Vraag

Wanneer ongesteld

  • 15 January 2020
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

Badge

Ik ben nog niet ongesteld en voel me zo plat als wat , iedereen van me vriendinnen is het al

en ik ben ook de kleinste enz .

zo voel ik me ook onzeker enz

hoe kan je merken wnr je ongesteld wordt voor de eerste keer ? Xx trouwens ben 13 en half ong


2 reacties

Hoi

 

Vermoedelijk is jouw lichaam eenvoudigweg wat later met de puberteit dan dat van je vriendinnen. Het is heel gewoon om op je dertiende nog niet ongesteld te zijn geworden, en aangezien je vertelt kleiner te zijn dan je vriendinnen, vermoed ik dat de hormonen er binnenkort aan zullen komen. 

 

Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken. Echter begrijp ik je onzekerheid. Probeer er vertrouwen in te hebben dat ook jouw lichaam zich vroeg of laat zal ontwikkelen, en dat hier nog ruim de tijd voor is. 

 

Gr. Kenshin

Ik werd ongesteld toen ik 12 was (ik ben nu 16), ik was toen ook nog plat enz. Maar ik denk dat het voor iedereen anders is, ik ken sommige mensen die op hun 15e/16e ongesteld zijn geworden. Er is helemaal niks erg aan later ongesteld worden. Hieronder staat wanneer je het merkt. (ik heb het van internet af) 

“Als je nog nooit ongesteld bent geweest kun je het merken aan afscheiding, gelig spul in je slip. ... Vlak voordat het dan echt begint wordt die afscheiding bruinig, oud bloed mengt zich er doorheen. Dat gaat langzaam over in vers bloed en wordt steeds meer. Ook merk je het aan je humeur, hoofdpijn en buikpijn.”

 

 

 

Reageer