Vraag

Witte vlekjes op voortanden

  • 3 July 2020
  • 2 reacties
  • 53 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyhoi,

je ziet het al aan de titel van dit forum, maar ik heb last van witte vlekjes op mijn twee voortanden.
Mijn gebit is voor mij best wel belangrijk. Als ik iemand leer kennen kijk ik vooral naar zijn/haar gebit en lach. Daarom stoor ik me erg aan de witte vlekjes op mijn eigen tanden.
Ik heb best wel witte tanden, maar de vlekjes zijn extra wit waardoor het mijn tanden geel laat lijken. Dit vind ik gewoon niet mooi. Ik heb de vlekjes al ongeveer 3 jaar denk ik. Door de jaren heen zijn ze niet verminderd. Nu weet ik wel dat deze witte vlekjes totaal geen kwaad kunnen, maar zoals ik al zei stoor ik me er gewoon aan.
Is er iemand dit dit ook heeft of ook heeft gehad? Heeft iemand tips om ze te laten verdwijnen? Of moet ik het gewoon tijd geven? 

Groetjes soyeonx.


2 reacties

Hoi soyeonx,

Helaas heb ik het niet en heb ik er dus geen ervaring mee. Misschien zou je aan je tandarts kunnen vragen of hij of zij er iets tegen kan doen? Probeer je tanden in ieder geval zoveel mogelijk wit te houden, zodat de vlekjes niet zo opvallen. Als je je tanden extra goed wilt poetsen, zijn er ook tabletten die een kleurstof geven aan je tanden. Vervolgens poets je over die kleur heen, waardoor de kleurstof er af gaat. Zo zie je precies waar je hebt gepoetst en of je daar wel goed hebt gepoetst. Helaas weet ik niet hoe die tabletten heten, maar volgens mij zijn die gewoon te koop bij de drogist.

Ik hoop dat je er iets aan hebt en dat ik je heb kunnen helpen.

- Anoniempje_2005

Heyhoi @Anoniempje_2005,

bedankt voor de tips. De tip over die pil vond ik echt heel handig. Ik ga er ever research naar doen ;-)
Bedankt voor je hulp en tijd!

Groetjes soyeonx.

Reageer