Word ik ongesteld?

  • 23 April 2018
  • 4 reacties
  • 205 Bekeken

Ik heb nu al wel borsten. Nou ja een kinderhand vol (dit klinkt raar) ook heb ik witte afscheiding in Mn onderbroek (iedere dag) Laatste tijd heb ik veel buikpijn en ik word snel boos. Zou dit betekenen dat mijn ongesteldheid eraan zit te komen? Zou iemand een schatting kunnen maken?
Alvast bedankt!!

4 reacties

Hoi,

Ik weet niet in hoeverre je borstgroei te maken heeft met je menstruatie, dus dat laat ik er maar even buiten.

Witte afscheiding is inderdaad een teken dat het allemaal op gang begint te komen. Echter kan het dan ook nog een jaar duren voor je ongesteld bent, maar het kan ook over een weekje zijn, dat is moeilijk te zeggen.
Btw, als je last hebt van de afscheiding kun je een inlegkruisje indoen die het opvangt.

Is de buikpijn onder in je buik? Dan kan het de baarmoeder zijn. (Je krijgt krampen omdat je baarmoeder zich volgens mij samenperst om bij menstruatie het bloed en slijm te dumpen.)

Zijn er geen andere redenen waarom je steeds boos bent? Stress bijvoorbeeld? Anders kunnen het inderdaad hormonen zijn.

Dit zijn allemaal indicaties, maar ik kan echt niet bepalen of je snel ongesteld wordt. Meestal word je rond dezelfde leeftijd ongesteld als je moeder. Dat kun je dus aan je moeder vragen.

Gr. Pin
Hoi!

@Pin legt het heel goed uit. Snel boos worden kan een algemeen puberteitsdingetje zijn, maar kan ook gelinkt worden aan je eerste ongesteldheid die eraan komt.

Als je hierom stresst, kan je in je tas wat maandverband in een klein tasje steken. Dat neemt bijna geen plaats in, en zo hoef je je geen zorgen te maken voor het geval dat je onverwacht ongesteld wordt. Daarbij, als iemand rond jou maandverband nodig heeft, kun jij die persoon helpen.

Groetjes
x
Zelf had ik heel lang lang die witte afscheiding in mijn onderbroek maar ik werd pas na 2 jaar ongesteld dus het kan verschillen bij iedereen
Ik zou wel niet altijd een inlegkruisje dragen, eigenlijk zijn die dingen alleen bedoeld voor de laatste dagen van je ongesteldheid.
Het moet zeg maar wel kunnen 'luchten', anders kun je last hebben van ongename geuren.
Als je witte afscheiding krijgt kan het, zoals eerder al gezegd is, nog steeds heel erg verschillen hoelang het duurt tot je ongesteld word, maar ik zou voor de zekerheid altijd een maandverbandje meenemen in je tas.
Groetjes!

Reageer