vragenlijst voor jongens en meisjes met autisme

  • 4 January 2015
  • 37 reacties
  • 1753 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Ik zie elke keer op het forum vragenlijsten.
Ik dacht bij mij eigen: dat ga ik ook doen, maar dan voor jongens en meisje die autisme hebben
Hier is de vragenlijst:

1. Ben je een jongen of een meisje?
2. Hoe oud ben je?
3. Wat voor soort autisme heb je?
4. Heb je van die soort de lichte of de zware vorm?
5. Wat vind je er zelf van dat je autisme hebt?
6. Wat vinden anderen dat je autisme hebt?
7. Heb je een relatie? Zo ja, begrijpt hij/zij het dat je autismehebt?

Ik heb zelf de lichte vorm van PPD-NOS.

Alvast bedankt voor het reageren op deze topic.

37 reacties

Hallo sander,
Wat goed dat je dit forum bent begonnen.
Zal ik dan maar als eerste? :p
1.ben je jongen of meisje? Meisje
2.hoe oud ben je? 15
3.wat voor soort autisme heb je? PDD-NOS
4.heb je van die soort de lichte of de zware vorm? De lichte
5.wat vind je er zelf van dat je autisme hebt? Je bent er mee geboren, dus het is niet iets waar je wat aan kan doen. Mijn moeder heeft het pas 2 weken geleden tegen me verteld dat ik autisme heb, maar ik heb er soms last van als er ineens dingen veranderen. Daar kan ik namelijk niet zo goed tegen
6.wat vinden anderen dat je autisme hebt? Niemand weet het, op mijn beste vriendin na dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat de mensen ervan vinden.
7.heb je een rellatie? Zo ja, begrijpt hij/zij het dat je autisme Hebt? Ja, ik heb een relatie en hij begrijpt het gewoon goed, soms zijn er wel kleine dingetjes maar dan helpt hij altijd en dan komt het weer goed 🙂
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Xxx miriam
1. Ben je een jongen of een meisje? Meisje.
2. Hoe oud ben je? 17 jaar. 
3. Wat voor soort autisme heb je? PDD-NOS
4. Heb je van die soort de lichte of de zware vorm? Relatief lichte.

5. Wat vind je er zelf van dat je autisme hebt? 
Het is een deel van mijn leven. Je kan het niet zomaar 'kut' noemen net als wanneer je een paar maanden met een kapotte telefoon zit of zo. Zonder mijn autisme zou ik niet zijn wie ik ben. Het heeft me veel tegengezeten in het verleden, maar iedereen groeit op en leert mijn zijn handicap (ja dat is het wel) om te gaan. 

6. Wat vinden anderen dat je autisme hebt? 
Op de basisschool werd ik als de rare gezien omdat ik anders was, dus werd ik veel gepest. Nu ga ik naar een school voor autistische leerlingen, dus hier is het absoluut geen punt. Sterker nog, het is hier de normaalste zaak van de wereld.

7. Heb je een relatie? Zo ja, begrijpt hij/zij het dat je autismehebt?
Ik heb op het moment geen relatie, maar heb wel meerdere relaties gehad. Deze jongens waren zelf ook allemaal autistisch, dus het is voor ons niet eens een 'opmerkelijk' punt.
1. Ben je een jongen of een meisje?
Ik ben een meisje.

2. Hoe oud ben je?
13.

3. Wat voor soort autisme heb je?
Weet ik eigenlijk niet, mijn ouders hebben mij gewoon verteld dat ik autisme heb en niet wat voor soort ofzo. Het maakt mij eigenlijk ook echt niet uit, ik hou niet van hokjes.

4. Heb je van die soort de lichte of de zware vorm?
Lichte vorm.

5. Wat vind je er zelf van dat je autisme hebt?
Soms vind ik het wel irritant, maar ik heb ermee leren leven. Het is nu eenmaal een deel van mij en dat gaat niet veranderen. In de lagere school ben ik wel een soort van gepest geweest het laatste jaar door mijn autisme. Ik liet vroeger ook veel te makkelijk over mij heen lopen en ook op de jeugdbeweging werd ik gepest, na het eerste middelbaar ben ik daar ook mee gestopt. (Ik zit nu in het derde).

6. Wat vinden anderen dat je autisme hebt?
Niemand weet het, behalve mijn familie natuurlijk, en mijn allerbeste vriendin (haar ken ik al van in het eerste leerjaar). En ook nog de meeste mensen die bij mij op de lagere school hebben gezeten maar die spreek ik niet meer, die gaan in een andere stad naar school.

7. Heb je een relatie? Zo ja, begrijpt hij/zij het dat je autisme hebt?
Nee, en ik heb ook nooit een relatie gehad. Ik heb daar geen behoefte aan op dit moment. Als ik een relatie zou krijgen, dan zou ik na een tijdje wel vertellen dat ik autisme heb.
1 jongen
2 15 jaar. Bijna 16
3 ik heb van alles wat maar de meeste kenmerken van pddnos
4 ik kan ermee functioneren dus niet zwaar.
5 ach ja... ik bekijk altijd de voordelen. En ik heb er op tijd mee leren omgaan.
6 ik zit in een klas waar iedereen wel wat heeft en voel me thuis enzo. Ik ben een Gelukkige autist
7 ik heb wel een relatie gehad en ik weet zeker dat zij ook autisme heeft, zonder dat ze gediagnosticeerd is.

ps: leuke vragenlijst
Ik zie als ik naar de reacties kijk dat er vaak PDD-NOS als diagnose wordt gesteld.
bedankt voor de berichten
ik heb zelf PDD-NOS, geen ppd-nos
1. Ben je een jongen of een meisje?
Ben een jongen HELAAS :(
2. Hoe oud ben je?
16
3. Wat voor soort autisme heb je?
PDD-NOS en ADD
4. Heb je van die soort de lichte of de zware vorm?
Ik zou het niet weten ik denk GEEN lichte...
5. Wat vind je er zelf van dat je autisme hebt?
Ik merk er niks van...
6. Wat vinden anderen dat je autisme hebt?
Andere vinden mij te stil
7. Heb je een relatie? Zo ja, begrijpt hij/zij het dat je autismehebt?
Ja dat weet ze en ja ze begrijpt me omdat ze zelf autisme heeft 🙂
1.jongen
2. 12,5
3. adhd en pdd-nos
4. zware
5. fcking kut
6. wel oke want al mijn vrienden hebben zelf ook autisme
7. had en ja zij had er geen probleem mee want zij heeft ook autisme
1. Ben je een jongen of een meisje? meisje
2. Hoe oud ben je? 18
3. Wat voor soort autisme heb je? pdd-nos
4. Heb je van die soort de lichte of de zware vorm? licht
5. Wat vind je er zelf van dat je autisme hebt? niet leuk. maakt zoveel dingen echt moeilijk
6. Wat vinden anderen dat je autisme hebt? vinden het niet erg.
7. Heb je een relatie? Zo ja, begrijpt hij/zij het dat je autismehebt? nee
1. Ben je een jongen of een meisje? Jongen.
2. Hoe oud ben je? 16 Jaar.
3. Wat voor soort autisme heb je? Asperger
4. Heb je van die soort de lichte of de zware vorm? Lichtere vorm.
5. Wat vind je er zelf van dat je autisme hebt?
Mij zelf maakt het niet veel uit. Ik heb er niet erg veel last van en ga er normaal me om.
Ik heb ooit in de klas gevraagt bij masterclass, of de school rekening nam met kinderen met autisme.
Die man keek me toen ook heel raar aan dat ik het zo makkelijk daar over had, maar voor mij is het een heel normaal iets.


6. Wat vinden anderen dat je autisme hebt?
De meeste mensen zien niet dat ik autisme heb, en kijken me dan ook verward aan als ik hun dit vertel.
Al mijn vrienden weten dat ik autisme heb, en ze maken ook regelmatig grappen over autisme ofzo.
Meestal kan ik daar gewoon makkelijk over mee lachen omdat ik zelf ook weet dat ik een lichtere vorm heb.


7. Heb je een relatie? Zo ja, begrijpt hij/zij het dat je autismehebt?
Ja, mijn vriendin weet dat ik autisme heb, maar omdat het zo licht is en je er van buiten niet veel van merkt, maakt het haar ook niet bepaald uit.
1. Ben je een jongen of een meisje? Meisje
2. Hoe oud ben je? 19
3. Wat voor soort autisme heb je? Asperger
4. Heb je van die soort de lichte of de zware vorm? Lichte vorm
5. Wat vind je er zelf van dat je autisme hebt? Bij mij is de diagnose al op mijn 3e gesteld, dus ik ben er als het ware mee opgegroeid zonder te beseffen wat het was. Pas op latere leeftijd begon ik mij in het onderwerp te interesseren, maar ik merk er niet veel van in het dagelijks leven. Enkel op sommige momenten dat ik wat sneller in paniek raak, als ik het overzicht kwijt ben, maar gelukkig gebeurd dat niet vaak.
6. Wat vinden anderen dat je autisme hebt? Mijn vrienden weten het, maar je merkt het nauwelijks tot niet aan me, dus het komt eigenlijk haast nooit ter sprake. Als anderen vragen erover hebben, mogen ze die gerust stellen, maar het maakt hen ook niet veel uit wat ik wel of niet heb.
7. Heb je een relatie? Zo ja, begrijpt hij/zij het dat je autisme hebt? Op dit moment heb ik geen relatie, maar mijn ex wist het wel, hij merkte er alleen nauwelijks wat van, dus hier geldt eigenlijk hetzelfde antwoord als bij vraag 6.
1. Ben je een jongen of een meisje? meisje
2. Hoe oud ben je? 16
3. Wat voor soort autisme heb je? Pddnos
4. Heb je van die soort de lichte of de zware vorm? licht
5. Wat vind je er zelf van dat je autisme hebt? ik weet niet merk het niet zo goed
6. Wat vinden anderen dat je autisme hebt? ze merken het niet heel erg goed
7. Heb je een relatie? Zo ja, begrijpt hij/zij het dat je autismehebt? Ja en die helpt me met sommige dingen af en toe nog een beetje lastig maar we komen eruit 😉
1. Meisje
2. 14
3. Asperger
4. Licht
5. Asperger maakt me wie ik ben, maar ik vind het niet leuk dat ik het heb. Ik heb pas 1.5 jaar een diagnose en ik heb het nog niet geaccepteerd lijkt het.
6. Ik krijg heel vaak te horen als ik het vertel: 'Huh, ik merkte niks aan je. Je lijkt zo normaal.' Alsof ASS'ers niet normaal zijn.
7. Nee, alsjeblieft niet. Ik moet er niet aan denken. Ik zou het wel vertellen tegen hem/haar als ik een vriend/vriendin zou hebben
1 jongen
2. 12
3. De mensen zeggen pdd NOS maar dat is niet waar (heb er zelf voor gezorgd dat ze dat dachten) schizophrenia dat is geen autisme maar wel een geestelijke ziekte
4. Pdd NOS heel zwaar (maar kan ook komen daar schizophrenia)
5. DE A.S.S IS NIET GENOEG UITGEBREID!!!!!!!!
6. Het zelfde als pin ben aleen te lui om te typen
7. Nee maar 2 meisjes doen heeeel vreemd tegen me (weten niet wat ik heb of dat ik iets heb) bijvoorbeeld iedereen noemt een bepaald meisje dik (dat is ze helemaal niet) dus vind ze het ook niet erg als mensen dat zeggen maar een keer hadden we EHBO les en toen zij ik ..... Moet in de dikke billen bus (dat bestaat echt) iedereen moest lachen (vond ik raar want niemand lacht als ik iets zeg) maar toen moest ze huilen terweil anderen precies hetzelfde vaker zeggen meerdere van dit soort situatie s heb ik eerder gehad. Het andere meisje wil altijd alles van mij weten
1. een meisje
2. ik ben 17 jaar
3. ik heb Klassiek autisme en ADHD
4. weet ik niet
5. ik vind het niet erg het hoort bij mij en zo ben ik nou beenmaal.
6. geen idee.
7.nee
Hoi!

Zal ik even invullen
1. Ben je een jongen of een meisje? Meisje
2. Hoe oud ben je? 16
3. Wat voor soort autisme heb je? Klassieke vorm denk ik?
4. Heb je van die soort de lichte of de zware vorm? Lichte vorm.
5. Wat vind je er zelf van dat je autisme hebt? Ik heb er niet zo veel last van.
6. Wat vinden anderen dat je autisme hebt? Anderen lijken er meer last van te hebben dan ik.
7. Heb je een relatie? Zo ja, begrijpt hij/zij het dat je autismehebt? Geen relatie, wel close vrienden, die het niet gemerkt hadden.
Dat was 'm

Groetjes
x
1 jongen
2 15
3 asperger en ADHD
4 licht allebei
5 ben gediagnostiseerd toen ik 1,5 was... ben het gewent
6 veel weten het niet dus geen idee
7 nee maar me ouders willen niet dat ik een relatie krijg want ik ben homo ( gaat wel gebeuren hoop ik)

Groeten Jonathan
Reputatie 2
Badge +1

Hey,

Ik zie elke keer op het forum vragenlijsten.
Ik dacht bij mij eigen: dat ga ik ook doen, maar dan voor jongens en meisje die autisme hebben
Hier is de vragenlijst:

1. Ben je een jongen of een meisje? Meisje
2. Hoe oud ben je? 12
3. Wat voor soort autisme heb je? Dat wordt meestal niet meer gezegd als je een diagnose krijgt.
4. Heb je van die soort de lichte of de zware vorm? Ik heb zorgniveau 1
5. Wat vind je er zelf van dat je autisme hebt? Ik weet niet anders
6. Wat vinden anderen dat je autisme hebt? Ik heb het nog niet zoveel mensen verteld.
7. Heb je een relatie? Zo ja, begrijpt hij/zij het dat je autismehebt? Nee.

Ik heb zelf de lichte vorm van PPD-NOS.

Alvast bedankt voor het reageren op deze topic.

 

Reputatie 2
Badge +2

1. Ben je een jongen of een meisje? Meisje

2. Hoe oud ben je? 13

3. Wat voor soort autisme heb je? Asperger

4. Heb je van die soort de lichte of de zware vorm? Middelmatig

5. Wat vind je er zelf van dat je autisme hebt? Afschuwelijk

6. Wat vinden anderen dat je autisme hebt? Ok

7. Heb je een relatie? Zo ja, begrijpt hij/zij het dat je autismehebt? Nee never no nein

 

Badge

1. Ben je een jongen of een meisje?

jonge
2. Hoe oud ben je?

13
3. Wat voor soort autisme heb je?

asperge
4. Heb je van die soort de lichte of de zware vorm?

best erg
5. Wat vind je er zelf van dat je autisme hebt?

niet leuk ik kan niet goed functioneren soms
6. Wat vinden anderen dat je autisme hebt?

famillie is altijd boos
7. Heb je een relatie? Zo ja, begrijpt hij/zij het dat je autismehebt?

nee

Reputatie 2
Badge +1

1. Ben je een jongen of een meisje? Meisje

2. Hoe oud ben je? 12

3. Wat voor soort autisme heb je? Klassiek autisme

4. Heb je van die soort de lichte of de zware vorm? Ik heb zorgniveau 2.

Wat vind je er zelf van dat je autisme hebt? Stom want autisme maakt heel veel dingen heel moeilijk.

6. Wat vinden anderen dat je autisme hebt? Ik heb het nog niet zoveel mensen verteld. Alleen 2 vrienden die zelf ook autisme hebben. 

7. Heb je een relatie? Zo ja, begrijpt hij/zij het dat je autismehebt? Nee, ik heb geen relatie.

Reputatie 1
Badge

Hey,

Ik zie elke keer op het forum vragenlijsten.
Ik dacht bij mij eigen: dat ga ik ook doen, maar dan voor jongens en meisje die autisme hebben
Hier is de vragenlijst:

1. Ben je een jongen of een meisje? Meisje
2. Hoe oud ben je? 12
3. Wat voor soort autisme heb je? Ik heb nog geen diagnose, ik zit nog in de fase ervoor
4. Heb je van die soort de lichte of de zware vorm? middelmatig
5. Wat vind je er zelf van dat je autisme hebt? Stom maar het heeft ook mooie kanten
6. Wat vinden anderen dat je autisme hebt? Ik heb het nog aan niemand vertelt
7. Heb je een relatie? Zo ja, begrijpt hij/zij het dat je autisme hebt?

Ik heb zelf de lichte vorm van PPD-NOS.

Alvast bedankt voor het reageren op deze topic. Het was leuk, graag gedaan.

 

Reputatie 2
Badge +2

1. Ben je een jongen of een meisje? Transjongen

2. Hoe oud ben je? 14

3. Wat voor soort autisme heb je? Asperger 

4. Heb je van die soort de lichte of de zware vorm? Beetje in het midden

5. Wat vind je er zelf van dat je autisme hebt? Vrij vervelend 

6. Wat vinden anderen dat je autisme hebt? Raar

7. Heb je een relatie? Zo ja, begrijpt hij/zij het dat je autismehebt? Ja en hij begrijpt het prima

 

Reputatie 4
Badge +1

Hey,

Ik zie elke keer op het forum vragenlijsten.
Ik dacht bij mij eigen: dat ga ik ook doen, maar dan voor jongens en meisje die autisme hebben
Hier is de vragenlijst:

1. Ben je een jongen of een meisje? Meisje
2. Hoe oud ben je? 13
3. Wat voor soort autisme heb je? Weet ik eigenlijk niet sorry
4. Heb je van die soort de lichte of de zware vorm? Lichte vorm
5. Wat vind je er zelf van dat je autisme hebt? Het was eerst wel wennen en ik heb mezelf ook een tijdje gehaat omdat ik erachter kwam dat ik autistisch ben. Nu ben ik er nog steeds onzeker over 
6. Wat vinden anderen dat je autisme hebt? Sommigen vind het oké maar anderen proberen alles voor me aan te passen terwijl ik het niet nodig heb
7. Heb je een relatie? Zo ja, begrijpt hij/zij het dat je autisme hebt? Nee geen relatie. Ik ben nu nog 13 ;)

Ik heb zelf de lichte vorm van PPD-NOS.

Alvast bedankt voor het reageren op deze topic.

 

Badge

Hey,

Ik zie elke keer op het forum vragenlijsten.
Ik dacht bij mij eigen: dat ga ik ook doen, maar dan voor jongens en meisje die autisme hebben
Hier is de vragenlijst:

1. Ben je een jongen of een meisje? Meisje
2. Hoe oud ben je? 13
3. Wat voor soort autisme heb je? Klassiek autisme
4. Heb je van die soort de lichte of de zware vorm? Zware
5. Wat vind je er zelf van dat je autisme hebt? Eerst accepteerde ik het niet, maar met genoeg hulp nu wel
6. Wat vinden anderen dat je autisme hebt? Me ouders reageerden normaal, maar familie denkt dat ik gek ben, omdat het snel te druk is
7. Heb je een relatie? Zo ja, begrijpt hij/zij het dat je autismehebt? /

Ik heb zelf de lichte vorm van PPD-NOS.

Alvast bedankt voor het reageren op deze topic.

 

Badge

(Onnodige quotes verwijderd)

  1. Meisje
  2.  15
  3.  Ik heb gewoon autisme…..
  4.  Autisme is een spectrum, er is niet een lichte of zware vorm. Je kan gewoon meer/minder nodig hebben op verschillende vlakken.
  5. Prima, soms wat vermoeiend, maar overal prima
  6. Mijn vader en opa zijn ook autistisch en in mijn familie zijn we er wel aan gewend...Mijn vrienden vinden het soms moeilijk.
  7. Nee

Reageer