Aanpassing indeling forum

  • 6 January 2021
  • 7 reacties
  • 349 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Community Manager
  • 243 reacties

Hallo allemaal,

 

Zoals jullie zien is de indeling van het forum op een aantal plaatsen gewijzigd. De belangrijkste reden hiervoor is dat we vanuit jullie het signaal hebben gekregen dat er een thema  over gender en seksuele identiteit mist. Dit hebben wij nu toegevoegd. Je kan in dat deel van het forum al jouw vragen kwijt over LHBTQI+, gender, identiteit enz. We hopen dat het forum hiermee nog completer is.

 

Door het toevoegen van dit thema zullen wij een aantal topics gaan verplaatsen. Mocht je jouw topic, wat bij dit thema hoort, ‘kwijt’ zijn dan staat het waarschijnlijk in dat nieuwe thema. Als je jouw topic daar ook onder geplaatst wil hebben dan kan je dat in dit topic laten weten, dan verplaatsen wij het graag voor je.

 

Omdat wij dit thema toegevoegd hebben maken we gelijk van het moment gebruik om een aantal andere thema's opnieuw in te delen. Zo hebben wij een hoofdthema Lichaam en seksualiteit gemaakt, daaronder vallen de al bestaande categorieën ‘Seksualiteit’, ‘Lichaam en Gezondheid’ en ‘Verslaving’. Wij denken dat het forum daarmee overzichtelijker en gebruiksvriendelijker is.

 

Bedankt voor het meedenken en heb je hier nog vragen over , laat het dan vooral in dit topic weten!

 

Groet,

Luuk, namens De Kindertelefoon


7 reacties

Hallo Luuk/ Kindertelefoon,

Tof dat jullie hiermee bezig zijn geweest naar aanleiding van wat jullie als signaal kregen. Gaaf dat jullie dat oppakken en zo het forum blijven ontwikkelen.

Het lijkt me weer een mooie, waardevolle aanpassing aan het forum!

Ik had wel een vraag: Hoelang blijft dat paarse blok staan?
Want net als de vorige keer klik ik daar perongeluk weleens op in plaats van op versturen, waardoor ik dan weer mijn getypte reactie kwijt ben 😅🙄

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 2
Badge +2

Hoi,

Dank je wel voor je compliment! Dat vinden we altijd leuk om te horen.
Goede vraag wat betreft het paarse blok. Ik ga het navragen en we komen hier zo snel mogelijk op terug met een antwoord. 

Groetjes,
Elena 
De Kindertelefoon

Hey Kindertelefoon!

Ik vind dit echt een hele mooie wijziging! Ik denk dat dit mij erg had geholpen als ik jaren geleden zo veel bij elkaar had kunnen vinden over gender en seksualiteit!

Wel denk ik dat het mogelijk verwarrend is om een subforum te hebben met '’seksualiteit'’ en een subforum met '’seksuele identiteit'’. Ik denk dat met seksuele identiteit geaardheid wordt bedoeld? Is dit niet hetzelfde of bedoelen jullie er meer mee? Anders zou ik persoonlijk overwegen om '’seksuele identiteit” aan te passen zodat het wellicht wat minder verwarrend wordt.

Maar misschien ben ik de enige die 't verwarrend vond, dus kijk maar wat jullie met mijn suggestie doen!

Gr. Pin

Hallo Pin,

 

Wat goed dat je meedenkt! We gaan naar jouw opmerking kijken en geven je zo snel mogelijk antwoord.

 

Groet,

LauraG

 

Reputatie 7
Badge +3

Hey Kindertelefoon!

Ik vind dit echt een hele mooie wijziging! Ik denk dat dit mij erg had geholpen als ik jaren geleden zo veel bij elkaar had kunnen vinden over gender en seksualiteit!

Wel denk ik dat het mogelijk verwarrend is om een subforum te hebben met '’seksualiteit'’ en een subforum met '’seksuele identiteit'’. Ik denk dat met seksuele identiteit geaardheid wordt bedoeld? Is dit niet hetzelfde of bedoelen jullie er meer mee? Anders zou ik persoonlijk overwegen om '’seksuele identiteit” aan te passen zodat het wellicht wat minder verwarrend wordt.

Maar misschien ben ik de enige die 't verwarrend vond, dus kijk maar wat jullie met mijn suggestie doen!

Gr. Pin

Hallo @Pin ,

Leuk om te horen dat je blij bent met de wijziging!

 

Goed dat je jouw zorg ook uitspreekt over de naam. We hebben voor deze naam gekozen na advies van onze jongerenraad. Zij hebben meegedacht over de naam van dit thema en dit kwam er uit. Als het toch te verwarrend blijkt te zijn, dan zullen we de naam zeker aanpassen. 

 

Identiteit zien wij iets breder als geaardheid (maar het ligt ook zeker dicht bij elkaar). Kort gezegd: Geaardheid is de term om aan te geven tot welke gender(s) of geslacht(en) je je aangetrokken voelt. Identiteit betrekt aanvullend ook iemands volledige persoonlijke beleving erbij. 

 

Groet, 

Luuk (De Kindertelefoon)

Reputatie 7
Badge +3

Hallo Luuk/ Kindertelefoon,

Tof dat jullie hiermee bezig zijn geweest naar aanleiding van wat jullie als signaal kregen. Gaaf dat jullie dat oppakken en zo het forum blijven ontwikkelen.

Het lijkt me weer een mooie, waardevolle aanpassing aan het forum!

Ik had wel een vraag: Hoelang blijft dat paarse blok staan?
Want net als de vorige keer klik ik daar perongeluk weleens op in plaats van op versturen, waardoor ik dan weer mijn getypte reactie kwijt ben 😅🙄

Groetjes,
Simply Me

Hallo @Simply Me ,

Dank voor je bericht en fijne woorden.

 

Dit paarse blok blijft deze keer niet zo heel lang staan (vanmiddag misschien alweer weg). We willen iedereen de kans geven om het te lezen, zodra er niet veel reactie (meer) komen dan kan het vaak weg.

Wel komt er binnenkort waarschijnlijk nog een mededeling en zal er een anders paars blok in de plaats komen. We houden er rekening mee dat we dat ook weer weghalen. 

 

Groet, 
Luuk (De Kindertelefoon)

Hee Kindertelefoon,

Zelf vond ik het ook een beetje verwarrend met ‘seksualiteit’ en ‘seksuele identiteit’ Maar met de uitleg van Luuk begrijp ik het en denk ik dat identiteit wel een goede keuze is. Omdat het inderdaad net wat meer omvat dan geaardheid.

Wat ik wel verwarrend vond is dat je het subforum ‘Lichaam en seksualiteit’ hebt en onder dat subforum valt de categorie ‘Lichaam en gezondheid’. Eigenlijk geef je dus twee keer iets met ‘Lichaam’ aan. Het een als subforum met seksualiteit en het andere als categorie met gezondheid in het subforum en dan heb je ook een losse categorie ‘seksualiteit.’ Het subforum en de categorie zelf zijn wel duidelijk, maar die benaming is eigenlijk wel gek. Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel, want ik heb het idee dat ik het niet heel duidelijk kan uitleggen. Ik zat na te denken over of je het dan anders zou kunnen noemen en hoe, maar daar kon ik niet echt een goede suggestie voor bedenken :)

Groetjes,

Simply Me

 

Reageer