Vraag

zal ik naar de dokter gaan?

  • 9 August 2022
  • 1 reactie
  • 249 Bekeken

Reputatie 2
Badge

eerst moeten jullie wat van mij weten voor ik kan uitleggen waarom ik twijfel om naar de dokter te gaan.

 

Toen ik in groep 1 / 2 zat kreeg ik al heel vroeg varanderingen die normaal pas in de puberteit komen, ik kreeg al schaamhaar onder mn oksels en op mijn vagina. naar maten de jaren toenamen werd dat steeds meer en begon ik ook al heel erg te zweten. ik moest heel vaak naar de schoolarts en zij zei dat ik meer hormonen had dan gebruikelijk en dat het niets ergs was zolang ik maar geen borstgroei of menstruatie zou krijgen. wel moest ik om de x aantal maanden lang bij de schoolarts. 

 

toen ik kleiner was schaamde ik me niet heel erg voor mijn zweetprobleem en de haartjes op mijn benen. maar tegenwoordig schaam ik me wel heel erg. ik ben nu 14 en scheer mijn benen/oksels en bikinilijn nu al zeker 6 jaar lang. de haartjes die daar zitten zijn nu zwart en dik als ik een bikini aan heb zijn ze duidelijk te zien. mijn huisarts heeft gezegd dat ik de haargroei heb van een man. ik heb ook een soort snorretje, deze blondeer ik maar ik schaam me er wel heel erg voor.

 

sinds mijn 11de kreeg ik borstgroei en een jaar later werd ik ongesteld. als ik ongesteld word krijg ik last van veel buikpijn en diaree, meestal ben ik 10 tot 12 dagen ongestels en heb ik last van hevig bloedverlies. het overtollige bloedverlies duurt meestal 8 of 9 dagen, dan heb ik heel veel van die soort klodders. hierdoor lek ik vaak door en ik kan ook nooit zwemmen als ik ongesteld ben omdat ik geen tampons kan gebruien. Als ik een tampon gebruik doet dat heel veel pijn, het is een soort brand gevoel en heel mijn vagina gaat dan rood opzetten. ook zit er een soort bobbel in de vagina waardoor als t geen pijn zou hebben gedaan de tampon er alsnog nie in had gekund omdat er een grote bobbel zit en daarvoor zitten kleinere, deze bobbels zijn heel gevoelig en liggen tegen mijn plasbuis aan. 

 

voor mijn menstruatie problemen wilde ik misschien kijken of ik aan de pil kon gaan maar omdat ik eigenlijk al teveel hormonen heb weet ik niet of ik het wel moet doen. wat denken jullie?

 

en de bobbels in mijn vagina, weet iemand wat het kan zijn? en zou er mee naar de dokter moeten gaan?

Dit is alles wat ik wilde vertellen, groetjes N <3


1 reactie

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Ik zou wel naar de dokter gaan als ik jou was. Het klinkt niet echt normaal ofzo en ik weet dat het niet goed is als je langer dan 7 dagen ongesteld bent. Ik zou wel naar de huisarts gaan ipv schoolarts en misschien weet de huisarts nog wel een behandeling voor de haartjes.

 

EEM37

Reageer