update eetprobleem

  • 4 April 2020
  • 1 reactie
  • 43 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hiiiii,

Ik begin maar meteen, ik geef over na het eten om me beter te voelen en soms eet ik bijna niks op een dag. Dit ging goed totdat mijn zus mij heeft gehoord en tegen mijn moeder heeft verteld. Ik ben nog aan het overleggen met mijn therapist naar wie ik doorverwezen word en wanneer. Dit gaat waarschijnlijk een maand duren voordat ik echt in therapie ben voor anorexia. Ik heb niet heel dramatisch gewicht verloren maar ik ben wel van 55(of 54) kg naar (nu) 48 kg. Ik ben 174 cm trouwens. In ik denk 1,5 maand? Kan ook iets korter of langer zijn maar de wachtlijst voor de therapie is erg lang dus het duurt wel even voordat ik echt hulp krijg. (Ik wil zelf geen hulp maar als ik niet meewerk word het alleen maar erger)


1 reactie

Hey Grün

 

Hoewel je aangeeft de hulp niet te zien zitten, hoor ik graag dat je hier toch mee ingestemd hebt. Ik hoop dat je bij een fijne, begripvolle therapeut terecht zal komen, die grondig met je aan de slag zal gaan rond je eetstruggles.

 

Zou je in de tussentijd de hulp van huisgenoten durven inschakelen? Je zou bijvoorbeeld kunnen vragen of ze er vriendelijk op toe kunnen zien of je wel wat eet. Dat hoeven geen grote hoeveelheden te zijn: dat je iets binnen hebt is in mijn ogen van groter belang dan wat of hoeveel. 

 

Zoek gerust info op rond je eetstoornis, die je met je naasten kan delen. Op die manier weten zowel jij als je omgeving wat er aan de hand is, en kan er begrip voor je opgebracht worden. Ik vermoed dat ook de therapeut er binnenkort voor zal zorgen dat ook bv. je ouders weten wat er precies aan de hand is, zodat ze je beter kunnen begrijpen. 

 

Gr. Kenshin

Reageer