Zelfmoord & depressie

  • 24 January 2018
  • 37 reacties
  • 734 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben er klaar mee ..
Ben ik de enige ?
Elke dag dat gevoel van alleen zijn , bang , dat je niet nodig bent en de ondragelijke pijn ..
Ik snij mezelf soms .. weet is dom en moet het niet doen maar is automatisme geworden ofz ..
Laatste jaar .. voel ik me gwn niet zo goed eigelijk
In begin kon ik mijn toneelstukje nog goed volhouden gewoon mee lachen alsof er niks aan de hand was .
Maar laatste weken kan ik dat zelfs niet meer
Heb super veel problemen op school en thuis
En dan raak je op en vermoeid en denk je waarom ben ik er nog ?
Als ik naar school loop moet ik langs het water en een drukke weg
Elke keer denk ik wat als ik nu erin/ervoor spring .. ?
Wie zou me missen ?
Wat moet ik hiermee ..

37 reacties

Bedankt ik ga het proberen
Je moeder voelt zich niet verdrietig door jou, maar door de situatie. Ik wil niet dat jij je schuldig voelt, want het is niet jouw schuld. Er hoeft ook helemaal geen schuldige te zijn, de situatie is zoals ze is.

Lief dat je thee voor haar hebt gezet. Dat kun je nog eens doen, en deze keer voor jullie twee. Je kunt aan je moeder vragen waar ze nog mee zit, en waarom ze die avond met tranen in haar ogen aan de eettafel zat. Misschien zit je moeder met vragen waar jij een antwoord op kunt geven. Dat antwoord kan verduidelijking brengen voor je moeder. Je moet je niet gedwongen voelen om over bv. je angsten te gaan praten als je dat niet wilt, maar een gesprek tussen je moeder en jou kan veel betekenen.
Mijn mentrix en vertrouwings persoon hebben gelukkig nieta gezegd. Alleen gister hadden mn moeder en ik weer een gesprek en ze moest bijna huilen toen zei ik dat ze zich niet zo druk moest maken en dat het echt goed kwam. Toen heb ik wat thee voor haar gezet en ging ik naar boven even later ging ik mn tandenpoetsen en zat ze met traanogen aan de eetafel. Ik wil niet dat mn moeder zich zo voelt door mij wat moet ik doen???
Dat is misschien wel goed. Ze geeft je tijd om er even over na te denken, maar als het niet beter gaat, gaan jullie toch hulp zoeken. Hoe is dat gesprek met die vertrouwenspersoon en mentrix gegaan?
Mijn moeder wilde vanochtend ff praten 😑 uiteindelijk heeft ze gezegd ofzo dat als ik het niet wil het niet hoeft maar als het na een paar weken hetzelfde is dan wilt ze naar de huisarts ofzo
Je angsten komen terug en worden sterker als je erover praat. Dat is niet fijn natuurlijk. Waarschijnlijk zitten de angsten heel diep, en zijn ze nooit goed verwerkt, en komen ze daardoor steeds terug in een gesprek.

Ik denk dat het allereerst belangrijk is dat je vertelt dat praten over angsten, je angstig maakt. Als ze dat weten, kunnen ze de zaak misschien op een andere manier aanpakken. Jij bent vast niet de enige die hier last van heeft. Geef maar aan dat je praten hierover niet fijn vindt, en misschien kunnen ze dan voor jou een andere aanpak vinden.
Vroeger toen ik wat kleiner was had ik een angststoornins (die is nog niet helemaal over maar wel bijna) alleen hoe meer ik er met mensen over moet praten wat er allemaal gebeurd is enzo hoe erger de angsten werden. Ik ging naar huis artsen psychologen fysio jeugdzorg telkens moest ik mn verhaal opnieuw vertellen en beleefde ik het weer opnieuw en werd het steeds erger. Eentje hielp wel redelijk maar op het moment dat ik diegene het meest nodig had ging ze op een spontane vakantie en stuurde ze me ergens anders heen. Dat liep niet zo goed af.
Heb je een gesprek gehad met je mentrix en/of vertrouwenspersoon? Je vindt het misschien niet fijn, maar in zo'n gesprek kun je aangeven wat je wilt. Het heeft geen zin om gesprekken te blijven hebben met mensen die jou niet liggen, maar die mensen kunnen jou wel doorverwijzen naar andere personen.
Hoi,
Ik ken iemand die eigenlijk precies het zelfde had als jij, natuurlijk niet fijn!! Maar k heb diegene proberen te helpen aangezien ze echt op een twijfelpunt zat... maar wat bij haar heel erg hielp is alleen denken aan de leuke dingen, ook al lijken die dr op dat miment helemaal NIET te zijn. Maar toch ze zijnde echt wel! Al is het een leuke youtube videso of een klein complimentje. Ik weet dat het heel dom klinky maar probeer te letten op alle kleine leuke dingetjes! En probeer jezelf niet te snijden. Het zit in je hoofd en je kan er niks aan doen! Bedenk zelfmoord is geen optie. Ook al is het op dat moment heel erg aantrekkelijk. Denk ook na over anderen die het moeilijk krijgen als jij dit doet. En het is tijdelijk maar bij heel veel duurt het langer en is het heftiger. Probeer vol te houden!!!!!
Heey, ik weet niet of deze reactie je kan helpen want ik heb hier geen ervaring mee maar ik wil het wel proberen voor je. Ik heb sinds een paar weken last van een stikangst ( angst dat je in alles wat je doorslikt gaat stikken) en ik heb het gevoel alsof niemand me begrijpt omdat slikken zo normaal is. Ik ben naar de huisarts geweest die mij door verwees naar een therapeut/ psycholoog. En deze gaat mij helpen van mijn klachten af te komen en ze zegt dat ik er na 4 of 5 keer al wel af kan zijn. Misschien kan jij dit ook proberen praat er met mensen over en zoek iemand die je hierbij kan helpen. Misschien zie je hier erg tegen op maar het kan je echt wel helpen. Een therapeut if psycholoog kan zorgen dat jij weer positief in het leven staat want er zijn echt wel mensen die jouw nodig hebben dat geloof ik echt. Ik vermijd door mijn stikangst bijv. Soms eten en drinken en ik weet dat ik dit NIET moet doen maar ja dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Door mijn angst heb ik nu al bijna een maand het gevoel dat ik niet meer gelukkig ben, ik huil elke dag omdat ik wil dat het weggaat dan praat ik er ook over. Als dit niet kan met iemand die ik vertrouw zoek ik verschillende forums op die mij kunnen helpen erover te praten en geloof me dit helpt echt. Ook kan je proberen aan de positieve dingen te denken bijv. Aan jouw droom toekomst hoe wil jij dat deze er uit gaat zien en week hier naar toe. Maak je dromen waar. Ik heb geen idee of dit advies je helpt maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes!

P.s je kan bijv. chatten op de ggd.nl chat of inderdaad kindertelefoon en ander forums.
En als je een psycholoog/ therapeut nodig hebt kan je misschien contact opnemen met GGnet.
mijn vader is wel wat afgekoeld alleen hij is nog erg van streek over mn beschadigingen. Mn vriend slaapt bijna de hele dag en dat laat ik maar zo vgm heeft hij wel veel slaaptekort enzo dus het is goed dat hij nu rust ook al appen we wel regelmatig vooral s'avonds en op zaterdag skypen we de hele nacht door maar we vallen wel in slaap tussendoor. Ik moet zoals gewoonlijk maandag weer naar school maar dan is mn mentrix er weer en de vertrouwenspersoon er weer (die waren er vrijdag niet) ik ben bang dat ze op gesprek willen en ik haat dat echt.
De vertrouwenspersoon voelt niet helemaal juist. In dat geval raad ik je aan om te blijven zoeken naar een persoon waar je je wel goed bij voelt. Je kunt via die vertrouwenspersoon in contact komen met een psycholoog. Veel mensen moeten eerst wat zoeken voordat ze de juiste persoon om hen te helpen vinden, maar als ze die vinden, zien ze meestal in dat het het zoeken waard was.

Je vader heeft niet zo gezellig gereageerd. Hij is vast geschrokken, en heeft vooral dat uitgewerkt. Nu hij al wat bekomen is van het nieuws, doet hij al anders? Probeert hij je te begrijpen?

Niet leuk voor je vriend en voor jou dat hij ziek op bed ligt. Jullie kunnen elkaar opfleuren met leuke berichtjes of telefoontjes, om toch nog bij elkaar te zijn.
De vertrouwings persoon vindt ik ook niet heel aardig of nou ze is wel aardig maar ik kan het gewoon niet goed met haar vinden. Ze hebben mn ouders al gebelt en mn vader nou ja het is niet zn leuke avond geweest. Ik kon wel steun krijgen van mn vriend maar die ligt nu kotsend op bed met koorts dus niet zo handig
Er is verandering gekomen in de situatie. Veel dingen zijn uitgekomen. Nu komt het proces naar hulp opgang, en ik hoop dat je snel de juiste hulp voor jou krijgt.

Ik begrijp dat het nu allemaal heel eng lijkt, en dat het veel stress met zich meebrengt, maar de mensen die het hebben doorverteld van het snijden hebben dat gedaan met de beste bedoelingen, uit ongerustheid voor jou. Is de vertrouwenspersoon dezelfde persoon als je mentrix? Je mentrix mag je niet zo, maar kan je het goed vinden met die vertrouwenspersoon? Ik veronderstel dat je vooral gaat praten met de personen van leerlingenbegeleiding, die niet per se dezelfde zijn als je mentrix.

Schrijven ligt mij ook beter. Zeg dat maar, dat je liever schrijft. Misschien kun je een brief schrijven met daarin alles wat er gaande is, en die afgeven, zodat, i.p.v. dat jij alles uit moet leggen, die vertrouwenspersoon die brief kan lezen.

Dit moment is heftig en ingrijpend, omdat er een hoop gaat veranderen, maar ik ben ervan overtuigd dat het kan veranderen in positieve richting. Als je de hulp krijgt die je nodig hebt, kun je je snel beter gaan voelen.

Je kunt zeggen dat je graag even wilt wachten met het inlichten van je ouders tot je moeder weer beter is. Ik kan niet garanderen dat ze dat gaan doen, maar vragen kan geen kwaad.

Kun je steun zoeken bij je vriend? Kun je hier met hem over praten?
De afgelopen dagen ging het best goed ik kon me aardig inhouden mezelf niet te beschadigen. Ik had gister avond ruzie met mn ouders en mn broer en mn vriendin toen kon ik er niet meer tegen en daarna zat heel mn arm onder krassen enzo. Het bloedde enorm veel en daarna voelde ik me heel slap. Maar ik had vandaag gym en tijdebs het omkleden zag iemand het die vertelde het tegen nog twee mensen en die zijn daarna naar de vertrouwings persoon gegaan. Nu gaat school mn ouders bellen en word ik waarschijnlijk morgen uit de les gehaald enzo. Ik krijg nu super veel stres en als ik nu niet zn supervriendje had zou ik er ws al niet meer zijn? mijn moeder is vandaag oppeens ook erg ziek dus als ze het hoort gaat het alleen maar slechter ik wil gewoon niet dat ze het nu weten en ik wil ook niet dat mn mentrix het weet want ik mag haar niet. Ik wil er niet met mensen over praten want dat kan ik niet. Ik kan het wel opschrijven enzo maar praten?.
Wat fijn dat je dat zegt 🙂 Vind ik echt heel lief!
100divergent11, ik wilde even zeggen dat ik het super fijn vind dat je overal zo goed op reageert en echt probeert te helpen. Heelerg bedankt daarvoor.
Je vriendin lijkt zich moeilijk te kunnen inleven in jouw situatie. Ze heeft gelijk als ze zegt dat je moet ophouden met jezelf pijn te doen, maar ik denk dat ze niet volledig snapt hoe jij je voelt.

Ik denk dat je meer geholpen gaat zijn door met iemand te praten die je snapt, die je begrijpt. Daarom is een psycholoog misschien een optie. Vind je het ok om aan je ouders te vragen of je eens een gesprek met een psycholoog mag hebben? Je hoeft niet meteen alles aan je ouders te vertellen, dat mag natuurlijk, maar je kunt ook zeggen dat je niet goed in je vel zit, en daarom graag eens een gesprekje wilt.
mijn vriendin die vraagt alleen maar waarom zou je het doen, ik snap jou echt niet, je moet echt ophouden enzo. de huisartsen bij ons zijn niet zo heel chill, eentje miss wel die is nieuw maar alsnog dan moeten je ouders toch een afspraak maken? Ik weet niet meer of ik het wel wil vertellen het gaat best goed nu alleen het blijft fijn om mezelf te beschadigen
Je hebt er met je vriendin over gepraat. Dat was een goede beslissing. Je zit er niet meer alleen mee.
Ze doet er verder niets mee zeg je, maar steunt ze je toch? Probeert ze advies te geven?

Als de mensen op school je niet echt liggen, kun je naar de huisarts gaan. Die heeft evenwel beroepsgeheim, dus daar ben je veilig.
mijn mentrix mag ik niet zo erg en de conciƫrges zijn ook niet bepaald leuk. maar mijn vriendin heeft mn krassen opgemerkt dus die weet er nu van. zij luistert gewoon naar mij alleen doet er gelukkig veder niets mee
Je vertrouwenspersoon wilt alleen over problemen van vroeger praten. Ze gaat niet in op je recente problemen. Misschien snapt ze niet hoe het voor jou is, en kan ze zich niet zo goed inleven in jouw situatie.

Is er op school een andere leerkracht, mentor, leerlingenbegeleider of iets dergelijks? Het kan dat die persoon niet de functie heeft als leerlingenbegeleider of vertrouwenspersoon, maar als bv. de conciƫrge de persoon is waar je je het beste bij voelt, is dat prima. Het belangrijkste is dat je je goed voelt bij die persoon.

Wat fijn om te horen dat die jongen je zo blij maakt 🙂 Ik ben blij dat je hij je belangrijk doet voelen, want dat gevoel is terecht; jij bent belangrijk!
Ik had er een maar dat werkte niet de soort problemen van vroeger kwamen weer naar boven want dat was het enige waar ze over wilde praatten daat hielp mij echt niet. Ik heb btw die jongen veel beter leren kennen en hij vroeg me nog een x ik heb ja gezegd sindsdien voel ik me zoveel beter ik heb me niet super veel meer gesneden en hij geeft me het gevoel dat ik belangerijk ben. Hij is gewoon perfect en ik ben zo blij voor het eerst in maanden ben ik echt blij?
Hebben jullie een vertrouwenspersoon op school? Zij luisteren naar je probleem en willen je heel graag helpen.

Deze mensen weten wat ze moeten doen om iemand met deze negatieve gevoelens te helpen.

Je kunt bij hun je verhaal kwijt en ze mogen niks door vertellen!!
Wat heeft hij grof gereageerd! Je moet hem inderdaad niet geloven, want het is totale onzin wat hij vertelt. Er zijn veel mensen die om je geven, veel meer dan je denkt, kijk om te beginnen maar naar je ouders. Geloof niet in de gemene dingen die hij gezegd heeft. De kans is groot dat hij spijt krijgt van wat hij gezegd heeft.

Je bent al gevraagd door iemand anders, maar wilt hem eerst beter leren kennen. Dat heb je goed gedaan.
Het is winter, en ik ken weinig mensen die nu met korte mouwen rondlopen, dus hij gaat het vast niet zien.

Wacht maar het goede moment af om het aan je ouders te vertellen. Wacht alleen niet te lang. Je hele rechterarm zit al onder de krassen, dat is een teken dat er verandering in de zaak moet komen.

Reageer