Vraag

Zelfmoord

  • 4 June 2018
  • 6 reacties
  • 201 Bekeken

Badge +1
Hay,

Ik zit echt in een groot dilemma.

Ik ben ongeveer 2 maanden geleden opgenomen op een gesloten afdeling voor cuicide. Hiervoor ook al 2x eerder. Heb ook al meerdere malen proberen me polsen door te snijden en voor de trein te springen maar iedere keer als ik weg loop word ik terug gebracht door politie.

De laatste maand vooral merk ik dat het steeds slechter gaat en ook meer pogingen doe en ook meer me kansen doe plannen.

Ik snij mezelf nu ook al een maand of 6. Laatste tijd echt 1 of meerdere malen per dag en kom hier niet vanaf.

aangepast door de Kindertelefoon

6 reacties

Hee,
Als afleiding niet helpt, kan he misschien van die zen-oefeningen doen, dus yoga, mediteren, lenig doen, dat soort dingen. Of je creatief uiten (ik schrijf al jaren liedjes en ik heb nooit geweten dat ze zo gaaf zouden worden). Er zijn zoveel dingen die je kan doen, niet door je gevoelens te negeren, maar door er chiller naar te kijken en ze te uiten en ze te accepteren. Soms heb je wel afleiding nodig, maar niet te vaak.
Als je geen energie hebt, kan je daar af en toe aan toegeven. Na een tijdje krijg je dan vanzelf weer energie en zin om dingen te doen. Als je jezelf forceert om de hele dag stil op een stoel te zitten gaat dat ook nog stukken sneller.
Scherpe voorwerpen enzo uit de buurt houden kan helpen. Je zou kunnen vragen aan die opname-mensen of ze je in de gaten willen houden tot dat gevoel weer weg is. Maar alleen als je ervanaf wil, want ik denk niet dat dat je prioriteit is

Liefs, D
Ik begrijp het. Maar het gaat allemaal echt wel goed komen. Op welk vlak heb je het moeilijk? Misschien kan je van daaruit afleiding zoeken. Je hoeft het niet te zeggen he.

Zon☀️
Badge +1
Klopt had het slecht uitgelegd. Elke keer wanneer ik zeg dat ik het moeilijk heb komt het erop neer dat ik afleiding moet zoeken. Ergens heb ik geen energie meer op er iets van te gaan maken.
Ah. Sorry dat wist ik niet. Heb je daar niemand waarmee je kan praten? Praten is moeilijk maar het helpt echt!
Badge +1
Ik zit op dit moment nog steeds in die opname
Ik zou het niet doen nandrabeer. Ik begrijp hoe moeilijk het is maar je wordt door een reden altijd terug gebracht en er is ook een reden waarom je nog niet dood bent. Mensen houden nog van je, dat weet ik zeker! Het kan dat je het moeilijk hebt maar dat is echt niet meer de manier. Er zijn zoveel andere manieren ! Praat erover met mensen en je kan ook terug opgenomen worden ookal is dit niet zo leuk. Zolang dat je maar in jezelf gelooft. Ik geloof alvast in je! Je kan ook wat meer topics maken zodat er misschien andere mensen ook reageren en heb je meer steun zodat je niets meer hoeft op te kroppen als je begrijpt wat ik bedoel.

Sterkte
Zon

Reageer