Vraag

verband gebruiken na snijden

  • 21 December 2022
  • 7 reacties
  • 96 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4
  • Praat goed mee
  • 155 reacties

Hii,

 

omdat ik mezelf beschadigd moet ik soms verband gebruiken maar het lukt me een of andere manier niet ik dacht dat het me eindelijk gelukt was maar toen in het er af haalde gingen de wondjes weer bloed en het doet gewoon de hele tijd pijn you know ik denk dat ik iets verkeerds doe maar weet niet wat kan iemand me helpen kan ook niks online vinden,

alvast bedankt voor het lezen ig


7 reacties

Reputatie 2
Badge +1

ik zou het er lang op laten zitten en uiteindelijk er een beetje zout water er op doen zo dat het overgebleven bloed zacht word zo dat je het er niet van af trekt

Hey, Lucky ik snap dat het moeilijk is maar als ik jou was zo ik proberen te stoppen jezelf pijn te doen ik zag in je profiel dat je Non binary was en snap dat het lastig kan zijn qua acceptatie maar jezelf pijn doen helpt er echt niet bij ik raad meer aan het te bespreken met een vertrouwenspersoon 

groet,Etzio

Reputatie 5
Badge +4

@ik_  We hebben geen zout water denk je dat gewoon water ook werkt?

Reputatie 7
Badge +15

Hee, 

ik zou je kunnen helpen met dat verband, maar probeer anders eens minder te snijden, het werkt vaak het beste om af te bouwen, dus 1x minder gaan snijden, over 2 weken nog wat minder ect. Op jou tempo, maar wel afbouwend… 

 

dat werk vaak het best, 

De momenten dat je nog snijdt, doe er eerst wond reiniging op  ( die van Dettol is fijn ) , en doe er

niet- klevend-steriel-verband omheen…

als er al een korstje op zit, daarvoor moet het luchten, en dus gereinigd worden. 
 

ps.  Zout water kan je ook gewoon maken met  wat zout in  het water doen, ( dus GWN. Een glas water, en daar zout indoen, even roeren, en klaar is kees) 

 

 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

Heyy, ik snap echt dat het moeilijk is om jezelf te accepteren en te stoppen met snijden. Ik ben ook niet bang dit te zeggen maar een (ex) vriendin heeft t laten zien aan mij en toen deed ik het een x voor de grap en kon niet stoppen. Het voelde goed als ik mentale pijn had etc. Ook ik ben er na 3 jaar mee gestopt. Denk hier over na! Misschien kun je een beetje afbouwen dus in plaats van 2x snijden pd 1x.  Weet dat ik je niks dwing, ik probeer je te helpen❤️‍🩹 niks moet natuurlijk. Voor jou probleem op dit moment kun je zalf en pleisters gebruiken en als dat niet helpt kun je tegen je ouders zeggen dat je tijdens een sport of iets anders gevallen bent en of jullie het kunnen laten hechten. Nogmaals, niks hoeft. Weet alleen dat je bij mij terecht kan❤️‍🩹 weet dat je niet de enige bent 🫶🏻

leg er eerst een grote pleister op. of hou het onder water.

Reputatie 4
Badge +3

Koud water, koud water stopt het van bloeden. Doe dan een beetje disinfectie spul erop, en dan een grote pleister. Je kunt ook  een stukje keukenrol erop leggen,en dan de pleister aan de zijkanten van het keukenrol plakken. (beetje onduidelijk). En plss niet jezelf snijden.

Reageer