Vraag

Werkt de pil gelijk?

  • 4 July 2021
  • 1 reactie
  • 79 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

Ik ben gewoonlijk vrij vroeg ongesteld. Vaak om de 2 weken. Vandaag ben ik weer ongesteld geworden, en vanaf vandaag slik ik nu de pil. De pil slik je 3 weken, met een stopweek.

Nu is mijn vraag : werkt de pil al gelijk? Zou ik nu eindelijk een langere cyclus kunnen hebben, of werkt het de eerste maand nog niet?

Mijn huisarts zegt dat het waarschijnlijk wel gewoon werkt, maar iedereen zegt iets anders. Iemand ervaringen?

Na 2 weken, als ik ongesteld word, ben ik ook precies net op vakantie. Het zou zo fijn zijn als die ongesteldheid net even 1 week later zou zijn, in de gewoonlijke stopweek dus..🥲 

Liefs xxx


1 reactie

Je huisarts heeft ervoor geleerd, ik niet. Je kunt het best naar zijn/haar advies luisteren. Ik heb even snel gegoogeld en voor zover ik kan vinden werkt de pil meteen als je op de eerste dag van je menstruatie begint:

Begint u de pil te slikken op de eerste dag van de menstruatie, dan bent u meteen tegen zwangerschap beschermd. Als u op een andere dag begint, werkt de pil nog niet meteen. U moet  dan nog 7 dagen een extra voorbehoedmiddel gebruiken, zoals een condoom.

Bron

 

Nu zou ik puur voor de zekerheid nog even het zekere voor het onzekere nemen en gewoon nog even een condoom gebruiken.

Wat betreft je volgende menstruatie, is het denk ik een kwestie van afwachten. Je kunt eventueel je huisarts vragen of die hier nog wat zinnigs over kan zeggen. Wees in ieder geval gewoon maar voorbereid voor het geval dat je toch ongesteld wordt. 

Reageer