Vraag

Vagina jeukt, kan dat een soa zijn?

  • 10 January 2023
  • 3 reacties
  • 176 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hey k ben 16 en heb al best wel vaak seks gehad. Met m’n ex eerst altijd met condoom, maar nu met m’n vriend sinds een maand ofzo iets langer alleen nog maar zonder omdat t gewoon veel fijner en goedkoper is. Hij heeft 2 bedpartners voor mij gehad. K had eerst nergens last van mr nu jeukt t echt vet erg. Kan t zijn dat k n soa heb ofs? Ik weet niet hoe da zit en wat t is eigenlijk nooit in verdiept😅 k lig in bed en k wordt echt gek van de jeuk


3 reacties

Kan.  Kan ook een schimmelinfectie zijn.  Dat kan je gewoon krijgen maar je vriendje moet zich dan ook behandelen anders krijg je het steeds terug. 

Een soa gaat via de ene persoon over naar de andere, een soa word niet gemaakt tussen twee partners die het niet hebben, de kans is dus heel groot / vrijwel zeker dat de partners van je vriend eventueel een soa hadden, en die nou dus bij jou terecht zijn gekomen via je vriend.

Voordat je ook zonder condoom seks hebt moet je of beide nog nooit seks gehad hebben, of beide, of een van de twee personen getest zijn. Anders is het echt gevaarlijk om zonder te doen.

Dan kan je bijvoorbeeld hiv krijgen, en zit je heel lang aan de pillen.

 

Dus mijn advies is om een test te doen, jou vriend ook, en als je beide niks hebt kun je zonder condoom je ding doen.

Reputatie 7
Badge +15

Hey, ik heb Hier een site vpor je ….

 

veel suc6!!

 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer