Vraag

Zwemmen en afscheiding


  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyhoi,

je kan het al aan de titel zien, maar ik ga binnenkort baantjes trekken met een hele goede vriendin. Nu heb ik een week geleden voor het eerst afscheiding gekregen en ik voel me er nog een beetje onzeker over. Ik heb veel vragen en ik weet eigenlijk ook nog niet echt ‘hoe het werkt’. Dus bij deze: kan je zwemmen als je afscheiding hebt? Ik wil het trouwens ook liever niet aan haar melden dat ik afscheiding heb want ik vind het niet nodig en ik vind het een beetje awkward (ook al heeft iedere meisje/vrouw afscheiding). Kan iemand me helpen?

Groetjes soyeonx.


12 reacties

Reputatie 1
Badge

hallootjes,

ik denk zelf dat je gewoon kunt gaan zwemmen met afscheiding, je hebt niet heel veel afscheiding in 1 keer dus de kans dat je zult doorlekken is zo goed als weg! Ik zelf heb ook al vaker gezwommen sinds dat ik afscheiding heb en er is nog nooit iets ‘raars’ gebeurd of iets in die richting! Maarre alvast veel plezier! :kissing_heart:

 

xxx

hallootjes,

ik denk zelf dat je gewoon kunt gaan zwemmen met afscheiding, je hebt niet heel veel afscheiding in 1 keer dus de kans dat je zult doorlekken is zo goed als weg! Ik zelf heb ook al vaker gezwommen sinds dat ik afscheiding heb en er is nog nooit iets ‘raars’ gebeurd of iets in die richting! Maarre alvast veel plezier! :kissing_heart:

 

xxx

 

Heyhoi @anoniempjuhh123,

super erg bedankt voor je bericht. Ik voel me al wat zekerder en ik denk dat ik gewoon ga zwemmen. Ik kan me niet de hele tijd in een hoekje gaan verstoppen omdat ik afscheiding heb. Ik wil gewoon weer leuke dingen doen.

Groetjes soyeonx.

Hey soyeonx

 

Je kan gerust gaan zwemmen met afscheiding. Aangezien je slechts erg kleine hoeveelheden afscheiding verliest, is het vrijwel niet te merken tijdens het zwemmen. Geniet maar van het baantjes trekken, zonder je zorgen te maken om datgene waar zo velen last van hebben. Het is heel normaal om afscheiding te hebben, en dit hoeft je inderdaad niet tegen te houden om een fijn leven te leiden :swimmer::cartwheel::mountain_bicyclist:

 

Gr. Kenshin

Oké, heel erg bedankt voor je antwoord @Kenshin!

Groetjes soyeonx.

Hoi soyeonx,


Zoals de rest al zegt, kan je gewoon gaan zwemmen. Zwemmen zal namelijk geen invloed hebben op je afscheiding. Ik heb ook last van afscheiding en ben pas gaan zwemmen met vrienden bij een meer. Er is niks raars gebeurd en het was gewoon net zoals anders, toen ik nog geen afscheiding had. Vergeet niet dat die vriendin van je misschien precies hetzelfde heeft! Er zullen namelijk veel meer meisje zijn die ook dit probleem hebben en er misschien ook erg onzeker over zijn. Maar daar heb je deze website voor! Hier kan je alle vragen kwijt en kom je mensen tegen die precies hetzelfde hebben als jij. Ik hoop dat jou dat ook wat steun geeft! Wat ook kan helpen is dat je er met iemand over praat, zoals je ouders, je vriendinnen, of misschien wel familie? Als je je hier toch niet helemaal fijn bij voelt, moet je het niet doen. De enige reden waarom je het namelijk zou doen is omdat het jou misschien helpt. Dus als je je er niet fijn bij voelt moet je het niet doen, want dan heeft het al geen nut meer… 

- Anoniempje_2005

Heyhoi @Anoniempje_2005,

Heel erg bedankt voor je reactie! Je bericht steunt me heel erg. 
Ik wil het er eigenlijk wel graag met mijn moeder over hebben. Maar ik ben gewoon zo’n watje en durf hier niet zo makkelijk en open over te praten. Ik vind het fijn als ze het weet. Op die manier kan ik ook vragen om inlegkruisjes. Zij heeft dit inderdaad ook meegemaakt, dus misschien heeft ze nog tips.
Ik vind het alleen wel een beetje spannend... Hoe kan ik het beste aan mijn moeder vertellen dat ik last heb van afscheiding? Gewoon van: “Hey mam, ik wil het graag ergens met je over hebben. Ik heb sinds een weekje last van afscheiding. Wat kan ik hier tegen doen?” Kan ik het zo aan haar vertellen? Hoe heb jij het aan je moeder verteld? 

Groetjes soyeonx.

Hoi soyeonx,

Goed dat je het wil gaan vertellen aan je moeder. Dat zal namelijk toch wel een keer gebeuren, als je er maar klaar voor bent! De manier die je voorstelde om het haar te vertellen zou inderdaad een hele goede manier zijn. Doe het maar op een moment waar je niet gestrest bent en een goed humeur hebt. (Dan kan je zoiets veel makkelijker aan!) Aangezien je het best spannend en moeilijk vindt om te vertellen, kan het misschien helpen om het op een moment te doen waar jullie bijvoorbeeld net de auto instappen om naar de supermarkt te gaan. Zo krijg je dat jullie gesprek geen uren gaat duren en dat het gewoon blijft bij een “hey mam, ik heb sinds een paar weken last van afscheiding” en een “ooo, ok”. Een andere keer zullen jullie er vast nog wel een keer op terug komen, maar dan is het van tevoren dus even kort gezegd en kunnen jullie het allebei even laten bezinken. Het zal namelijk een hele opluchting zijn als je het even snel hebt gezegd. Als je het dus zo kort doet, voorkom je ongemakkelijke momenten. Vergeet niet dat ze het zelf ook meegemaakt heeft en dat zij het vroeger vast ook spannend vond. Ze zal je echt wel begrijpen en ze weet echt wel hoe je je voelt, ook al heb je het misschien niet eens gezegd. Moeders kennen hun kinderen wel, hoor! (; 
Ik hoop dat het goed zal gaan, ik hoor het nog wel! Ooo en noem jezelf alsjeblieft geen watje! Het is namelijk heel logisch dat je het spannend vindt. Dat heeft iedereen, waaronder ik… 

- Anoniempje_2005

Heyhoi @Anoniempje_2005,

bedankt voor de vele tips. Hier heb ik echt wat aan!
Mag ik missschien vragen hoe jij het aan je moeder hebt gevraagd? En reageerde je moeder daar heel begripvol op of was ze eerst een beetje stil? Ik ben namelijk vooral bang voor een lange awkward stilte…

Groetjes soyeonx.

Hoi soyeonx,

Volgens mij was het bij mij zo dat ik niet gelijk een link legde aan afscheiding. Dus ik ging meer met een vraag naar mijn moeder. Ik zei dat ik de laatste tijd allemaal iets in mijn onderbroek had en toen zei zij dat dat waarschijnlijk afscheiding was. Ze gaf me gelijk de tip om inlegkruisjes te dragen. Geen ongemakkelijke momenten dus. Als je die momenten wilt voorkomen, kan je dus misschien met een vraag komen. Dus zo zeggen van “mam, ik heb nou sinds een week afscheiding. Wat kan ik hier tegen doen?” Dan is het dus een vraag, zal ze gelijk antwoorden en valt er dus geen stilte. Ook kan je dan die vraag stellen op een moment dat je bijvoorbeeld net naar boven, naar je kamer wilt gaan. Dan loop je naar de deur, je blijft in de deuropening staan, je stelt je vraag en dan zal ze waarschijnlijk gewoon zeggen “ooo, misschien kan het helpen als je bijvoorbeeld inlegkruisjes draagt, ik zal er wel een paar voor je kopen”. Vervolgens zeg je “ok, bedankt” en dan loop je naar je kamer. Geen stiltes, je moeder weet er van, je kan gelijk weglopen en ze heeft je ook nog eens tips gegeven! Natuurlijk is dit een voorbeeld, je moet voor jezelf het juiste moment uitkiezen. 

Ik hoop dat het goed zal gaan en dat het niet zo ongemakkelijk wordt. Je moeder zal je echt wel begrijpen en je goed helpen. Daar is ze tenslotte moeder voor en ze heeft het zelf ook meegemaakt. 
Ik hoor het nog wel… (:

- Anoniempje_2005
 

Heyhoi @Anoniempje_2005,

bedankt voor al deze tips! Je hebt me super erg geholpen en ik vind het fijn om de ervaring(en) van anderen te horen. Super erg bedankt! Ik ga het binnenkort aan mijn moeder vertellen want daar voel ik me goed bij. Ik laat het je nog even weten.

Groetjes @soyeonx.

Hallo soyeonx :)

Ik heb even gelezen, goed dat je het gaat vertellen aan je moeder want he, zij is tenslotte ook jong geweest en heeft waarschijnlijk ook afscheiding gehad. Je kunt gewoon tegen je moeder zeggen '’Ik heb een issue, ik heb een soort van afscheiding'’. Je kunt denk ik gewoon zwemmen met afscheiding.

-TheMightySlayer <3

Heyhoi @TheMightySlayer,

heel erg bedankt voor je antwoord!

Groetjes soyeonx.

Reageer