Vraag

Zijn er manieren om sneller langer te worden?

  • 18 July 2021
  • 2 reacties
  • 95 Bekeken

Badge

Hoi iedereen die dit leest, zoals jullie al kunnen zien aan de titel van mijn vraag gaat mijn vraag over lengte. Ik ben 15 jaar en 6 maanden oud en 1.77 M. lang. Dit klinkt misschien wel oké voor een 15 jarige jongen maar iedereen die ik ken is veel langer dan wat ik ben en dat terwijl ik vroeger juist langer was dan hun. En zelfs mijn 14 jarige broertje heeft mij al bijna ingehaald qua lengte en ik wil echt niet de kleine oude broer zijn. Dus zijn er manieren waardoor je snel(ler) een beetje langer wordt? Ik weet dat je je niet te druk moet maken om lengte maar ik kan niet anders want iedereen zegt tegen mij dat ik niet heel veel ben gegroeid en ik schaam me ook best wel veel voor mijn relatief korte lengte dus ik wil echt heel graag langer worden.
Alvast bedankt voor het reageren!


2 reacties

Heyy

 

1,77m is inderdaad een prima lengte voor een 15 jarige! Het is misschien vervelend dat je vrienden allemaal groter zijn en dat je broertje ook snel groeit, maar schamen is echt niet nodig! Waarschijnlijk groei jij ook nog wel een beetje.. Alles komt op zijn tijd en iedereen groeit op een ander tempo!

 

Er zijn niet echt magische manieren waardoor je ineens een stuk groter wordt. Jouw lengte is namelijk genetisch bepaald (staat in je DNA vast) en dat valt niet echt te beïnvloeden.

 

Dingen waar je wel op kan letten die mogelijk je lengte een beetje beïnvloeden zijn dat je goed / gezond eet, goed beweegt en een goede nachtrust hebt (tijdens het slapen produceert je lichaam namelijk groeihormonen en tijdens het slapen groei je dus ook).

 

Groetjes van mij!

Hey, ik heb letterlijk precies hetzelfde… Ik ben ook 15,5 en ook ong 1,77m en was vroeger ook altijd een van de grotere en nu niet meer. Ik denk niet dat je heel veel kan doen behalve gewoon gezond eten natuurlijk, maar wat je wel anders kan proberen is om gewoon breder en sterker te worden?

Reageer