Vraag

verlegen op school

  • 26 November 2019
  • 5 reacties
  • 164 Bekeken

Badge

Hoi, 

ik ben nogal verlegen. Iemand tips om minder verlegen te worden in de klas/ bij iemand thuis?


5 reacties

Hoi

 

Eerder aan de stille kant zijn komt vrij regelmatig voor. Het zou kunnen dat je na het leren kennen van iemand je jezelf wat meer durft openen, hoewel het evenwel mogelijk is dat je simpelweg een kalm en teruggetrokken karakter hebt. Da’s allemaal even prima :slight_smile:

 

Persoonlijk vind ik het makkelijker om op iemand af te stappen als deze alleen is. Een intrede doen in een groepje of me bij een gesprek voegen dat reeds gaande is, vind ik een stuk enger. Als ik echter een medeleerling of clubgenoot op zichzelf zie zitten, voel ik me een stuk zelfzekerder, en doe ik vaak mijn best om een eenvoudig gesprekje aan te knopen. 

 

Groetjes

Kenshin

Hallo Larsanonymous :)

Een gesprek aanknopen met iemand en kijken wat er gebeurd. 

-Dr8gon99

Hoi

Ik ben zelf ook best wel stil en verlegen. Ik denk niet dat je er veel aan kan doen, het is denk het belangrijkste als je het accepteerd, en gewoon jezelf bent. Er zijn ook mensen die juist veel praten en die waarderen bet juist dat er ook mensen zij n die wat stiller zijn.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. 

Liefs Lexy❤

Hoi,

Vroeger was ik ook best verlegen en daarvoor heb ik gesprekjes gehad met een therapeut en veel oefeningen moeten doen, daarmee heb ik geleerd dat je beter iets heel doms kan zeggen dan maar stilletjes staan en niks durven te zeggen, ik ben nu eigenlijk nooit meer verlegen geweest. Als je er heel erg last van hebt raad ik je ook aan om met iemand te praten. Als je in de klas bijvoorbeeld je vinger niet durft op te steken, kun je je vraag ook altijd na de las vragen als je alleen met de leraar bent, vaak is dat een stuk makkelijker. Als je bij iemand thuis komt, zeg dan even hallo tegen de ouders, en geef ze een hand en stel je voor als je ze nog nooit gezien hebt, vaak waarderen ze dat wel. Ik hoop dat je je wat zelfverzekerder gaat voelen!

groetjes rood

Reputatie 1
Badge +1

Hallo

misschien is het dat je bang bent voor iets of iemand? Dat je daarom zo verlegen bent? Als dat zo is, probeer die angst eens te overwinnen! Dan durf je ook misschien wat meer en ben je misschien wat minder verlegen,

groetjes van Victoria, jegirll🤗

Reageer