Vraag

Zwanger!

  • 17 October 2019
  • 5 reacties
  • 267 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heey allemaal, 

Ik ben 15 jaar en 36 weken zwanger van mijn 1e kindje. Maar ik ben bang voor de bevalling! Mijn ouders willen mij niet meer helpen vanwege mijn leeftijd, en de vader is niet meer in beeld. Iemand tips voor eeb onbezorgde bevalling? 


5 reacties

Hoi!

Wat bijzonder dat je op zo’n jonge leeftijd zwanger bent. Ik raad je aan om contact op te nemen met een GGD bij jou in de buurt, daar krijg je hulp en informatie van professionals. Ik neem aan dat je van plan bent het kind te houden? Zo ja, de medewerking van je ouders is dan uitermate cruciaal voor het voorzien van levensbehoeften en ondersteunen van het kind. Ook raad ik je aan om contact te zoeken met de Kindertelefoon, zij kunnen je verhaal aanhoren en plekken aanwijzen waar je informatie en ondersteuning kunt krijgen.

Ik hoor graag van je, groetjes!

Hoi,

Ik ben zeker van plan om het kind te houden. De GGD weer van deze situatie af alleen ze kunnen niks voor mij doen omdat ik nog zo. Jong ben en geen medewerking van mijn ouders heb

Hoi,

Ik ben zeker van plan om het kind te houden. De GGD weer van deze situatie af alleen ze kunnen niks voor mij doen omdat ik nog zo. Jong ben en geen medewerking van mijn ouders heb

Hoi!

Ik kan me niet voorstellen dat de GGD zegt dat ze niks voor jou kan doen. Ik raad je heel erg aan om een goed gesprek met je ouders te voeren zodat zij jou gaan helpen, op jouw leeftijd is het echt zowat onmogelijk zonder hulp van je ouders.

Groetjes!

Bedankt, het is misschien idd wel een goede oplossing 

Hoi

 

Ik stel voor dat je, zoals nogsteedsanoniem zei, contact opneemt met de Kindertelefoon. Daar zou je doorverwezen kunnen worden naar een organisatie die je verder kan helpen. Je hoeft er niet alleen voor te staan, en het is verstandig van je dat je op zoek gaat naar hulp. In ieder geval lijkt het me nuttig om langs te gaan bij de huisarts, zodat deze je door kan verwijzen naar een gynaecoloog. Deze kan nu en dan controleren of alles goed gaat. 

 

Groetjes

Kenshin

Reageer