Wat zijn jullie ervaringen met de pil?

  • 5 August 2019
  • 5 reacties
  • 204 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoelang werken jullie al met de pil? Hoe werkt het bij jullie? Ik gebruik het nu 2 maanden en dit helpt tegen mijn acne. Ook ben ik nu op een goed ritme ongesteld en regelmatig. Vergeten jullie hem vaak? Ik ben het twee keer vergeten?
maar bij sommige mensen, is de pil.. niet fijn las ik. Veel krijgen buikpijn of stress en woede. Hoe zijn jullie ervaringen? Ik ben gewoon benieuwd ☺️
Ojaa! En doen jullie het nog steeds met condoom?

fotobron: unsplash


5 reacties

Heyy, ik ben 14 en begonnen aan de pil omdat ik niet ongesteld wil worden in Spanje,
de pil vergeet ik eigenlijk nooit want slik hem in de ochtend. De pil is in het begin niet fijn voor mij geweest want werd snel misselijk en moest overgeven. Verder is die niet irritant ofzo voor mij.
Gebruik een condoom! De kans dat je zwanger wordt is er nogsteeds maar wel klein. Zonder condoom kan je ook een soa krijgen. Ik en me vriend gebruiken gwn een condoom.
Hey,

Ik heb de pil ander half jaar geslikt. Ik ben er een 4 maanden geleden mee gestopt omdat ik veel aankwam van de pil. Toen ik het eerst gebruikte werd ik er de eerste paar weken heel moe van. Na school ging ik gewoon slapen. Ik heb toen een andere pil gekregen die gewoon normaal werkte maar kwam langzaam steeds meer aan. Ik ben nu gestopt en het gaat gewoon weer normaal met mijn gewicht. Ik ben nu dat ik gestopt ben maar twee keer ongesteld geweest in 4 maanden. Ik denk dat het komt omdat de cyclus en het ritme waren verstoord en die nu weer moet herstellen.

xxx
Ik heb niet veel bijwerkingen gehad van de pil, ik nam het vanwege mijn pms en begon met doorslikken vanwege mijn ijzertekort. Met het doorslikken heb ik een doorbraak na ong 3 maanden(4 strips) en bloed dan ook heviger dan wanneer ik het niet doorslik. Ik vind het wel fijn en het helpt ook wel, maar meestal duurt mijn stopweek langer omdat ik pas 3-4 dagen na het stoppen begin met bloeden. Daardoor heb ik nog veel vloed op de dag dat ik weer moet beginnen en wil niet dat het bloed dat er allemaal nog uit moet tegenhouden ofzo.
Ik neem het nu denk ik een jaar en ben het nog nooit vergeten vgm. Het hielp mij ook met mijn acne.
Hoi ik ben aan de pil geweest tegen pijnlijkenongesteldheid . Ik merkte er niet zo veel van eigenlijk. Ik had wel wat minder buikpijn. Ik doe niet aan sex dus geen idee op dat gebied. Ik ben nu wel gestopt met de pil het was een beetje teveel gedoe.
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met het slikken van de pil en voor mij heeft het voor en nadelen.
ik heb bijna geen last meer van mijn erge ongesteldheidpijn en ben het minder lang. Ook is het heel fijn dat ik nu meer controle heb over wanneer ik het word.

ik ben alleen wel wat aangekomen (niet extreem veel) door de pil en ben soms heel misselijk als ik weer begin na een stopweek. Ook heb ik meer last van stress en denkt dat het ook door de pil komt. Toch vind ik de voordelen die er tegenover staan het wel waard.

Ik vergeet het wel vaak, daarom slik ik het in de avond, als ik het dan vergeet is het nog niet te laat als ik er de volgende ochtend achter kom en het nogsteeds neem

Reageer