Vraag

vaak moe

  • 10 July 2021
  • 5 reacties
  • 118 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hallo lezers,

Ten eerste wat ben ik blij dat je deze topic aan geklikt hebt dat waardeer ik (;

Ik ben een meisje van 13 bijna 14 maar ik heb een probleem, ik ga als ik naar school ga de volgende dag altijd 8 uur  savonds slapen, dat komt omdat als ik later ga slapen dat ik dan de volgende ochtend heel moe ben, maar zelfs als ik om 8 uur ongeveer slaap ben ik NOG STEEDS moe, ik snap dat niet, heb ik iets een ziekte of een aandoening? Ik hoop zo snel mogelijk antwoord re krijgen

 

Alvast bedankt!


5 reacties

Heyy

 

 ik moet altijd om 6 uur mijn telefoon inleveren dus daar kan het niet aanliggen, ook douche ik altijd voordat ik ga slapen en ik lees altijd 30 minuten voordat ik ga slapen. Ik slaap altijd 11 uur, en ik ben 14 jaar btw 

 

Aah oke naja goed dat je die tips al gebruikt! Dan is dat inderdaad niet de oorzaak nee..

 

Ik wil je dan toch aanraden om even langs de huisarts te gaan. Het is namelijk wel een beetje gek dat je zo moe bent terwijl je wel genoeg slaap haalt.. De huisarts kan dan even checken of alles oke is met je en misschien heeft die wel een goede oplossing voor je vermoeidheidklachten!

 

 

lyme

Een diagnose stellen kan ik natuurlijk niet, maar het lijkt me niet de ziekte van Lyme.. Bij lyme ben je namelijk niet alleen maar moe, maar dan heb je meer klachten.

 

 

  • Ziekteverschijnselen ziekte van Lyme

    Het ziektebeeld van de ziekte van Lyme is wisselend. Niet iedereen krijgt dezelfde klachten. De ziekte van Lyme kan zich uiten in de volgende klachten:

  • Een verkleuring van de huid op de plek van de tekenbeet, die groter wordt. Deze kan tot drie maanden na een tekenbeet verschijnen. De verkleuring kan verschillende verschijniningsvormen hebben. Hieronder staan twee voorbeelden. Meer voorbeelden staan op www.tekenradar.nl
  • Koorts en eventueel spier- en gewrichtspijn, in de eerste weken na een tekenbeet.
  • Soms kunnen gewrichtsklachten, huidklachten, zenuwklachten of hartklachten ontstaan. Dat kan gebeuren als de vroege klachten van de ziekte van Lyme niet behandeld zijn met antibiotica. Maar deze klachten zijn soms ook een eerste uiting van de ziekte.

Bron > https://www.rivm.nl/ziekte-van-lyme

 

Bedankt voor het lieve berichtje, en voor je moeite! 

Geen probleem! Daarvoor zijn we hier op het forum:blush:

 

Groetjes van mij!

Reputatie 1
Badge +1

@NaamNietBekend ik moet altijd om 6 uur mijn telefoon inleveren dus daar kan het niet aanliggen, ook douche ik altijd voordat ik ga slapen en ik lees altijd 30 minuten voordat ik ga slapen. Ik slaap altijd 11 uur, en ik ben 14 jaar btw 

Bedankt voor het lieve berichtje, en voor je moeite! 

 

Groetjes van chayenna!

Eet je genoeg? Drink je genoeg? Genoeg naar buiten? 
Hoe laat ga je naar bed?

 

 

Reputatie 1
Badge +1

@NaamNietBekend ik moet altijd om 6 uur mijn telefoon inleveren dus daar kan het niet aanliggen, ook douche ik altijd voordat ik ga slapen en ik lees altijd 30 minuten voordat ik ga slapen. Ik slaap altijd 11 uur, en ik ben 14 jaar btw 

Bedankt voor het lieve berichtje, en voor je moeite! 

 

Groetjes van chayenna!

Reputatie 7
Badge +19

Als je gewoon goed en voldoende slaapt en nogsteeds moe bent zal ik even naar de huisarts gaan.

Heyy

 

Als je genoeg slaapt (gemiddeld 8 uur), maar nog steeds moe bent kan het ook aan de kwaliteit van je slaap liggen. Waar je op kan letten is om 1 / 2 uur voordat je gaat slapen je telefoon, laptop etc. aan de kant te leggen. Het blauwe licht van je telefoon heeft namelijk een slechte invloed op je slaapkwaliteit. 

 

Je kan vlak voordat je gaat slapen ook iets ontspannens doen.. Neem een lekkere warme douche of ga een leuk, rustgevend boek lezen. Ook werkt het misschien om goed op je ademhaling te letten als je gaat slapen. Adem diep in door je neus.. En diep uit door je mond. Daar kan je rustiger van worden en misschien val je dan wat rustiger in slaap.

 

Als je je zo moe blijft voelen zal ik toch even naar de huisarts gaan zodat die ook even mee kan kijken.. Die kan dan ook checken of alles wel oke is.

 

Groetjes van mij!

Reageer