Verlies je buikspieren

  • 17 June 2020
  • 7 reacties
  • 128 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Hallo iedereen! Ik ben onlangs beginnen oefeningen doen(1 week nu al) ik ben 13 jaar btw. Maar verlies je buikspieren snel of niet? Bedankt om te antwoorden en geniet van je dag!

 

 

Nog een extra vraagje: hoelang mag je oefeningen doen per dag?

Met oefeningen bedoel ik (pompen,planken enz…. )Dus het is zonder gewichten te gebruiken


7 reacties

Hey @Sharky .

Of je snel buikspieren verliest. Dat licht er ook een beetje aan. Als je er een lange tijd niks meer aan doet en je let bijvoorbeeld niet op je eten enzo,  dan kan het wel snel gaan. Maar over het algemeen is het zo , dat het niet zo heel snel gaat. Maar dat licht ook aan wat je doet en wat je niet doet.

 

Hoelang mag je oefeningen doen.

Dat licht ook aan wat de spiergroep is dat je traint. Onthoud wel dat je 13 bent en dus wel moet kijken wat wel en niet kan.  Hoelang is bij iedereen anders , maar dat licht ook aan hoelang jij 1 oefening doet en hoeveel herhalingen jij dan doet.  Omdat jij aangaf dat je het ongeveer een week doet zou ik rustig beginnen , met bijvoorbeeld eerst beginnen met 20 minuten ofzo en daarna steeds wat langer dus dan bijvoorbeeld de volgende week 30 minuten.  (Als je dat aankan bijvoorbeeld)  en zo door. 

Wat je wel moet weten is dat als jij een bepaalde spiergroep hard doet trainen , dat je dan er wel minimaal 48 uur rust bij houd. Maar dan doe je echt hiit trainen. Maar omdat je geen gewichten gebruikt zou ik het gehouden bij 20 a 30 minuten. Rust is wel heel belangrijk dus gun je spieren wel rust anders komt er niks bij , want ze worden aangemaakt/hersteld als je rust dus bijvoorbeeld slaapt.

Hopelijk is het een beetje duidelijk.

Bij opmerkingen laat het maar weten.

Groetjes Gebruiker c 

 

Reputatie 1
Badge +2

Bedankt!

Weet je een goede oefening die het beste is voor buikspieren(6 pack)?

Ik doe dit allemaal 20x + 20x pompen

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Reputatie 5
Badge +5

Verliezen van buikspieren?? Of juist KRIJGEN van buikspieren🤔

Reputatie 1
Badge +2

Verliezen van buikspieren?? Of juist KRIJGEN van buikspieren🤔


krijgen

Hey @Sharky .

 

Hier een video voor je buikspieren te trainen.

Het zijn prima oefeningen en hij legt het ook goed uit. 

Groetjes gebruiker c 

Yo, voor buikspieren zo ik gewoon een kwartiertje per dag 5x per week doen. Reps tellen heeft niet echt nut voor buikspieren, ik train altijd tot falen voor maximale spiergroei. Statische oefeningen zijn vaak het best voor je core want dat is de voornaamste functie: je stabiel houden. Goede statische oefening kunnen bijvoorbeeld een plank zijn. Er zijn talloze varianten hierop die het moeilijker maken maar ik zou beginnen met 2 minuten een plank in goede vorm vast te kunnen houden.

Ik vind oefeningen als russian twists, leg raises en L sit hold ook heel fijn.

Hopelijk had je hier iets aan.

Reputatie 1
Badge +2


Ik heb die oefeningen op de video eens gedaan en ik voel me er beter bij! Ik zweet meer en ik moet me er ook meer voor inspannen! Bedankt :)

Reageer