welke naam past bij mij?


  • Anonymous
  • 0 reacties
hey

sorry dat ik weer een toppic aan maak in zoon korte tijd maar ik kom hier echt niet uit en ik kan niet stoppen met er over te denken.

misschien heb je het wel een keer in 1 van me toppics gelezen maar ik ben transgender.

dus ik wil een jongens naam maar hoe bedenk je welke naam bij je past en welke goed voelt...

maar ik heb ook moeite met 'zij' en 'haar' dat voelt niet meer goed maar 'hij' en 'hem' voelt nog niet fijn.

dus ik loop gewoon vast in hoe mensen mij moeten noemen...

ik hoop echt dat iemand me kan helpen want ik kom er in me uppie niet uit.

groetjes
bella

56 reacties

hey 

 

ze gebruiken 99% mijn geboorte naam. op 1 of andere manier gebruiken mensen alleen als ik boos op hun ben mijn nieuwe naam. 

ik heb op stage en op school dat volwassenen me vaak nog meis en of meid noemen. 

 

heb jij al een andere naam gevonden (je hoeft de naam natuurlijk niet te zeggen een ja of een nee is al goed en als je hem niet wilt beantwoorden is ook goed!). 

 

groetjes blue

Blue schreef:

ik heb op stage en op school dat volwassenen me vaak nog meis en of meid noemen.

Herkenbaar. Dat is altijd echt een 100% cringe. 

 

Blue schreef:

heb jij al een andere naam gevonden (je hoeft de naam natuurlijk niet te zeggen een ja of een nee is al goed en als je hem niet wilt beantwoorden is ook goed!). 

Ja en nee. Ik ben er sowieso nog niet echt uit of ik een man ben of niet, dus ja, dan kan ik wel leuk een andere naam bedenken… Er zijn wel een paar namen die hoog op m'n lijstje staan waarbij ik me wel goed voel.

 

hey 

 

zou je niet dan beter voor een gender neutrale naam kunnen bedenken/kiezen? 

dat is dan misschien wat pretterger... bij gender neutrale namen heb je ook namen die iets meer bij de mannelijke kant aan sluiten. 

 

mijn huidige naam staat meer naar de meisjes kant maar er zijn zeker ook jongens/mannen die mijn naam hebben.  

 

groetjes blue

Ja, daar heb ik natuurlijk ook naar gekeken, maar heb tot nu toe geen naam gevonden waar ik me dan comfortabel bij voel.

ik snap het.. 

ik heb uren gezocht. maar de naam die ik heb gekozen heeft mij gevonden (klinkt dat logisch?)

je moet die namen toevallig tegen komen of zo. 

 

groetjes blue 

Badge

Hai, ik ben ook trans en ik heb voor een naam gekozen die dicht bij mn eigen naam nu licht. Bijv. Michelle/Michel. Maar het is een grote keus en ik zou mn tijd nemen, niemand wacht immers op je.

Reageer