Vraag

Vragen over ongesteld zijn

  • 25 January 2018
  • 4 reacties
  • 343 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey people,
Ik ben vanmorgen voor het eerst ongesteld geworden. Ik kwam er achter toen ik had geplast en met wc papier afveegde. Ik zag donker rode met bruin achttige kleuren een soort slijm met 1 klontje. Nu heb ik dus een paar vragen. Zou iemand ze kunnen beantwoorden? Alvast bedankt!

Vragen:

1: Moet je als je je maandverband verwisseld ook IN je vagina om het daar schoon te maken ofzo?

2: Hoevaak word je ongesteld? Daarmee bedoel ik niet 1 x in de maand. Maar eerder hoeveel tijd er tussen zit per keer. Dus als ik 10 minuten geleden maandverband heb ingedaan, kan er dan nu alweer bloed inzitten? Of niet?

3: Kan het zijn dat je bijvoorbeeld na 2 uur nog steeds geen nieuw bloed hebt terwijl je wel ongesteld bent?

4: Hoe kan je snel maandverband wisselen? Zodat docenten en leerlingen het niet zo erg opvallen en je ook niet te laat komt.

Okej, dat waren ze wel

4 reacties

Hey!
Ik geef wel antwoorden op je vragen!
1. Nee dat moet je echt niet doen!
2. Dat ligt eraan of het heel erg is of niet. Maar je hoefd je maandverband pas om de 4:00 te verschonene.
3.ja dat kan. Het betekend niet dat je niet meer ongesteld bent.
4.Zorg dat je al dat pakje hebt opgevouwen van je maandverband en verwissel het heel snel!
Hoi,

1. Gewoon schoonmaken zoals je gewend bent met plassen. Het ligt aan de hoeveelheid bloed of je er misschien 2x (met een nieuw papiertje) langs moet gaan. Eigenlijk net als met poepen, net zo lang vegen tot het weg is ;)

2. Aan het begin van je periode bloed je meestal heel veel en gedurende de week wordt dit minder. Het kan dus zijn dat je om het uur moet verwisselen. Het is handig om naar het bloed op je maandverband te kijken. Als er heel erg veel op zit, is het sowieso verstandig om te verwisselen. Verder als het bloed verkleurd, dus als je bruine vlekken ziet, betekent dat dat je bloed al is opgedroogd. Dan is het hygiënisch te verwisselen. Een beetje bloed kan er makkelijk op blijven zitten. Je kunt een keer een maandverbandje in een bak met water gooien, dan kun je zien hoe veel water het opneemt!

3. Je bent net ongesteld, dus het kan bij jou nog heel onregelmatig zijn. De eerste keer dat ik ongesteld was, had ik alleen een paar druppels bloed. Het kan ook zijn dat je menstruatie de eerste keer 2 dagen duurt en de volgende keer 6 dagen. Het is niet zo dat je 2 dagen bloed hebt, dan 1 dag niet en vervolgens weer wel. 1 of 2 uurtjes zou op zich wel kunnen. Als je twijfelt, doe dan gewoon wat in. Dat kan geen kwaad! Uiteindelijk zul je zelf ontdekken hoe dit bij jou zit.

4. Ik zou op school gewoon iedere pauze verwisselen. Dan heb je meer tijd en dan hoef je ook niet na te denken of je hem überhaupt wel moet verwisselen.
Vrouwelijke docenten zijn over het algemeen erg begripvol, die kennen het... Je hoeft er niet zo over in te zitten of je ervoor te schamen. Alle vrouwen krijgen er vroeg of laat mee te maken.
Als je het vaker doet, gaat het makkelijker. Ik zat in het begin ook steeds te frunniken, maar nu gaat het gewoon floep floep, maandverbandje in en uit.

Duss, stress hem niet te veel! Het komt allemaal goed! :)

Gr. Pin
Hoi!

Veel heb ik niet toe te voegen. De reacties van @Kusjexxx en @Pin leggen het heel goed uit.
Ik wilde alleen nog zeggen dat het handig is om altijd een tasje maandverband bij te hebben. In het begin kun je verrast worden door je ongesteldheid, dus dan is zo'n 'emergency kit' altijd handig. Als jij het niet nodig hebt, kun je er misschien een ander meisje mee helpen.

Bij ons kun je altijd maandverband krijgen bij de schoolverpleegster. Moest je er geen bijhebben, kun je daar altijd terecht. Vrouwelijke docenten kunnen je ook altijd verder helpen.

Dit overkomt bijna elke vrouw, dus maak je geen zorgen. Heb je het al aan je moeder verteld? Die heeft vast nog een hoop tips en advies voor je. Zij heeft dit ook doorgemaakt, dus ga maar gezellig met wat chocolade op de bank zitten en praat erover :)
Met vriendinnen praten is ook heel goed, zo voel je je er minder alleen in.

Groetjes
x
Hey,
1) Doe ik meestal wel
2)Niu bij mij kan dat wel maar ik heb het heel erg dus als ik na twee uur niet verschoon lek ik door
3) ja kn een teken zijn van dat het wegtrekt maar is soms bij mij ook gewoon eventjes Maar daarna is het dan wel weer terug
4) Dat komt in de loop van de tijd wel. Je word er steeds handiger in

Reageer