ziek?

  • 6 January 2018
  • 5 reacties
  • 127 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoiii ik ben nu een meisje van 14 jaar maar sinds de laatste tijd begin ik me heel raar te voelen bijvoorbeeld ik heb hoofdpijn maar soms gewone hoofdpijn en soms dan gewoon hoofdpijn aan een kant en soms voelt het niet als hoofdpijn maar dan voelt het anders ik weet alleen niet echt hoe ik het uit moet leggen het is ook zo dat ik soms vergeet om te ademen als ik naar iets staar en dat vind ik ook heel raar en gister avond toen ik op bed lag dacht ik opeens dat mijn bed aan de andere kant van de kamer stond en daarna dacht ik voor heel even dat het beweegde natuurlijk is dat niet zo maar ik laat het hier wel even bij want anders word het te lang weet iemand mischien wat deze dingen beteken heb ik mischien een ziekte ofzo?

5 reacties

Hoelaat ga je naar bed? Want het kan ook komen dat je te weinig slaapt.

Groet,
Evalynn
Meestal ga ik wel op een normale tijd naar bed op schooldagen ga ik tussen half tien en tien uur op bed en als ik moe ben iets eerder en in het weekend meestal tussen 11 en 12 uur
Meestal ga ik wel op een normale tijd naar bed op schooldagen ga ik tussen half tien en tien uur op bed en als ik moe ben iets eerder en in het weekend meestal tussen 11 en 12 uur

Dat is opzicht mooie bedtijd, je kan ook even bloedprikken of je misschien vitamines mist of iets anders?
En weten je ouders hier ook van?
nee me ouders weten er niks van ik wil eerst kijken als het beter gaat worden ik wil ze niet ongerust maken als het mischien helemaal niets is
Hoi!

Klinkt niet zo fijn. Die symptomen zijn heel algemeen, en kunnen door van alles veroorzaakt worden. Dingen die vaak voorkomen zijn vermoeidheid, een vitaminetekort, een vochttekort, suikertekort... Er is veel mogelijk.

Je gaat op goede tijden slapen. Slaap je goed door in de nacht? Word je vaak wakker 's nachts?

Het is winter, en dan komt het wel eens voor dat mensen een vitamine-D tekort hebben. Vitamine-D verkrijg je via de zon, dus als de zon schijnt, is het goed om even naar buiten te gaan, al is het maar een wandeling van 20 minuten. Frisse lucht is altijd goed meegenomen.

Drink je genoeg? Je lichaam heeft vocht nodig. Water is het gezondst, maar in thee zitten ook vaak gezonde stoffen, bv. groene thee.

Genoeg eten is ook belangrijk. Vitamines en calorieën zijn onmisbaar, dus zorg dat je die genoeg binnenkrijgt. Eet je genoeg groenten en fruit? Nootjes als tussendoortje zijn ook heel gezond.

Als je klachten niet snel verdwijnen, is het toch aangewezen om eens naar de huisdokter te gaan. Hebben jullie op school een schoolverpleegster? Die heeft misschien nog wat tips voor jou.
Je wilt niet dat je ouders zich onnodig ongerust maken, maar jouw gezondheid gaat hier toch even voor. Naar de huisdokter gaan hoeft helemaal niet te betekenen dat er iets mis is. Beter voorkomen dan genezen.

Beterschap!

Groetjes
x

Reageer