Beantwoord

Zelfmoord

  • 8 May 2018
  • 9 reacties
  • 2592 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heeey
Ik zit echt al een hele lange tijd met mezelf in de knoop en heb ontzettend veel stress met mijn examens wordt het alleen maar erger maar de laatste tijd heb ik gevoelens dat het gwn beter is om door te zijn. Ik ben bijna voor de trein gesprongen alleen uitei delijk heb ik het toch niet gedaan door iets wat een vriendin zij en wat me aan het twijfelen heeft gebracht. Zij is de enige die het weet
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 May 2018, 19:49

Bekijk origineel

9 reacties

Hoi!

Je zit met jezelf in de knoop en hebt stress. Hierdoor zit je soms met de gedachte dat het beter zou zijn om niet meer te leven.

Het zou jammer zijn nu al uit het leven te stappen. Er liggen nog zo veel kansen voor je. Ik ben blij dat de woorden van een vriendin je aan het denken hebben gezet, en dat je bent gaan twijfelen. Jij kan nog gelukkig worden.

Als je je goed voelt bij die vriendin, kan je er met haar over praten. Je zal je vast veel lichter voelen als je deze gedachten en gevoelens met iemand hebt gedeeld. Je hebt een goede stap gezet door hiermee naar dit forum te komen.

Op school en daarbuiten kunnen ze je helpen. Voor leerlingen die in de knoop zitten met zichzelf en die veel stress ervaren is er leerlingenbegeleiding. Leerlingenbegeleiders hebben er als job voor gekozen leerlingen te helpen. Zij zijn er voor je. Je hoeft niet te twijfelen om om hulp te vragen, gewoon doen. Dat lijkt misschien eng in het begin, maar je kan er heel erg mee geholpen zijn.

Het lijkt me van belang dit aan te pakken voor je examens. Tips om de stress te verlichten kunnen ervoor zorgen dat je je beter voelt.

De huisdokter kan ook een vertrouwenspersoon zijn. Daarbij hebben zij beroepsgeheim.

Kan je dit met je ouders bespreken? Ook zij zijn er voor je. Ik vermoed dat ze niets liever willen dan dat je je problemen aan hen toevertrouwt, zodat ze je kunnen helpen.

Naar mijn gevoel wil jij dat je problemen en nare gevoelens stoppen. Dit kan je ook levend bekomen. Met de juiste hulp, de juiste steun, kan je gelukkig worden.

Als je naar mensen in je omgeving gaan nog even te eng vindt, kan je, zoals je hier goed gedaan hebt, terecht op het forum. Je kan ook chatten of bellen met de KinderTelefoon. Een moderator kan in een gesprek met jou naar een oplossing zoeken waar jij je goed bij voelt.

Groetjes
x
Ga je deze week nog naar school? Dan kan je een leerlingenbegeleider aanspreken. Zij willen je helpen.
Als je deze week niet meer naar school gaat, kan je ze mailen. Heb je de contactgegevens van je mentor of van de leerlingenbegeleiding? Zij kunnen, desnoods via mail, jou helpen hierdoor te geraken. Je hoeft dit niet alleen te doen.
Dat is een erge situatie. misschien is het goed om er met je ouders over te hebben en misschien naar een psycholoog te gaan. pleeg vooral niet zelfmoord want dat zou heel veel mensen pijn doen en als je er aan denkt het te doen, denk dan aan alle positieve dingen.
Voor de examens gaat het al niet meer lukken want die beginnen maandag... de stress wordt nu ook echt alleen maar meer
Badge

Hey, 

ik zit zelf ook met deze reacties elke keer als ik van school naar huis fiets denk ik ik kan beter hier de sloot in rijden of keihard over de weg fietsen

ik denk dat het makkelijker gezegd dan gedaan is maar praat met je ouder of iemand die je vertrouwd ❤️

Reputatie 3
Badge +1

hoi ik heb al vaker gereageerd met dit verhaal 

ik heb ooit geprobeert voor een trein te springen en noch 6 anderen dingen 

 

DOE HET NIET  je zult er spijt van krijgen 

Badge +2

Hoi Britt257,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Sterkte.

Groeten de Kindertelefoon

Badge +1

Ik zou je geen tips durven te geven, maar ik zat zelf ook een tijd in de knoop en zocht de meest hoopgevende dingen op. Ga vaker met vrienden afspreken, en je zou de app 113 kunnen downloaden die gemaakt is voor mensen die niet lekker in hun vel zitten.
Liefs

Reputatie 4
Badge +1

Bel of chat met 113 Zelfmoordpreventie. 

Reageer