. Oke dat klinkt helemaal niet zo slecht. Tuurlijk hadden we allemaal graag nog 1 jaar langer hier rond gezwerft, maar alle 18 jarigen hebben nog 9 maanden voordat ze moeten gaan. 

See ya!

Spookyzx. 

 

Ik had eigenlijk nog een kleine opmerking.

En dat is dat met de huidige regels toch al zo is dat als iemand 19 jaar wordt dat je dan van het forum wordt geband? 

Maar in jouw reactie @Luuk  vertel je tegen Pin :

Als je 19 wordt tussen november 2020 en mei 2021 kan je inderdaad tot mei 2021 blijven. Dat klopt dus. 

Maar dat klopt toch niet. Want dat zou dus betekenen dat je hier als 19 jarige nog 7 maanden mag zitten. Terwijl de huidige regels al zeggen dat je zodra je 19 wordt van dit forum wordt verwijderd.  Ik denk daarom dus dat je bedoelt dat als je 18 wordt tussen november 2020 en mei 2021 dat je dan nog mag blijven tot mei 2021. Omdat daarna die leeftijdsregel in gaat.

See ya!

Spookyzx.

Dit zou dan ook het antwoord moeten zijn die @M en Ms zoekt denk ik. Kenshin wordt 19 jaar, dus zij gaat hoe dan ook zondag helaas van het forum af, omdat na dat je 19 bent je acc verwijderd word. Als Kenshin 18 zou zijn of in november 18 zou worden, dan had ze nog tot mei hier kunnen zitten, maar dat is niet het geval. Als je in November of daartussen (nov-mei) 19 wordt, dan wordt je acc verwijderd nog door de oude regels. Pas in mei gaat de nieuwe tot 18 jaar regel in

See ya!

Spookyzx. 

 

Hoe ik het nu begrijp:

-Vanaf nu mag je niet meer lid worden van het forum als je 18 jaar of ouder bent.

-Ben je 18 jaar maar al lid en word je voor november 2020 19, dan word je in november 2020 verwijderd.

-Ben je 18 jaar en wordt je tussen november 2020 en mei 2021 19, dan word je mei 2021 verwijderd.

-Ben je mei 2021 18 jaar, dan word je ook verwijderd.

-Word je na mei 2021 18 jaar, dan word je verwijderd.

 

Verbeter me please als ik het fout heb.

 

 

Ik zag net dat @Pin  al een reactie gepost had en ik ben het daar mee eens. 

Ik was deze (mijn) reactie ondertussen al aan het typen, dus ga ik die ook posten, ter beoordeling. Anders vind ik het zonde van de tijd die ik er in heb gestopt.

 

 

Hi medeforummers en Kindertelefoon,

 

er lijkt wat onduidelijkheid te zijn over de nieuwe regels.

Voor mij is duidelijk wat er geschreven staat en zijn de nieuwe regels duidelijk, maar soms worden er dingen geschreven waarvan dan later gezegd wordt dat ze niet zo bedoeld zijn.

Dus ik denk, weet je wat, ik post een stelling en vraag de Kindertelefoon even duidelijk te maken dat wat ik gepost heb waar is, maar ja, ik kreeg wel een lieve reactie van de Kindertelefoon, alleen stond daar geen antwoord op mijn vraag/geposte stelling in. Dus ik dacht, ik vraag het nog een keertje, zodat Kindertelefoon zelf duidelijkheid kan geven.

 

Maar ja, nu is er een soort discussie, nou ja er wordt wat gepost wat volgens mij niet de juiste uitleg is, dus ga ik mijn visie geven.

 

Eigenlijk is het heel simpel. Er zijn nieuwe regels en die zijn ingegaan op het moment van zeg maar de openbare bekendmaking via dit topic op 5 augustus 2020.

 

 

1 De nieuwe forumleden moeten vanaf nu onder de 18 jaar zijn. 

Uitleg:

Tot 5 augustus kon je als 18 jarige nog wel een account aanmaken en dat kan nu dus niet meer.

 

2 Huidige forumleden van 18 jaar en ouder gaan we niet gelijk van het forum verwijderen (dat zou wel heel vervelend zijn):

  • In november 2020 zullen alle leden die dan 19 jaar zijn verwijderd worden .
  • Vanaf mei 2021 gaan we pas werken met de nieuwe leeftijdsgrens voor de huidige leden en zal iedereen die dan 18 jaar of ouder is verwijderd worden

Uitleg:

huidige forumleden die op 5 augustus 18 jaar of ouder zijn, dus 18 of 19, want als je 20 bent of ouder en je bent hier nog met een actief account dan is er al een hele tijd geleden iets mis gegaan bij de administratie van de Kindertelefoon, omdat het account van iedereen zodra die 19 werd (oude regels) verwijderd werd.

Nu gelden de nieuwe regels en dus wordt je niet gelijk verwijderd als je nu 18 of 19 bent.

 

Daarover wordt verderop wat meer uitgelegd, namelijk:

  • In november 2020 zullen alle leden die dan 19 jaar zijn verwijderd worden .
  • Vanaf mei 2021 gaan we pas werken met de nieuwe leeftijdsgrens voor de huidige leden en zal iedereen die dan 18 jaar of ouder is verwijderd worden

Uitleg:

iedereen die NU een account heeft en 18  of 19 IS en iedereen die in November 2020 19 is, dus dat wil zeggen iedereen die nu nog 18 is maar voor November 2020 19 wordt: die wordt in November 2020 verwijderd

verder geldt dat

vanaf mei 2021 de huidige forumleden die dan 18 jaar of ouder zijn verwijderd worden.

 

Stel je wordt morgen 19, niks aan de hand, dan mag je tot november blijven, dus dan heb je geluk want dan mag je zelfs nadat je 19 bent geworden hier nog een tijdje blijven, dat is een bonus (als je zou willen blijven)

 

Dus volgens mij is het duidelijk, alleen wilde ik voor de zekerheid bevestiging van de Kindertelefoon.

Er is nog wat waarover ik niet 100% blij ben en dat is dat er al langer een discussie of een vraag van forumleden was of het niet mogelijk was om hier langer een account te mogen hebben. Bovendien en dat kan echt niemand die bij de kindertelefoon betrokken is op het niveau van Community Manager zal ik maar even zeggen ontgaan zijn dat we een forumlid hebben die na jarenlang met ziel en zaligheid hier mensen heeft geholpen bijna 19 is en dus kan dit een belangrijk punt zijn voor wat ga ik doen nu ik langer mag blijven.

 

Het lijkt mij en ik kan niet controleren of dat wel of niet gedaan is, maar ik zou als Kindertelefoon denken,  de invoering van die nieuwe regels kan gevolgen hebben voor mensen die bijna 19 zijn. Ben je eergisteren 19 geworden, jammer dan, dan viel je nog onder de oude regels en hebben we inmiddels al afscheid van je moeten nemen. Ben je vandaag 19 geworden of  is zondag of maandag jouw verjaardag dan wordt je ineens verrast met het nieuws dat je iig tot November 2020 MAG blijven

Ik schrijf MAG, want ik kan me heel goed voorstellen dat je al lange tijd er vanuit bent gegaan dat je op je 19e verwijderd zou worden van het forum. Misschien heb je daar je planning voor na die tijd al op aangepast. Bijvoorbeeld, je begint een nieuwe studie in september en dacht al die tijd, mijn afscheid bij het forum is half augustus, dan heb ik nog een paar weken om te wennen aan de nieuwe situatie en dan kan ik vol goede moed aan iets nieuws (studie)  beginnen.

 

Tsja, wat moet je dan doen. Nou, als het jou betreft moet je dat zelf weten. Alhoewel er mensen zijn  (ik ken ze) die het leuk zouden vinden dat je, nu het kan en mag, hier dan nog wat langer  blijft, moet je lekker doen wat je zelf wilt.

 

Ik kan me voorstellen dat het nieuws je overvalt en dat je wat bedenktijd nodig hebt. In dat geval hoef je eigenlijk niks te doen (als iedereen bij de Kindertelefoon op de hoogte is van de nieuwe regels zal jouw account niet worden verwijderd. Zijn ze niet op de hoogte dan loop je de kans dat, ondanks de nieuwe regels, je account verwijderd en dat is dan niet meer terug te draaien ) en dan kun je nadenken of je nog wel of niet iets gaat posten of af gaat bouwen of een eigen datum kiest voor je afscheid. Wat dat betreft kan alles, alleen in November 2020 is het wel afgelopen.

 

Ok, dat was een heel verhaal. Ik ben nu wel benieuwd naar een reactie van de Kindertelefoon of de regels die opgeschreven zijn ook zo bedoeld zijn.

Ik zou nog even met de champagne wachten.

 

Btw, wat me ook opviel is dat er wordt gesproken over ‘in November 2020’ en 'vanaf mei 2021’.

Om te beginnen met dat laatste, daar lijkt me geen discussie over mogelijk, vanaf mei 2021 is dus vanaf 1 mei 2021.

Dat ligt wat anders bij ‘in November 2020’ , dan  vraag in me af is dat op 1 november of 12 november of 30 november of we zien wel in November en werkt je account de ene dag nog wel en de andere dag niet meer. Het zou fijn zijn als daar nog wat meer duidelijkheid over komt.

 

Nou ja, als we dan toch vragen aan het stellen zijn hier, dus graag ook een antwoord daarop.

 

Alvast bedankt voor het lezen. lees gerust met een kritische blik, maar ik kan het niet anders uitleggen dan dit.

 

Groetjes,

M&M's

Ik wacht wel even de reactie af van de Kindertelefoon.  Mij lijkt het namelijk sterk dat je daadwerkelijk als 19 jarige hier nog 3 maanden mag rond pluizen.

Spookyzx. 

We zien het allemaal wel 🤷‍♂️

Reputatie 3
Badge +2

Hoi allemaal,

We snappen jullie vragen! Ik zal deze doorgeven aan Arian zodat hij jullie hier hopelijk wat duidelijkheid over kan geven.
Geniet van deze zonnige dag!

Groetjes,
Griselle
De Kindertelefoon

Hi @Griselle,

 

dankjewel voor je berichtje.

 

Hoe groot denk je dat de kans is dat die reactie op korte termijn (dus zeker voor het weekend) komt?

 

Ik begrijp dat iedereen zijn taken heeft en zijn best doet, maar ik vind het echt heel belangrijk dat er op korte termijn een duidelijk antwoord komt.

Er hangt nogal wat vanaf namelijk.

 

Ik heb onderstaande quote afgelopen week al gelezen, dus een helder antwoord lijkt me dan ook eenvoudig of was er nog niet over alles goed nagedacht en moesten er hier en daar nog wat puntjes op de i gezet worden?

 

Ik wacht jullie reactie af.

 

Groetjes,

M&M"s

Reageer