welke naam past bij mij?


  • Anonymous
  • 0 reacties
hey

sorry dat ik weer een toppic aan maak in zoon korte tijd maar ik kom hier echt niet uit en ik kan niet stoppen met er over te denken.

misschien heb je het wel een keer in 1 van me toppics gelezen maar ik ben transgender.

dus ik wil een jongens naam maar hoe bedenk je welke naam bij je past en welke goed voelt...

maar ik heb ook moeite met 'zij' en 'haar' dat voelt niet meer goed maar 'hij' en 'hem' voelt nog niet fijn.

dus ik loop gewoon vast in hoe mensen mij moeten noemen...

ik hoop echt dat iemand me kan helpen want ik kom er in me uppie niet uit.

groetjes
bella

56 reacties

Heb je nog richtlijnen of een vaag idee voor een naam?
Er van uitgaande dat Bella niet je echte naam is levert niets op.
En Bella levert weinig mannelijke opties op en nog minder die je daadwerkelijk kunt gebruiken.

En persoonlijk voornaamwoorden...
Zelf wil ik daar niet al te diep op ingaan, zeker niet omdat een substantieel aantal daar andere meningen over heeft en omdat ik geen zin in een discussie heb over iets dat zo triviaal is.

Als jij een jongen wordt of al bent, dan is het mogelijk makkelijker om hem/hij de voorkeur te geven.
Zo kunnen anderen er aan wennen, maar jij natuurlijk ook.
Een verandering zo groots als deze gebeurt niet in een dag, dus misschien kun jij jezelf en anderen een beetje helpen, bij wijze van spreken.

Is dat misschien iets?
Heb je nog richtlijnen of een vaag idee voor een naam?
de richtlijn is een franse naam maar tot nu toe spreekt geen naam mij aan of zo.

ik weet dat mijn gebruikersnaam niet bepaald een jongens naam is. maar ik heb dit account aan gemaakt toen ik er nog niet echt mee bezig was.

Een verandering zo groots als deze gebeurt niet in een dag, dus misschien kun jij jezelf en anderen een beetje helpen, bij wijze van spreken.
het voelt niet natuurlijk aan als er hij woord gezegd maar misschien is dat een kwestie van wennen?

dankje voor je reactie!

groetjes
bella
Hey,

Er zijn een paar dingen die je je kunt bedenken als je gaat zoeken naar een nieuwe naam:
1) Wil je dat je nieuwe naam lijkt op je oude naam?
2) Wil je dezelfde voorletter behouden?

Dat beperkt je al in je zoektocht, bij jou komt er ook nog bjj dat het een Franse naam moet zijn.

Als ik jou was zou ik gewoon op babynamen sites rondkijken. Schrijf daarbij alle namen op die je leuk vindt. Niet per se leuk voor jou, maar gewoon die je leuk vindt. Namen werken hetzelfde als voornaamwoorden. Je moet er aan wennen...

Dus over je voornaamwoorden, in Nl heb je maar 2 keuzes eigenlijk: hij of zij. Zij voelt niet meer goed, maar hij ook niet helemaal. Ik denk dat je daar gewoon niet aan gewend bent. Je hebt jezelf 17 jaar van je leven *Bella* en haar/zij genoemd en anderen jou ook. Het is logisch dat hij/hem ook raar klinkt.

Het is daarom ook heel normaal om nog voor lange tijd te reageren op je oude naam en op haar/zij pronouns. Dat is gewoon gewenning.

Daarom zou ik mensen in je omgeving vragen om hij/hem pronouns te gebruiken, zodat je daar aan kan wennen. Dit kun je ook eerst aan een paar mensen vragen. Je kan het altijd terugveranderen. Daarom is dit een goede optie om te proberen. Niks is definitief, zoals bv het laten verwijderen van je borsten dat wel is binnen je transitie.

Gr. Pin
Er zijn een paar dingen die je je kunt bedenken als je gaat zoeken naar een nieuwe naam:
1) Wil je dat je nieuwe naam lijkt op je oude naam?
2) Wil je dezelfde voorletter behouden?

ik wil denk ik een naam die niet zo vaak voor komt 🤔 zo als ik nu heb... ik ken in mijn omgeving 0 mensen met mijn naam en dan is ie ook nog eens gender neutraal.

ik hoef niet perse de voor letter te behouden ligt er aan of die naam mooi is...

er zijn al een paar mensen die mij tegen mij hij/hem zegt maar als een volwassene dat doet voelt het raar?

slim van dat lijstje! ik ga een lijstje maken en een klas genootje deet dat al voor mij dus zij gaat helpen 😂 zou ze vast leuk vinden met al die tijd die ze over heeft....

groetjes
bella
Hey,

Als je naam genderneutraal is, zou je ook kunnen overwegen om deze aan te houden. Dat maakt je niet minder man.

Ik snap het ook als je die naam niet meer wil, omdat die je wellicht altijd zal blijven herinneren aan de vrouw die je was (qua uiterlijk en dat je zo door het leven ging).

Je zou het ook zo kunnen zien:
Als je in transitie gaat, krijg je ook geen nieuw lichaam. Het is nog steeds hetzelfde lichaam wat ik een proces een lichaam wordt waar je tevreden mee bent. Zo zou je je naam ook kunnen zien. Je naam groeit mee naar de associatie en het gevoel van de man die je bent.

Als een volwassene hij/hem voor je gebruikt, voelt dat raar. Misschien voelt het dan officiëler en maakt dat het enger ofzo? Maar voelt het wel goed?

Leuk dat je een lijstje gaat maken en een klasgenootje je kan helpen. Hopelijk komt hier iets leuks uit.

Gr. Pin
ik wil mijn naam niet houden want hij woord altijd verkeerd uit gesproken en hij lijkt op een Nederlands meisjes naam. waardoor ik klaar met me naam ben.

ik denk dat je gelijk hebt dat als volwassen hem gebruiken dat het zo officieel is maar het zou ook kunnen komen dat zij zich daar bij heel ongemakkelijk voelen waardoor het voor mij ook ongemakkelijk woord of zo.

ja leuk he dat een klas genootje mij wilt helpen. het is ook lief want we kunnen het in real live zijn wij echt 2 tegen pole waardoor we elkedag ruzie hebben en dan appen we weer en dan zijn we vrienden.

zij is al mer leukere namen gekomen dan dat ik heb gezien. maar ik heb net een goeie site gevonden

groetjes
bella
Ja, ik snap wat je bedoelt met je naam. Hopelijk vind je dan een mooi alternatief :)

maar het zou ook kunnen komen dat zij zich daar bij heel ongemakkelijk voelen waardoor het voor mij ook ongemakkelijk woord of zo.Dat zou heel goed kunnen.

Kijk maar goed op die site, hopelijk zitten en goede dingen bij.

Je zou trouwens ook in het Frans kunnen googelen. Kun je een beetje Frans? Naja, je hebt eigenlijk maar 2 woorden nodig: prénoms français, en dan krijg je wel spul denk ik.

Gr. Pin
het is al een franse site haha.

nee ik kan nouwelijks frans. ik kan het verstaan maar niet spreken. mijn opa sprak alleen frans. en als hij zin had sprak hij wel Nederlands maar vooral frans.

ik ben benieuwd of ik een naam vind die echt bij me past...

groetjes
bella
Ah nice, je had al een Franse site gevonden!

Je kan dus, zoals ik al zei, eerst naar namen kijken die je leuk vindt. Niet specifiek leuk voor jezelf, maar gewoon leuk. Dan zou je daaruit eventueel een naam kunnen kiezen, waar je misschien aan moet wennen?

Naja, misschien vind je wel een fantastische naam 🙂
ik maak ook eerst een lijstje van de mooie namen en laat haar ook een lijstje maken en uit eindelijk steeds korter en bij de gene waar ik bij denk daar zou ik aan kunnen wennen dan vraag ik mijn vrienden of ze me zo kunnen noemen om te kijken of het okk goed voelt.

maar er staat ook 1 naam van een andere taal zwz tussen want die heeft die jongen van j&o bedacht haha.
hey

ik kom er echt echt niet uit met namen.
sommige zijn wel mooi maar dan zie ik weer dat ie ook voor meisjes kan een dan denk ik weer laat maar. of je schrijft de naam mooi maar dan is de uitspraak weer lelijk.

het is zo moeilijk.
ik heb nu 6 namen en bij alle 6 zitten min punten aan. betekenissen is in mijn familie best wel belangrijk
dit zijn ze;
Roan
hier is de betekenis lelijk van het betekend raaf.
dus dat is een min puntje

Noah
hier is de betekenis van rust, troost. dat is op zich een mooie betekenis maar dan heb je bij deze dat ie ook voor meisjes is

Luca
deze naam betekend licht. het is een mooie betekenis maar deze kan ook voor meisjes.

Silvan
hier is de betekenis van heerser over het woud. maar bij deze denk ik de hele tijd hij is wel mooi maar past hij ook bij me?

Nathan
hier is de betekenis Hij (God) heeft gegeven, Geschenk. ik vind dat een te gelovige beteknis en de naam spreek je ook nog eens lelijk uit.

en van hun allemaal is 1 grood min punt.
ze zijn niet frans!
alle mooie franse namen heeft mijn familie al in bezit.

weet je wat het ook is bij allemaal. ik vraag me af of ik het wel een mooie vervanging is van mijn tege woordige naam. ik kom er zelf denk ik niet echt uit of zo....

vinden jullie 1 van die namen mooi of hebben julie suggesties?

ik wil het bijna op geven of zo. het is zo ontiegelijk moeilijk...

groetjes
bella
Vind jij de betekenis zelf belangrijk?
Zelf vind ik het nogal nonsens, omdat iedereen een betekenis aan een naam kan geven.
Sowieso krijgen de meeste mensen hun naam, voordat je weet of die betekenis bij hen past.

Hier is nog een lijstje van wat namen uit het Latijn.
Niet zo Frans, maar er zitten ook wat neutralere dingen tussen.
Enkele namen hebben dat wat achterliggende verhalen, dus dat is wel leuk voor je familie .
Misschien zit daar wat tussen.
Hoi

Je bent op zoek naar een naam die bij je past. Momenteel heb je enkele opties voor je liggen, maar ook bij deze heb je je twijfels. Als ik het goed begrijp heb je graag een Franse, mannelijke naam.

De namen die je noemde vind ik best stoer. Roan bijvoorbeeld, met 'raaf' als betekenis, lijkt me een naam die zowel cool als een tikkeltje mysterieus klinkt. Nathan is ook een mooie naam, en kan op z'n Frans uitgesproken worden.

Na wat zoeken op het internet, kwam ik de naam 'Beau' tegen. Deze betekent mooi, wat zowat overeenkomt met de betekenis van het Italiaanse 'Bella'. Deze naam hoef je niet per se toe te voegen aan je lijstje, maar het leek me leuk dit even te vernoemen.

Mooie namen met betekenis die ik tegenkom zijn:
  • Alexandre (verdediger van de mensheid)
  • Austin (majestueus, verheven)
  • Ray (koninklijk)
  • Talon (klauw)
  • Jay (gaai)
Dat waren enkele namen die ik mooi klinken vond. De betekenis van enkelen ligt me wat minder, aangezien ik een voorkeur heb voor namen die refereren naar de natuur, maar wie weet kan je er wat inspiratie in vinden.

Scandinavische en Japanse namen vind ik mooi van klank, stoer ook, maar als je liever in het Franse blijft, zal ik daarvoor blijven uitkijken.

Veel moed voor de zoektocht 🍀 Wie weet hoor je ergens een mooie naam vallen, op tv bijvoorbeeld, of heeft het internet je wat te bieden.

Groetjes
Kenshin
Vind jij de betekenis zelf belangrijk?
ik vind een mooie betekenis niet van grood belang maar ik vind het op zich wel fijn. denk ik?
het is meer denk ik dat ik geen gelovige betekenis wil.

dankje voor je linkje!
ik heb een hoop sites gezien maar die niet 👀

kenshin het hoeft niet perse frans te zijn maar mijn familie is zeg maar frans en iedereen heeft een franse voor naam en ik heb ook een franse achternaam.

Na wat zoeken op het internet, kwam ik de naam 'Beau' tegen.
ik ga hem aan mijn lijstje toe voegen! volgens mij ken ik die naam nog van een serie... weet het niet zeker 🤔

dankje voor je suggesties

groetjes
bella
Een Franse voornaam zou inderdaad mooi bij een Franse achternaam passen. Verder leek je me goed bezig, door bijvoorbeeld vrienden te vragen je te noemen bij een bepaalde naam. Als een naam uit je lijstje goed voelt, zou je er een sterretje bij kunnen zetten. Namen die je minder liggen, kunnen eventueel tussen haakjes.

Gr. Kenshin
een (nieuwe) vriend in mijn vrienden clubje noemt me al via app hij en zegt elke keer een andere naam van het lijstje 😂

ze weet het net langer dan een week en begon de dag er na meteen al hij te zeggen.

zij heeft dus zo als andere forum leden dat ze zich de ene dag jongen en de andere dag meisje voelt. en dat kan je ook aan haar kleding en haar zien hoe ze zich voelt. dus ik noem haar dus elke keer anders... en zij wilt haar naam ook veranderen naar iets gender neutraals omdat ze nu een echt meisjes achtige naam heeft.

groetjes
bella
hoi nu wil ik jouw helpen na dat jij mij heb geholpen

heel veel namen hebben een tegen gestelde van een mannelijke naam naar een vrouwelijke en anders om
B.V Paulo word Paula of Lucas kan dan Lucie worden, als je gewoon een beetje rijmt kan je op een naam komen en als die leuk is neem je die naam, of gewoon puur verzinnen

ik kan je ook helpen door het aan mijn vader te vragen (hij is ook transgender)
ik zal vandaag een berichtje sturen en zal het antwoord later aan je vertellen, ok?

groetjes Lucia
hey

hoi nu wil ik jouw helpen na dat jij mij heb geholpen
sorry volgens mij snap ik deze zin niet 😅
bedoel je dat ik je nog moet helpen als voorwaarde? of omdat ik een keer op een toppic van jou heb gereageerd...?

als je gewoon een beetje rijmt kan je op een naam komen en als die leuk is neem je die naam, of gewoon puur verzinnen
oke deze snap ik ook niet helemaal denk ik. zeg je nog dat ik van een naam die ik mooi vind die een beetje moet veranderen of wat bedoel je anders?
misschien snap ik het niet omdat het snachts is...

ja ik zou het echt lief vinden als je dat aan je vader zou vragen!
ik heb ook een vraag voor jou! is het raar om een transgender vader te hebben? of merk je er niks van?

groetjes
bella
Nee nee nee😂
je heb me gewoon geholpen door te reageren op een topic, je hoeft niks te doen,
maak je geen zorgen

van het tweede: je kan van je vrouwen naam naar een mannen naam rijmen OF je kiest een naam die gewoon leuk klinkt

van mijn vader was het in het begin wat wennen, het ergste was dat mijn moeder erg boos op haar is en ze zijn uit elkaar gegaan mijn zus wilt mijn vader ook niet zien
ik ben en mijn opa denk ik de enige die mijn vader willen zien uit onze familie
ik zie hem ogeveer 4 dagen per maand (tijdens school maanden), maar de conectie tussen ons 2 is erg goed
maar simple gezegd het is in het begin veel wennen maar ik blijf altijd van hem houden

en ik heb het antwoord doorgekregen (ik was een beetje moe dus heb ik het gekopieerd en gekeken of het goed is) :

Voor je naam te kiezen, wat het meest gebeurd is een naam van de vrouwelijke
vorm naar de mannelijke te veranderen of andersom, als die bestaat. Bijvoorbeeld
"Adriaan - Adriana", of "Rene, Renée".

Anders kan je een naam kiezen die je gewoon mooi vindt, of naar iemand die je
bewonderd. Ik ken een transman die "Maarten" gekozen heeft, omdat hij
"Marten Luther King" zo respecteerde.

Voor mij was het anders. Het leek wel alsof de naam mij gekozen heeft. Die zat
zomaar in mijn hoofd en voelde gewoon goed (met mijn oude naam was ik, als
ik heel eerlijk ben, eigenlijk nooit blij ...)

Het allerbelangrijkste is misschien dan wel, dat het van binnen gewoon goed voelt
en dat is eigenlijk het belangrijkste van alles en zeker belangrijk om te zeggen,
want soms doen transgender mensen dingen om redenen van buiten, niet van
binnen. Bijvoorbeeld het gaat om je man of vrouw -voelen- en dat is anders dan
door anderen als man of vrouw -gezien worden-. Je kan nooit kiezen hoe anderen
je zien, maar je goed met jezelf voelen dat geeft innerlijke rust.


toch fijn dat ik je heb kunnen helpen
groetjes
Luciaa
je heb me gewoon geholpen door te reageren op een topic, je hoeft niks te doen,
maak je geen zorgen

het was midden in de nacht en ik was net wakker dus kon niet helder na denken om te bedenken dat ik niks voor je hoefde te doen haha.

ik kan zwz niet van me nu naam rijmen want het is een nonbinary naam. en ik heb gekeken er is 1 naam die er op rijmt en zo heet me oom al dus ja dat kan niet.
ik moet gewoon uit die miljoenen namen een naam kiezen. wat een lange zoektocht woord.

toen ik las dat je moerder boos werd op je vader werd ik boos op haar 😅
en toen ik las dat jij altijd van hem zou houden dacht ik echt van hij heeft geluk met jou. ik was namelijk bang dat hij niemand meer had.
hij heeft dus het gene waar ik een tijdje geleden bang voor was. dat iedereen me zou verlaten. dat had ik aan me beste vriend vertelt. en toen zij hij "dat gaat niet gebeuren wij houden contact. ik zie je me als een broer en met broers hou ik altijd contact. en als niemand van je familie mee wilt voor de gesprekken en zo bij het zieken huis ga ik met je mee om te steunen" van af dat hij dat zij dacht ik familie stik er in. ik hou de liefde uit me omgeving niet uit mensen die mij haten.

ik bewonder helemaal niemand dus dat is een beetje een probleem... dus ik kan me moeilijk dan vernoemen...

naar dat van binnen goed voelen daar ben ik me echt enorm aan het op focussen omdat ik vroeger alles deed wat goed was voor andere vind ik dat best wel lastig....

groetjes
bella
Toch fijn dat ik je heb kunnen helpen en fijn dat er mensen zijn die je ondersteunen
mijn moeder is niet boos van het transgender zijnde maar ze is boos om dat ze eigenlijk niet de persoon was met wie ze is getrouwd en op wie ze leek, ze voelde zich soort van verraden en in de steek gelaten
maar a.u.b wees niet boos op haar het was een harde tijd met dat en ze heeft niks verkeerds gedaan

Groetjes
Luciaa
nee ik ben niet boos op je moeder hoor... het was wel bijna zo haha.
opzich snap ik het wel. het is ook raar om met een vrouw te gaan trouwen en het blijkt dat in eens een man te zijn. dus dan zou je weer in een hetro zijn. dat lijkt me idd raar.

je hoort ook vaak als je een relatie krijgt met iemand in het begin van de trasitie en alles met elkaar doorstaat dat als alles klaar is met de transitie dat het uit gaat omdat je dan in eens saai woord of zo....

ik heb weinig mensen die me steunen. ik eigenlijk maar 2 personen die me steunen buiten dat het hun baan is.

wat best weinig klinkt maar het is voor mij voldoende...

groetjes
bella
ik vind het heel fijn om je kunnen helpen
als je nog een keer hulp nodig heb zal ik proberen voor je klaar te staan.
van me zelf heb ik wel vrienden maar geen vrienden die me kunnen ondersteunen als nodig daarom maakt het me erg blij om met jouw een gesprek te voeren.

nauw dan tot later denk ik

groetjes
Luciaa😁
hey lucia

lief van je dat je klaar voor me wilt staan. ik zou ook proberen voor jou klaar te staan als het nodig is 😉

ik heb hele goede vrienden die me ondersteunen maar bij dit kan ik ze niet echt om hulp vragen + ik heb ook andere problemen waardoor ze me daar mee helpen. ik heb ook 2 transgender vrienden maar zij hadden allebei dat zo als bij jou vader de naam hun had gevonden.

groetjes
bella
verder weet ik niet veel te zeggen😁
maar nog graag gedaan

dan tot een andere keer
groetjes
Luciaa

Reageer