Transgender in de kleedkamer

  • 21 August 2018
  • 12 reacties
  • 1430 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hai allemaal,
Ik heb dus een vraagje. Wat vinden jullie van een transgender in de kleedkamer. Voelen jullie je dan bekeken oid. Of vind je het prima. Of voel je je heel ongemakkelijk. Ik ben nieuwsgierig.
In welke kleedkamer vind je dat een transgender zich om moet kleden: in de kleedkamer van zijn geboortegeslacht of in de kleedkamer van het andere geslacht of misschien in een apart kamertje.
En hoe denken jullie over de wcs

En hebben jullie wel eens iemand gepest omdat diegene transgender is?

12 reacties

Ik vind dat een transgender in de kleedkamer mag omkleden van het geslacht dat ze geworden zijn. Ze hebben niet voor niks die veranderingen laten maken hoewel ik wek begrijp dat mensen hier zich raar bij voelen
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ik heb zelf geen ervaring met transgenders, maar ik zou mij er totaal niet mee bezig houden. Iedereen kleedt zich om in de kleedkamer van zijn eigen geslacht, dus transgenders zijn hier geen uitzondering op. Zolang je biologische geslacht in je paspoort staat behoor je tot dat geslacht en is het niet de bedoeling dat je een andere kleedkamer ingaat. Hetzelfde geldt wat betreft het toilet. Een aparte ruimte vind ik oprecht bullshit. Je bent (naar mijn mening) of van het mannelijke geslacht of van het vrouwelijke. Als je van geslacht veranderd is dat prima, maar er zit niets tussenin.

Als je als vrouw geboren bent, maar je wil liever een man zijn dan houd niemand je tegen. Je valt er niemand mee lastig, maar wees dan ook een man en geen 'Transgender (meisje naar jongen)' zoals je zelfs op deze website kan selecteren. Overal moet nu transgender een officiële geslachtskeuze worden, zelfs op paspoorten. Dit slaat wat mij betreft nergens op, maar dit alles is mijn mening 😳
Is transgender een geslacht? Als ik zo zou zijn dan heb ik liever mijn biologische geslacht dan transgender hoor.
Daan. Als je zegmaar een meisje zou zijn en een jongen wit worden ofzo en dan al helemaal als een jongen eruit ziet, voelen de meisjes zich ook weer hééél ongemakkelijk dat er een soort van jongen bij hun staat dus het is echt moeilijk. De jongens willen liever geen meid en de meiden voelen zich dan begluurd ?
Reputatie 3
Badge +8
Dat is inderdaad heel lastig. Ik ging ervan uit dat diegene die al het uiterlijk van het andere geslacht hebben dit direct bij de gemeente laten registreren, maar dit hoeft natuurlijk niet. Misschien is een aparte ruimte dan toch een idee. Echter kan je dan gezeik krijgen dat transgenders zich apart voelen etc.
Laat diegene gewoon kiezen, I guess.
Als je gewoon een goede band hebt met diegene, dan zou dat geen enorme problemen moeten vormen.
Natuurlijk is het even vreemd of ongemakkelijk, maar dat zal wel wennen.
Het ligt wel aan de personen e.d. , maar zelf heb ik natuurlijk geen ervaring.
Ik vind dat een transgender mag omkleden waar hij/zij zelf wilt. Het zou me niet boeien als er een transgender in onze kleedkamer zou zijn want je ziet diegene dan ook niet als meisje neem ik aan.
Is transgender een geslacht? Als ik zo zou zijn dan heb ik liever mijn biologische geslacht dan transgender hoor.
Daan. Als je zegmaar een meisje zou zijn en een jongen wit worden ofzo en dan al helemaal als een jongen eruit ziet, voelen de meisjes zich ook weer hééél ongemakkelijk dat er een soort van jongen bij hun staat dus het is echt moeilijk. De jongens willen liever geen meid en de meiden voelen zich dan begluurd ?

reactie verwijderd in strijd met forumregels 2 en 4

Ik vind dat je je mag omkleden in de kleedkamer waar je het zelf het prettigst vind

Reputatie 3
Badge +4

Ik zou er totaal geen problemen mee hebben dat een jongen naar meisje transgender bij mij in de kleedruimte zich zou omkleden.

Ik vindt het juist heel boeiend hoe iemand zijn/haar lichaam totaal kan laten aanpassen naar het geslacht waar hij/zij zich het beste in voelt.

Badge

hoi ik ben zelf ook transgender en voel me ook bekeken in de kleedkamer.

ik heb vaak mijn gym kleren al een want wij hebben altijd eerste uur of eerste 2 uur gym dat is best handig ik kleed me darom ook als we klaar zijn met gymen zo snel mogelijk om en ren dan de kleedkamer uit ik lijk ook best op een jongen dus ik vind het heel appart om dan om te gaan kleden bij de meisjes maar als ik bij de jongens ga dan pesten ze me weg.

 

ik zou niet weten wat je zou moeten doen,.

Ik vind het grappig hoe cismensen zich zorgen kunnen maken om een transgender persoon in de kleedkamer. De enige die zich wss ongemakkelijk gaat voelen is de transpersoon zelf. 9 van de 10 transgenderpersonen zullen alleen een kleedkamer in gaan als ze confident genoeg zijn dat ze zullen 'passen' (dus dat ze worden gezien als het geslacht waarmee ze zich identificeren). Je zal het dus wss niet eens merken als er iemand in de kleedkamer is die trans is. 

Mensen die trans zijn, die focussen gwn op zichzelf net als ieder normaal persoon ook zou doen in de kleedkamer. Like wtf waarom zou je je bekeken voelen? Zo bijzonder ben je niet lol. Transmensen lopen letterlijk de kans om uitgescholden en in elkaar geslagen te worden. Cismensen hebben NIKS om zich zorgen over te maken als er een transpersoon de kleedkamer in stapt. 

Daarbij nog als toevoeging op iets wat eerder is gezegd, transgender is geen geslacht. Dat klopt. Men wil dat ook niet op een paspoort. Men wil erkenning dat er wel degelijk iets tussenin kan zitten, een non-binair geslacht. Het bestaan hiervan ontkennen is een beetje vreemd, aangezien "een derde geslacht" terug te vinden valt door de hele geschiedenis. Dit is geen trend of onzin. Daarbij, wat staat jou in de weg om iemand gewoon te respecteren? Je kan het er niet mee eens zijn, maar respecteer gewoon dat iemand anders zich zo identificeert. 

Geen haat op mensen. Gewoon wat info voor mensen die dit topic lezen. 

Reputatie 2
Badge +3

ik ben zelf trans-meisje en heb hier veel gedoe mee gehad. ik zit nu in de brugklas ( 4e school )

op mijn eerste school moest ik mijzelf opsluiten bij de wc´s , op de 2e hoefte wij niet de douchen en de 3e moest ik ook al in een speciale ruimte omkleden. op de middelbare hoeven wij nu niet te douchen :) gr transgender-meisje

Reageer