Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

wiet of niet

• Anonymous
  • 0 reacties
Helleu,

Veel mensen die ik ken roken wiet. Ik ben zelf erg van de experimentele kant n k ben heel nieuwsgierig naar eens wiet te roken. Mijn moeder flipt hm helemaal als ze al hoort dat iemand anders wiet rookt, en mijn vader geeft aan het pas veel later te proberen. Wat zouden jullie doen?
Kanttekening is wel dt ik bijna 16 ben.

19 reacties

ik zou nog even wachten, mijn ouders hebben er bijv geen problemen mee. maar als je er verslaafd aan word heb je ook kans dat je et voor/tijdens school doet en dat is niet erg goed voor je concentratie en alles gaat gwn lang je heen..
en als et van je ouders niet mag kan je et beter gwn laten, er is niks vervelender dan dat ze erachter komen en je daarom gezeik met ze hebt
Ik zelf kan er niet makkelijk aan komen dat laat ik vrienden doen. Je moet veel wiet roken om er psychisch aan verslaafd te raken dus verslaving is een beetje overdreven. Ik snap mijn ouders wel maar die zijn toch anders. Ik kan het wel afslaan maar dan heb ik alsnog spijt dat ik het ergens niet heb gedaan.
over 2 jaartjes kan je het zelf halen, whats the problem?
Aan wiet raak je verschrikkelijk snel verslaafd. Maargoed, als jij het echt per se een keer wil proberen, waarom niet. Doe het nu dan gelijk en daarna nooit meer.
Ik zou nooi wiet gaan roken. Hier zijn een paar redenen voor:
1. Je bent illegaal bezig.
2. Het is heel erg ongezond.
3. Je overleid er gemiddeld 9 jaar eerder door.
Dus luister goed naar iedereen en ook je moeder, doe het niet!!!
Ik zou er zelf nooit aan beginnen. Het lijkt me verschrikkelijk. Niet de bijwerkingen maar gewoon; het idee alleen al...
Bedankt voor de reacties, ik leef maar 1x dus k ga ht gewoon eens proberen. Maar ik ben bewust van de risico's en ik blijf er dan ook vanaf. N ht wordt door sommige gewoon voor de supermarkt gerookt, dus waar de politie dan blijft
Afblijven ervan! 't kan veel negatieve verwekkers aansporen (geen idee welke precies). Dat is mijn advies, maar, het is jou lichaam dus doe je wat je wilt
Hey,

Je moet nooit aan wiet beginnen. Zodra je er aan begint kom je er niet meer of heel moeilijk vanaf.
Dus OOK niet uitproberen!
Natuurlijk klinkt het "spannend" omdat het illigaal is en wil je stoer zijn bij je vrienden.

Succes!
Groetjes, Hulpjongen
Ik zou ja zeggen want als ik nee zeg verdien ik niks
jullie hebben inderdaad een punt ik twijfel nog. Wel voor de duidelijkheid, ik doe het niet om stoer te doen ofzo. Ik wil het puur eens ervaren
Ik ben een meisje van 15 jaar en ik smoke al sinds myn 13de. Het is echt geweldig en niet slecht voor je aps je rookt!!p.s. Ik ben nu hartstikke high
ik zou er niet aan beginnen, maakt niet uit of het soft of hard drugs is.

enige wat je krijgt is dat je jezelf sloopt (niet bij eerste keer, maar als je verslavingsgevoelig bent dan is de kans heel groot dat je het vaker doet), en het maakt dingen die je hebt met andere mensen kapot en je doet mensen alleenmaar pijn ermee.

als je het echter bij 1x houd dan is er niks aan de hand, maar er is vaak sprake van dat de persoon dat nog wel eens een keer wilt omdat je je dan heel relaxed voelt(verschillend per persoon) somige mensen die vallen direct in slaap, andere die worden heel relaxed en vinden alles chill, en andere krijgen weer een lachkick.

Weed is een emotie versterker, dus voor ckrheid alleen dat doen als je je goed voelt, dan is de kans op een lachkick groot.

Weed is niet zo heel schadelijk op korte termijn, maar doe echt never nooit aan 'combo gebruik'.
als je weed samen met xtc neemt dan is de kans heel erg groot op een badtrip. maar de grootste kans is op een psygoze.
Sws drugs combineren met andere drugs of veel alcohol kan LEVENSGEVAARLIJK ZIJN!

En op die leeftijd moet je dat nog lang niet doen, alle soorten drugs die breken snel je hersencellen af en die komen niet meer terug.
Uit mijn eigen ervaring want ik heb in het verleden een paar jaar wel stevig gebruikt. eerste jaar was het alleen weed, en hoe langer de tijd hoe meer het begon op te vallen dat mn scholing achteruit ging, ik onthoud niet veel dingen en ben vergeetachtig, en natuurlijk verlaagde weerstand waardoor je sneller verkouden of ziek werd.

Uit mijn eigen ervaring van de omgeving waar ik nu nog in zit is het opgevallen dat 9/10 gebruikers hier begonnen waren met simpel een keer uitproberen van een jonko, maar als je ziet waarmee ze nu bezig zijn.. bah...dat komt doordat op geven moment de lol van het blowen af is en je naar nieuwe avonturen opzoek gaat en dan probeer je een keer xtc, dan pep, coke, chrystal meth of hero.

Enige wat je aan die troep overhoud is een kut leven en op langere termijn kan je beste gezondheids problemen krijgen, van holteontstekingen tot hartaandoeningen.

Dus verkloot je leven niet door nu zoiets te doen, doe dat keer als je volwassen bent en je er heel goed over na hebt gedacht en oud en wijs genoeg bent om het bij maar 1x proberen te houden. ;)

Zeg dit allemaal uit eigen ervaring, heb dingen gezien en zelf meegemaakt in die zogenoemde 'drugs wereld' waar je eigg niks mee temaken wilt hebben, maar eens in dat wereldje en je kan er heel erg moeilijk weer uitkomen. ;)

Mvg annemiek
nuttig antwoord bedankt
maar ik ga hier ff duidelijk zijn
Ik wil gewoon eens weten waar iedereen ht over heeft
Ik ben een snugger n slim persoon, die niet graag de kans wilt lopen zijn toekomst te verpesten. Ik ga het een keer proberen om te weten hoe het is.
Maar dan ook echt nooit meer. N daar hou k mezelf ook aan.
Hey,

Zelf rook ik ook wel eens wiet. Het is allemaal niet zo spannend hoor, het is vooral grappig. Zorg dat je het wel met vrienden doet, en als je je niet oke voelt, zeg dan gewoon nee tegen nog een trekje. Ik zou wel rustig beginnnen.

Wiet is natuurlijk wel slecht voor je, maar je bent heus niet na een paar keer meteen verslaaf hoor! En ja het is wel slecht om te doen voor je gezondheid, maar je kan ook morgen aangereden worden en dan ben je ook dood, dus dan kan je dit net zo goed een keertje proberen.

Je tript ook niet meteen zomaar, doe het alleen niet op een lege maag. Alle andere mensen doen er wel een beetje spastisch over (no offense), zolang je niet verslaafd bent is er niks aan de hand.

xoxo, appelflapje (ik ben 15, en jij zei iets in de geest van dat je niet je toekomst wil verneuken omdat je dus slim bent.. Heb ik ook, maar bij mij gaat het ook al tijden goed, no worries je iq zakt niet meteen met 30).
Je moet eerst zelf kijken hoe goed je  zelfbeheersing hebt, en hoe sterkt je wilskracht is. Want geloof mij, wiet is echt een geweldige gebeurtenis..

Maar als je jezelf niet onder controle kan houden dan zou ik er nog mee wachten, tot de tijd rijp is. Want eenmaal verslaafd kom je er zelden nog vanaf.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Gr.
Okee , je bent er eigenlijk al uit dus mn reactie heeft vrij weinig nut mja. Kmoet zeggen er zijn vrij veel mensen die hier heftig op reageren 😕 in mijn ogen valt wiet wel mee.
K smoke soms ook , gwn wnnr ik de kans heb/ zin in heb , maakt alles veel leuker:p. En verslaafd wordt je echt niet hoor , ik ben nogal verslavingsgevoelig maar ik ben echt niet verslaafd aan wiet , kvind het gwn leuk soms.
Dus ik zou zeggen gewoon een keer proberen , neem wat zoete snoepjes mee voor het geval er iemand aan voelt komen dat t niet goed gaat en dan komt t gerust wel goed:) . Ooh en wat drinken want je krijgt wel dorst.
Bijna iedereen expirimeneert... Dat is niet erg, zolang het geen verslaving word. Weet wel dat wiet echt een drug is, en als je er te veel van neemt of wanneer het verkeerd valt, kun je erg angstig worden en je heel naar voelen. Ik heb daar ervaring mee, en zo'n bad-trip (zo noemen ze dat) is écht niet fijn en duurt erg lang. Je kunt ook in stonedheid blijven hangen, dit heb ik ook een keer gehad. Ik heb er toen drie dagen last van gehad. De wereld vergaat niet wanneer je het een keer uitprobeert, en zo'n trip gaat ook wel weer over... Maar het is wel erg beangstigend wanneer het verkeerd gaat. Daarnaast kan het natuurlijk ook goed vallen, fijn voelen en leuk zijn. Het is maar net hoe het valt en hoeveel je neemt (vooral voor een eerste keer). Doe wat goed voelt, en neem niet nog veel meer wanneer je niet direct iets voelt. Het heeft tijd nodig, je neemt al gauw te veel! Maar als je twijfeld, wacht dan gewoon nog even...
ok, nog bedankt voor alle reacties iedereen.
Nou ik heb het dus geprobeerd. Ik heb het nog een aantal keer gedaan maar ik voel niet echt de drang om het vaker te doen dus ik heb het ook al een tijdje niet meer gedaan. De eerste keer was echt helemaal geweldig, nog nooit zo hard gelachen en voelde me echt nice. Was in het bos op een zonnig plekje met nog een vriend die het ging proberen en een vriend die het al vaker deed. De andere keren waren ook leuk, maar het was niet zo gaaf als de eerste keer. De reacties tegen waren nu achteraf inderdaad wel een beetje heftig, je kan mensen inderdaad behoeden voor iets maar wiet valt uiteindelijk allemaal nog reuze mee.Weet nu wat het is, en ben er voorlopig klaar mee.
Toch nog bedankt voor alles,

shishalover135

Reageer