Vraag

Vermoeidheid

  • 19 September 2020
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy

Ben ik de enige die letterlijk moe wordt door school? ik bedoel , sinds dit jaar wreet school echt al mijn energie op een of andere manier. Ik ben normaal best wel een avondmens maar tegenwoordig lig ik vaak voor 9u al in bed omdat ik gewoon echt op ben. Ik ben zo moe dat ik zelfs me ogen amper open kan houden soms. Normaal ging ik slapen omdat het anders te laat werd maar nu ga ik slapen omdat ik echt moe ben. Het kan ook zijn omdat ik echt lange dagen school heb en dat gewoon niet gewend ben. Ik zit bijna elke dag van 8.30 tm 15.30/16.30 op school dus misschien dat het daardoor komt? maar geen idee want als ik uit school kom heb ik vaak geen energie meer om maar iets te gaan doen. Ik weet echt niet hoe het komt vandaar dat ik me afvroeg of iemand dit een beetje herkent?

 

Groetjes 


2 reacties

Badge

Hoi,

nee, je bent zeker niet de enige. Ik zelf weet maar al te goed dat school heel vermoeiend kan zijn. Ik weet niet hoe het bij jou gaat maar zo gaat het bij mij: als het heel druk is in de klas en ik heb niet heel goed geslapen dan voel ik dat ik een beetje moe wordt. Maar daarna krijg ik hoofdpijn en soms krijg ik ook buikpijn en wordt ik misselijk, dan wordt ik nog veel moeër en dan kan ik niet meer rustig worden. Een keer ben ik zelfs in slaap gevallen op school. Toen dat gebeurt was wist ik dat het zo niet verder kon. Ik ben naar mijn mentor gegaan en ik heb met haar gepraat. Zij heeft een mailtje gestuurd naar al mijn docenten met wat er was gebeurt. En nu mag ik bijvoorbeeld muziek in om rustig te worden. En anders mag ik even op de gang gaan staan tot dat het beter gaat. Wat ik weet is dat het altijd heel goed werkt om een vast ritme te hebben. Dus bijvoorbeeld of je nou om half negen of om half tien moet beginnen, sta altijd om dezelfde tijd op en ga om dezelfde tijd naar bed. Als je dit doet went je lichaam hieraan en zal je om die tijd goed kunnen slapen. Ook werkt het goed om een planning te maken voor je huiswerk, geloof me dat scheelt een heleboel stress. En het is belangrijk om goed te eten (groente en fruit) en te drinken (liefst water) want daar komt je energie vandaan.

ik hoop dat je hier iets aan hebt

groetjes poesjespower 

Reputatie 3
Badge +3

Hi!

Ik herken dit helemaal! School (vooral de middelbare) is heel vermoeiend.

Ik denk dat je er gewoon aan moet wennen. 

Dus waarschijnlijk ben je er over een paar weken aan gewend.

Ik denk dat je er niet echt iets aan kan doen behalve gewoon een goed slaapschema hebben. 

Veel succes! 

XOXO

~BreezyOcean 

Reageer