Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

vragen....

Tags:

helpppppp Auteur
Weet de weg
Reacties: 14

10 september 2017, 23:16

hallo, ik had een paar vragen...
1) hebben jullie ook vaak de dwang om jezelf te bijten?
2) schaam je je achteraf ?
3) schamen jullie je ook tegenover jullie ouders?
4) wat zouden jullie doen als je niet meer mag sporten van je sporttrainer...
5) wat zouden jullie absoluut niet tegen jullie mentor zeggen ?

xxx

Reacties (9)

• Lian123
    Praat goed mee
    Reacties: 197

10 september 2017, 23:47

Ik heb geen drang om mezelf te bijten maar wel om te snijden

Ja zeker ik schaam me er van
    Ja ik schaam me zeker voor me ouders
    Ik zou nie meer kunne fuctioneren zonder me voetbal
    Over het snijden enz
  • Helpless
    Weet de weg
    Reacties: 38

11 september 2017, 16:06

1: ik heb ook geen drang om me te bijten, maar wel om me te snijden.
    2: Nee, ik denk dat ik me wel ga schamen als mensen erachter komen.
    3: Ja, denk ik wel. Voor veel dingen....
    4: Ik heb geen sporttrainer... Kan ik het ook zien als gymdocent? In dat geval zou ik het denk ik negeren in hoeverre dat kan en doorgaan met bewegen... Hoewel dat natuurlijk super fout is! Hun hebben er verstand van, dus als hun dat zeggen is het wel verstandig als je er naar luistert.....
    5: Dat ik mezelf snijd en probeer af te vallen en nog meer dingen... Ik zou eigenlijk niet heel veel tegen hem zeggen.... ( waarschijnlijk super dom)

Sterkte!
    Helpless.
  • MensPersoon
    Topper
    Reacties: 1794

11 september 2017, 16:17

Maarschijnlijk niet de beste vraag, maar wat bedoel je met jezelf bijten?
    Op je tong of wang bijten of op een ander ledemaat?
    En dan relatief zacht of tot bloedens toe?
    Het kan natuurlijk ergens tussenin zitten, maar dat verduidelijkt het in ieder geval voor mij.
    In war it doesn't matter who was right, only who is left
  • 100Divergent11
    Topper
    Reacties: 980

11 september 2017, 18:11

Hoi!

1) hebben jullie ook vaak de dwang om jezelf te bijten? Niet vaak, vroeger wel meer, omdat een stemmetje in mijn hoofd zei dat dat mijn straf was voor iets dat mijn schuld was. Gelukkig is na veel praten en hulp dat stemmetje weg (of toch in ieder geval veel stiller).

2) schaam je je achteraf ? Ja. Zeker in de tijd dat ik er al voor geholpen werd, maar het soms toch nog even deed. Dan voelt het alsof ik weer van nul moest beginnen.

3) schamen jullie je ook tegenover jullie ouders? Die hadden niet al te veel door. De hulp die ik had kwam vooral van vrienden, dus dat kon ik van ze verbergen. Ik ben normaal gezien niet zo van het verbergen voor ouders, maar toen was het echt beter zo.

4) wat zouden jullie doen als je niet meer mag sporten van je sporttrainer... Praten met je sporttrainer? Je sport betekent vast veel voor jou, dus het lijkt me belangrijk om om duidelijkheid te vragen. Je kunt nog altijd in je vrije tijd sporten, tenzij dat niet gaat door een medische reden. Mag je niet meer sporten omdat het je te veel stress bezorgt? Door competitie ofzo?

5) wat zouden jullie absoluut niet tegen jullie mentor zeggen ? Ik denk dat je daar alles tegen kunt zeggen, maar iets wat ik liever privé houd is dat mijn verleden niet zo gezellig is geweest, maar ik wil bepaald worden door de toekomst, niet door mijn verleden. Vandaar.

Groetjes
    x
    After victory, tighten your helmet cord.
  • helpppppp Auteur
    Weet de weg

13 september 2017, 15:06

@mensperoon

ander ledemaat
    bloedens..
  • helpppppp Auteur
    Weet de weg

13 september 2017, 15:09

@100divergent11
    ik mag niet meer sporten omdat me leraar zorgen maakt over me gewicht.
    wat absoluut niet nodig is!

xxx
  • 100Divergent11
    Topper

13 september 2017, 15:10

Dat je jezelf tot bloedens toe bijt is echt wel verontrustend, dus ik denk dat je het er echt beter met iemand over hebt. Je sporttrainer bijvoorbeeld, of je ouders?

Waar bijt je je? Als je het niet wilt zeggen, is dat ok, maar misschien kunnen we je dan beter helpen.

Zou je je woede, angst, verdriet of wat dan ook niet kwijt kunnen in iets anders dan bijten? Een sport of een videogame ofzo?

Groetjes
    x
  • 100Divergent11
    Topper

13 september 2017, 15:13

Misschien helpt yoga jou wel. Een rustige sport, iets niet te belastend.

Als je denkt dat je sporttrainer zich voor niets zorgen maakt, kun je naar je huisarts of een diëtist gaan, die kan jou onderzoeken en je zwart op wit geven of je ondergewicht/overgewicht hebt of niet. Met dat bewijsje kun je naar je sporttrainer gaan, en ofwel heb je een probleem met je gewicht, en weet je dat nu zeker, ofwel heb je geen probleem, en het bewijs dat je weer mag sporten.
  • MensPersoon
    Topper
    Reacties: 1794

13 september 2017, 16:59

helpppppp schreef:

@mensperoon

ander ledemaat
    bloedens..

Denk je dat je die wonden kunt voorkomen, of , zoals al gesuggereerd, denk je dat je ergens anders op kan bijten?
    Misschien iets dat meegeeft zodat je je tanden niet beschadigt.
    In war it doesn't matter who was right, only who is left

Reageer

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Bekijk mobiele versie Insided