Beantwoord

Weinig slaap

  • 29 January 2020
  • 7 reacties
  • 500 Bekeken

Badge

Ik blijf op een normale schooldag 's avonds op tot ong. 1:00 's nachts en mijn wekker gaat 's ochtends al om 5 á 6 uur, is dit te weinig slaap? Want aan het einde van de schooldag ben ik vaak erg moe.

icon

Beste antwoord door Anonymous 29 January 2020, 23:22

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Badge +2

hey joyce.

ik ben vaker langer wakker en had er eerst weinig last van maar het werd steeds erger met mijn metalen conditie maar het licht er aan hoeveel slaap jij nodig heeft elke lichaam met hoeveel slaap je nodig hebt voor de ene is het maar 2 of 3 uur terwijl het weer voor een anderen het misschien wel 9 of 10 uur lang slaap nodig hebt. Mijn tip is voor jouw is gewoon als jij je moe gaat voelen dat je gewoon naar bed gaat dus bijvoorbeeld als je oogleden zwaar worden dat je zij niet meer kan open houden. Hopelijk heb je hier wat aan.

met veel groetjes van: Sakura Sato.

Badge

JA dat is te weinig,

 

maar dat is optelossen probeer een tijdslot op je telefoon en doe je ogen ook eerder alvast dicht een uur voor je gaat slapen niet op je telefoon verbeterd slaap eet een half uur voor je gaat slapen niks en drink een kwartier voor je gaat slapen niks.

 

ik hoop dat het help Xx

Hi, 

Ik weet niet of jij koffie drinkt, maar misschien moet je daar eens opletten. En nog een tip. Goede nachtkleding is ook van belang. Dit zorgt voor een fijner gevoel tijdens de nacht.

Badge

Hoi,

Ik herken je slaap ritme.  Als Ik mezelf niet dwingt om te gaan slapen dan ben ik nachts wakker en slaap ik 5 of 6 uur en moet ik 8 uur eruit. 

Ik zelf sliep soms middags een uurtje, en ik voelde me niet moe. In het weekend sliep ik dan uit en kwam ik zo aan mijn wekelijkse nacht rust.

Maar merk nu hoe ouder ik wordt dat ik veel makkelijker in slaap val ook door een nachtritme te maken. Op school/werk dagen ga ik om 10 uur in bed en 11 uur slapen en in het weekend of vakantie wanneer ik wil maar wel voor 2 uur nachts.

Als je denk dat je te weinig slaap maak voor je zelf een slaapritme. En wat handig is gebruik een slaap masker, je ziet nachts dan niks en raak je niet afgeleid waardoor je sneller in slaap valt.

Badge +1

hey,

ik denk wel dat dat te weinig slaap is. maar als jij je er goed bij voelt dan is het goed.

ik herken dat ritme ook wel een beetje ik slaap eigenlijk pas om 01.30 onv. toen ik vakantie kreeg ging ik uitslapen en merkte ik wel echt dat ik over vermoeit was

Heyo,

 

Een normaal mens heeft meestal tussen de 8/9 uur slaap nodig. Sommige mensen hebben aan minder ook genoeg.

Ik zelf stream normaal gesproken elke werkdag van 8 tot 1 's nachts.  Daarna ben ik nog eventjes actief in mijn Discord en bedank ik de mensen die in mijn stream zijn geweest.  Dat duurt ongeveer 1 uurtje. Mijn wekker gaat elke dag (ook zaterdag en zondag) af om 4.30 en als ik een toets of examen heb, meestal om 4.00.

Dus gemiddeld heb ik 3 uur slaap doordeweeks. In het weekend is dit meestal nog minder. 

Ik zelf heb totaal geen last van dat ik aan het eind van me schooldag erg moe ben.

Maar jij wel dus. Je kan misschien iets eerder gaan slapen, van 1.00 naar 00.00? Of 11pm zou nog beter zijn.

Of je kan zoals best veel jongeren doen. Tenminste in mijn Discord zijn heel wat leeftijdsgenoten die na school een powernap doen. Dan ga je dus een uurtje slapen.

Kort gezegd:

De gemiddelde mens slaapt rond de 8/9 uur en sommige mensen hebben iets meer of minder nodig. Als je veel moe bent dan kan je of 's avonds wat eerder gaan slapen, of aan het einde van je schooldag een powernap doen!

 

See ya!

Spookyzx. 

Hoii!

(lekker late reactie maar he oke)

 

Een gemiddeld mens slaapt op een nacht ongeveer/heeft genoeg slaap gehad aan  8/9 uur .

Als jij aan het einde van de dag erg moe bent, dan is dat logisch, maar zelf heb ik ook, ook al heb ik genoeg geslapen, dat ik dat aan het einde van de dag toch moe ben. Maar dat is compleet normaal want het hangt ook een beetje van de inspanning van de dag af!

 

kortom: Als ik jou was, zou ik toch wel eerder gaan slapen, want dat is gewoon beter voor je gezondheid, je concentratie en dus ook je cijfers!

 

groetjesss

Reageer