Vraag

Vraagjes over vaccineren en COVID.

  • 2 July 2021
  • 4 reacties
  • 104 Bekeken

Badge

Beste mensen,

ik heb een paar vraagjes over Corona en of je het coronavaccin wilt nemen, waarvoor je sinds vandaag een afspraak voor kunt maken. 

  1. Wat is je leeftijd?
  2. Wil je het vaccin? Ja/nee, omdat:
  3. Als je zelf een vaccin mag kiezen dat je mag nemen, welk vaccin is dit dan en waarom?
  4. ben je bang voor COVID-19? Ja/nee, omdat:
  5. Weet je hoe een vaccin werkt? Zo ja, heb je dan bijvoorbeeld meer vertrouwen in een vaccin?
  6. Houd je als je bijvoorbeeld met vrienden, docenten of je opa en oma bent 1.5 meter afstand?

(Alvast) ontzettend bedankt dat je de moeite hebt genomen dit in te vullen!


4 reacties

  1. Wat is je leeftijd?   17
  2. Wil je het vaccin? Ja/nee, omdat:   Ja, heb m'n afspraak al gemaakt.
  3. Als je zelf een vaccin mag kiezen dat je mag nemen, welk vaccin is dit dan en waarom?    Zou Pfizer kiezen maar het maakt niet veel uit. Volgens mij worden de jongeren ook ingeënt met Pfizer, dus helemaal prima.
  4. ben je bang voor COVID-19? Ja/nee, omdat:  Niet echt voor mijn eigen gezondheid maar wel voor de terugkomst van alle maatregelen etc. Laat het allemaal zo snel mogelijk weer normaal worden, ben er klaar mee. En met mij de hele wereld volgens mij
  5. Weet je hoe een vaccin werkt? Zo ja, heb je dan bijvoorbeeld meer vertrouwen in een vaccin?  Ik ben geen geen chemicus maar ik heb wel een beetje onderzoek gedaan. Ik zou niet weten waar je bang voor zou moeten zijn. Ik vertrouw gewoon op de medische wetenschap, op mensen die hier jaren voor hebben gestudeerd en ervaring hebben met soortgelijke vaccins en even bedenkend dat de knapste koppen ter wereld betrokken zijn geweest bij de ontwikkeling van deze vaccins, ben ik echt niet zo bezorgd. Ik hoor iedereen spastisch doen over de lange termijn gevolgen maar vragen zich dat ook af als ze een pijnstiller nemen? Elk  medicijn is op dezelfde manier beoordeeld. En ik vermoed dat er nog extra kritisch is gekeken naar deze vaccins. Deze vaccins zijn gewoon veilig.
  6. Houd je als je bijvoorbeeld met vrienden, docenten of je opa en oma bent 1.5 meter afstand?  Steeds minder en minder :grimacing:
  1. Wat is je leeftijd? 15 jaar. 
  2. Wil je het vaccin? Ja/nee, omdat: Ja. Ik wil graag veilig zijn voor Covid-19.
  3. Als je zelf een vaccin mag kiezen dat je mag nemen, welk vaccin is dit dan en waarom? Pfizer is prima.
  4. ben je bang voor COVID-19? Ja/nee, omdat: Ja. Omdat ik me moeder niet wil besmetten met het virus.
  5. Weet je hoe een vaccin werkt? Zo ja, heb je dan bijvoorbeeld meer vertrouwen in een vaccin? Ik vertrouw op het feit dat de wetenschap voldoende onderzoek heeft laten doen naar de vaccinaties. Aan alle mensen die de vaccinaties in twijfel trekken, maken jullie maar even een werkend vaccin.
  6. Houd je als je bijvoorbeeld met vrienden, docenten of je opa en oma bent 1.5 meter afstand? Ja. Ik hou mij aan de 1.5 meter afstand. Op momenten waar het niet mogelijk is hou ik mijn adem in om overdracht van het virus te voorkomen.
  1. Wat is je leeftijd? 16
  2. Wil je het vaccin? Ja/nee, omdat: ik wil het vaccin, omdat ik zo mijn vrijheid terug kan krijgen.
  3. Als je zelf een vaccin mag kiezen dat je mag nemen, welk vaccin is dit dan en waarom? Pfizer, omdat dit vaccin volgens mij in heel veel landen wordt erkend, en omdat het heel goed beschermt. (Ik weet even het fijne niet meer van wat ik nu zeg, maar volgens mij klopt het wel)
  4. ben je bang voor COVID-19? Ja/nee, omdat:  ja en nee. Ik ben niet bang dat ik eraan overlijd, of dat ik in het ziekenhuis beland, maar ik ben wel bang dat ik anderen besmet die wel ernstigere klachten ontwikkelen. Daarnaast ben ik bang dat ik permanent dingen eraan overhoud (bijvoorbeeld dat ik niet meer kan ruiken).
  5. Weet je hoe een vaccin werkt? Zo ja, heb je dan bijvoorbeeld meer vertrouwen in een vaccin? Hmm ik weet een beetje hoe het werkt, volgens mij spuiten ze een gedeelte van het virus in je lichaam, of het dode virus, waardoor je er niet ernstig ziek door kan worden. Je lichaam maakt wel antistoffen aan, wat nodig is op het moment dat je echt COVID-19 krijgt. Ik denk niet dat ik deze informatie per se nodig had om vertrouwen te kunnen hebben in het vaccin. Ik vertrouw op de wetenschap, zij hebben ervoor gestudeerd en ze weten echt waar ze mee bezig zijn.
  6. Houd je als je bijvoorbeeld met vrienden, docenten of je opa en oma bent 1.5 meter afstand? Ik probeer het wel zoveel mogelijk, maar in sommige situaties kan het even niet. Dus helaas niet altijd.
Reputatie 6
Badge +7

Beste mensen,

ik heb een paar vraagjes over Corona en of je het coronavaccin wilt nemen, waarvoor je sinds vandaag een afspraak voor kunt maken. 

  1. Wat is je leeftijd?
  2. Wil je het vaccin? Ja/nee, omdat:  Ja, omdat ik Covid het liefste uit wil roeien. Net als muggen, malaria en polio.
  3. Als je zelf een vaccin mag kiezen dat je mag nemen, welk vaccin is dit dan en waarom?  Ik denk niet dat je het zelf moet kiezen. Iedereen denkt dat-ie zelf een expert is maar dat is-niet. Ik vind de pfizer en moderna vaccins wel hip omdat ze op een nieuwe manier werken.
  4. ben je bang voor COVID-19? Ja/nee, omdat:  Ja, Covid is gevaarlijk. Het doet bij veel mensen niets maar je weet niet of je bij die groep hoort. Mijn buurvrouw kan nog steeds niks ruiken. Haar besmetting is 8 maanden geleden. 
  5. Weet je hoe een vaccin werkt? Zo ja, heb je dan bijvoorbeeld meer vertrouwen in een vaccin? Ja, het is goed uitgelegd en ja, ik krijg er daardoor meer vertrouwen in.
  6. Houd je als je bijvoorbeeld met vrienden, docenten of je opa en oma bent 1.5 meter afstand?  Steeds minder zeker nu de mondkapjes zijn afgeschaft.
  7.  

(Alvast) ontzettend bedankt dat je de moeite hebt genomen dit in te vullen!

 

Reageer