Vraag

Account logt uit

  • 13 July 2016
  • 5 reacties
  • 267 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik heb altijd heel vervelend ben ik een tijdje op het forum en wil ik ergens op reageren en dan moet ik al weer opnieuw inloggen. Kunnen jullie kijken hoe dat komt?

Groetjes

5 reacties

Hoi BallonLampion,

Goed dat je je vraag hier stelt. In principe is het normaal dat je vanzelf word uitgelogd als je een tijdje niet actief bent. Het kan natuurlijk zo zijn dat het bij jou 'te snel' gebeurd.
Kun je aangeven na hoeveel tijd je word uitgelogd en of het gebeurt terwijl je bezig bent op het forum of juist als je een tijdje niet actief bent?Dan weet ik wat ik kan doorgeven als blijkt dat het toch niet gaat zoals het zou moeten.

Groetjes,

Miralda A, de Kindertelefoon
Ik heb de tijd niet gemeten, maar wel als ik bezig ben op t forum, laatst las ik een best lang topic even helemaal door (alle reactie etc.) en toen wou ik reageren maar moest ik al weer inloggen. Ik moet sws als ik op de site kom (ik heb em altijd in een tabblad) op nieuw inloggen.

Groetjes,

BallonLampion
Hoi BallonLampion,

Als je de site altijd op een tabblad hebt openstaan klopt het wel dat je altijd opnieuw moet inloggen als je een tijd niet actief bent geweest. Dat je opnieuw moet inloggen terwijl je een topic aan het doorlezen bent, klinkt wel vreemd.
Ik zal dit doorgeven aan de mensen die hier over gaan en hoop dat we je zo snel mogelijk een antwoord of een oplossing kunnen geven.

Groetjes,
Miralda A, de Kindertelefoon
Hoi BallonLampion,

We hebben het even voor je uitgezocht! Dit is hoe lang je ingelogd blijft:

- Als je 'Onthoud mijn gegevens' aanklikt bij het inloggen dan blijf je 90 dagen ingelogd. Steeds als je weer actief bent op het forum beginnen de 90 dagen opnieuw te tellen.
- Als je 'Onthoud mijn gegevens' niet aanklikt dan blijf je 48 uur ingelogd, waarbij de 48 uur ook steeds opnieuw begint te tellen als je actief bent op het forum. Als je het venster sluit log je automatisch uit.

Als je je cookies wist dan kloppen bovenstaande punten niet meer: je moet dan altijd opnieuw inloggen. Zou het kunnen dat jij misschien je cookies gewist hebt of niet geaccepteerd hebt? Dan zou dat de reden kunnen zijn dat je steeds opnieuw in moet loggen.

Groetjes,
Moniek
De Kindertelefoon
Hoi BallonLampion,

Ik weet niet of je iets aan mijn antwoord hebt, maar ik vroeg me zoiets ook af en ben gaan experimenteren.

Voor de telefoon:
-Wanneer ik mijn internet applicatie nog open heb staan, dan logt ie niet uit.
-Wanneer ik mijn internet applicatie afsluit via taakbeheer en meteen daarna start ik hem weer op, dan is die uitgelogd.
-Wanneer ik zo'n 10 uur afwezig ben, ookal staat ie nog open in taakbeheer, dan is die wel uitgelogd, soms niet.
Conclusie: Vooral taakbeheer speelt een rol. (Dus of je de applicatie geheel afsluit of alleen maar wegdrukt.)

Voor de laptop/computer:
-Wanneer ik mijn tabblad open heb staan, dan logt ie niet uit.
-Zodra ik mijn internetpagina afsluit en daarna weer opstart is die ook uitgelogd.
-Wanneer mijn laptop uit de slaap- of sluimerstand komt terwijl hij nog open en ingelogd was, dan heeft ie hem uitgelogd.
-Wanneer ik de internetpagina van de KT instel om automatisch te openen bij het opstarten, dan is die uitgelogd. Hetzelfde voor als ik hem opstart via een favorietenlink.
-Als ik hem heel lang open het staan, dan logt ie hem wel uit.
Conclusie: Zodra je niet actief bezig bent op je laptop/computer of de pagina afsluit, dan logt ie uit.

Dit alles geldt natuurlijk niet bij wachtwoord onthouden.

Gr. Pin

Reageer