wat vinden jullie van schelden met kanker

  • 14 January 2022
  • 27 reacties
  • 666 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Ik had een vraag: Wat vinden jullie van mensen die schelden met kanker?

 

Zelf vind ik het goed als je alleen bent of met mensen bent waarvan je zeker weet dat ze het prima weten want dan doe je er niemand pijn mee


27 reacties

Ik vind het aso en niet nodig. Als je scheld lost het het probleem niet op. Dus is het best wel nutteloos. Je kan er iemand wel heel verdrietig mee maken. Veel mensen kennen iemand die kanker heeft gehad. Als je toch moet schelden kun je ook een ander woord gebruiken. Zoals Chips of Fudge. Dat zijn gewoon snoepjes. Dan kwets je niet iemand.

Reputatie 2
Badge +1

Ik schold er vroeger wel eens mee, maar probeer het nu nooit meer te doen, ik hoor het wel vaak op school maar mij boeit 't niet echt. Ze moeten wel rekening houden met mensen die er moeite mee hebben vind ik, maar ik zelf negeer het gwn en ik ga ook vaak daarna aan m'n ballen zitten zodat ik het vergeet en dan hoef ik me ook geen zorgen meer te maken!

Badge

Hoi Ik heb pdd nos  ik heb soms een hoop boosheid in me ik heb het op de Basisschool gezien dat schoolgenoten ermee scholden dus niemand in mijn familie heeft me dat geleerd ik heb ook naasten die eraan zijn overleden maar ik krijg dat woord niet uit mijn mond en als het niet uit mijn mond komt staat het wel op mijn status dus oordeel Niet ik heb van mijn Familie ook geleerd dat het niet goed is maar ik ben extreem veel voor vrijheid van meningsuiting en ik wil Mijn boosheid kwijt kunnen het is soms echt geen pretje om een  pdd nos gozer te zijn geef Familie niet de schuld kinderen of volwassenen nemen schelden hiermee eerder over uit de vriendenkring

Reputatie 5
Badge +4

Ik vind het inprincipe niet erg dat je scheld met kanker. Maar je merkt wel dat de mensen die kanker gebruiken, ook geen andere woorden kennnen. Het is altijd kanker dit, kanker dat. 

Badge

Ik ben zelf leukemie patiënt en telkens als ik iemand hoor schelden met kanker voelt het alsof ik aan het vechten ben voor niets, mijn ziekte is niets meer dan een grapje of scheldwoord. 

Dat is wel oké als je wel Sorry zegt

Reputatie 5
Badge +2

Het is voor mij meer iets wat ik er uit verbazing of woede uitroep, niet naar mensen. Ik zeg meestal wel sorry tho.

Ik vind schelden best erg

@ThatGalacticRobot 

Reputatie 5
Badge +2

Sinds ik op de middelbare zit voel ik geen verschil meer tussen de meeste scheldwoorden.

Het is geen scheldwoord.

 

Even een toevoeging:

Ik scheld wel best vaak met andere dingen, geen ziektes maar soms wel met dingen als fuck of kut of iets dergelijks. Idk of dat mensen eigenlijk beledigd of niet maar in elk geval niet zoveel als ziektes naar mijn idee.

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

Heyyy,

Ik vind het zelf vervelend als mensen om mij heen ermee schelden omdat mijn opa het nu heeft. Maar ik denk dat ik je wel snap dat het ok is bij mensen die het niet kwetst. 

Maar in principe zouden we er gewoon niet mee moeten schelden, omdat het nog steeds iemand kan kwetsen ook al geeft hij/zij/het niet aan.

Waarom vind jij het oké en goed ??? Ik wil eigenlijk een duidelijke uitleg 

Ik vind het vreselijk en erg !!!! 

Ik vind het heel erg . HET IS NIET OKÉ . Ik vind schelden al niet goed , maar dan Kanker is niet oke

Hey, 

Ik vind het echt niet kunnen als je met kanker scheld. Ik hoor het elke dag wel een paar keer waardoor ik het soms bijna zeg. Ik heb het nog nooit gezegd. Ik kan me altijd inhouden gelukkig.

~Ikke13

Reputatie 7
Badge +9

Ik vind het zelf heel lullig en ik doe het ook niet

 

 

Reputatie 5
Badge +5

Niet om lullig tedoen maar ik vind het zelf niet meer heel erg. Ik zeg het zelf nooit maar ik ga wel om met mensen die het zeggen en vind hun om die reden niet anders. Sinds ik op de middelbare zit voel ik geen verschil meer tussen de meeste scheldwoorden.

Ik heb wel respect voor iedereen die er wel moeite mee heeft. Ik heb zelf mijn opa verloren en mis hem nogsteeds ...

Ik ga nog een stapje verder dan Julian ik vind het zeer achterlijk en ik vind het een teken van zwakte om met zulke woorden te schelden. En je bent juist stoer en sterk als je je kan beheersen en zulke woorden nooit gebruikt !  Het moest echt verboden zijn vind ik.

Sanny xxx

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ik vind het  niet kunnen en heb vast per ongeluk een keer iets stoms gezegd maar dit nooit . Beter van niet ! Tuurlijk vloek je wel eens of 3 letterwoorden maar met ziektes is mij geen ding !

Grtz Julian

Reputatie 2
Badge +2

Ik ben zelf leukemiepatient en lach altijd mensen uit die  dat doen.  Die arme ouders hebben gefaald met de opvoeding van hun kind.

Hoe kun je zoiets perongeluk doen? Je hebt het ergens gehoord of overgenomen. Het is echt een bewuste keuze of je wel of niet scheldt en met welke woorden. Als je het perongeluk doet doe je het misschien wel automatisch..

Reputatie 3
Badge +2

@RoodLint  ik doe het alleen perongeluk voor de duidelijkeheid

Ik voel me daar echt niet fijn bij, komt waarschijnlijk ook doordat kanker vaak is voorgekomen in mijn familie en er ook meerdere familieleden aan gestorven zijn. In de onderbouw kon ik er soms echt daardoor overstuur van raken als mensen dat deden. 

Schelden vind ik vreselijk, ongeacht welk scheldwoord je gebruikt. Vind het wel netjes dat je rekening houdt met anderen, maar best hypocriet dat je het soms wel doet en soms niet. Als je dan zo stoer bent, trek dan een lijn en doe het overal of niet.

Zelf scheld ik er wel mee maar weet niet waarom, ik vraag altijd wel of mensen het goed vinden als ik bij hun ben en ermee scheld

Reputatie 5
Badge +2

Ik vind het echt vreselijk dat mensen schelden met kanker, want het is echt een rotziekte waar heel veel mensen aan overlijden!

Het is nu gelukkig over, maar een tijdje geleden speelde een groep kids uit mijn klas het spel “Clash Royale” en ze gingen elkaar dan ondertussen uitschelden met dingen als “kankerhomo” of “ebola”… Voor een game!

Zelf zou ik het nooit doen voor wat voor een reden dan ook.

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

Hoi @123anoniem,

Vreselijk! Er overlijden zoveel mensen aan kanker. Ook mijn opa.

Ik vindt echt dat hier straffen op moeten komen. Mensen die kanker hebben die worden hier zo erg veel mee gekwetst.

Ik heb nooit met kanker gescholden en ik hoop ook dat het nooit gaat gebeuren.

Groetjes,

Wereld

Reageer