Badges



Toon eerste bericht

26 reacties

Hoi,

Ja, er zijn regels, maar in principe kun je hier gewoon zeggen wat je wil. De regels die hier gelden lijken mij ook niet meer dan normaal, want daardoor houden we het gezellig en veilig voor iedereen. Hoe zie jij dit dan? Wanneer heb je het gevoel niet te kunnen zeggen wat je wil?

Dat er veel dezelfde reacties zijn, ben ik met je eens. Soms typ ik echt 3 reacties achter elkaar die erg veel op elkaar lijken. Maar ja, de topics lijken dan ook heel veel op elkaar. Het is moeilijk om hele andere dingen te zeggen, als het eigenlijk over precies hetzelfde onderwerp gaat.

Dat sommige topics veel en andere weinig reacties hebben, ligt zowel aan de topic starter als aan andere zaken. Veel topics krijgen maar 1 reactie, omdat de TS verder ook nooit meer reageert. Ja, dan ontstaat er ook geen gesprek... Hele grote topics krijgen regelmatig updates en worden gewoon onderhouden. Vaak door dezelfde mensen. Ook bestaan de meeste lange topics al een poos, dus dan is het logisch dat ze zich uitbreiden en groter zijn dan de meeste topics.

Badges zorgen in mijn ogen niet voor ongelijkheid. Ik kan oprecht niks met al mijn badges. Ook kan iedereen dezelfde badges verdienen. Het is geen subjectieve prijs o.i.d. Iedereen kan de acties uitvoeren om ze te verdienen.

Ik zie de badges als een soort extra bedankje. Ik denk niet dat een badge een reden moet zijn om reacties te plaatsen en ik denk dat dat voor de meeste gebuikers ook niet zo is. Waarom denk je dat je meer macht hebt met badges?

Gr. Pin

Ik was degene die dacht dat je meer macht kreeg van badges, en ik denk het, omdat het waarschijnlijk zo is.

Kijk, als iemand meer aanzien heeft, is hij beroemder. Mensen die beroemder zijn, worden over het algemeen overdonderd door tienermeisjes, zoals Justin Bieber. Het is misschien een slechte vergelijking, maar zo werkt het ook op een forum. Iemand die veel badges heeft, heeft meer aanzien, is beroemder, heeft daardoor meer invloed en is daarom 'machtiger'. Daarom wordt er meer gereageerd op mensen die veel badges hebben.

Net zoals jij, Pin. Iemand noemde jou naam en kende je blijkbaar, alleen, omdat je meer badges had dan anderen. Je wordt dus eerder herkend en bent daarmee machtiger. Je zal eerder serieus genomen worden.

Bovendien is het systeem met badges vergelijkend met een level systeem in een game: hoe meer je speelt, hoe hoger je level. Daarom zijn games zo verslavend. Het is toch niet de bedoeling om de kindertelefoon verslavend te maken? Ik vind niet dat badges horen bij een forum die juist gemaakt is om kinderen zelfverzekerd te maken, niet onzekerder. Ik kan me best voorstellen dat er kinderen zijn die zich onzeker gaan voelen, omdat ze weinig badges hebben.

Daarom vind ik dat badges moeten worden verwijderd. De badges zorgden voor gezelligheid, maar gezelligheid kun je ook bereiken door iets te doen voor IEDEREEN. Dat er iets als een beloningssysteem nodig is voor de kindertelefoon is niet waar, want de meesten zijn actief op het forum, omdat het ze beloond door mensen te helpen. Dat geeft genoeg voldoening; een soort level systeem is daarvoor niet nodig.
Hey, Anoniempje!

De kindertelefoon is zeker wel een plek waar je geholpen kunt worden. Het probleem is dat sommige topics gewoon niet interessant zijn. Daarom wordt er weinig op geantwoord door ons. Op het forum zitten alleen maar jongeren, dus als je echt hulp zoekt, moet je gewoon de kindertelefoon zelf bellen, of met de kindertelefoon chatten.

Dat de kindertelefoon slecht is, is niet waar. Het is al een luxe dat we zoiets hebben hier in Nederland. Het forum is ook leuk, want dan hoeven minder mensen bij de kindertelefoon te werken, maar kunnen we het hier gezamenlijk oplossen.

Je hebt wel een punt met die badges van je. Ik vind dat ook een slecht systeem en het motiveert mensen niet echt om door te gaan. Het motiveert jou zelfs om met het forum te stoppen. Ik zag het uitleggen: de badges zorgen ervoor dat sommigen 'machtiger' worden aangezien dan anderen. Dat is juist wat de kindertelefoon niet wil, toch? Daarom vind ik ook dan die badges verwijderd moeten worden. Ik let er toch niet op.

Groetjes,
Geen_Naam
Hi

Wat jammer dat je je niet geholpen voelt bij de KinderTelefoon. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om je onbegrepen te voelen en om weinig reactie te krijgen op een topic.

Badges zorgen ervoor dat sommige forummers gemotiveerd blijven. Nu en dan een nieuwe badge ontvangen herinnert je aan de energie die je aan het forum geschonken hebt. Het is echter waar wat je zegt, dat de inhoud van een reactie van groter belang is.

Groetjes
Kenshin

Reageer